2018-09-08, 23:41
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Nu beskriver videon inte det förfarande som du beskriver och du borde vara uppriktig i den frågan men är inte det därför att det inte passar din agenda. Din slutsats blir därmed politisk och inte vetenskaplig.

Videon beskriver ett förfarande där observatörens riktning är oförändrad, detta vill du själklart inte erkänna då det inte talar för din sak. Du hemfaller som vanligt i beskyllningar om hur 'dum' får man vara.

Vad har videon med detta att göra. Jag ställde en fråga, vill du inte svara på den?
I så fall varför?

Angående viden så har den visat hur en gubbe som tittar på månen på norra halvklotet sedan åker över till södra halvklotet. Det märkliga i det hela är att han aldrig vrider på kroppen. Det innebär att gubben måste på något magiskt sätt vrida huvudet bakåt så han ser månen uppochner. Och ja, då ser den ju ut vänd på samma sätt som på norra halvklotet.

Men till min fråga nu. Vilket håll kommer månen vara för gubben på sydpolen? A eller B?
Citera
2018-09-08, 23:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vore det inte bättre om du förklarade hur en rund jord förklarade hur en måne kunde vända sig 180 grader?

Nja, tråden handlar ju trots allt om den platta jorden så det är den som ska förklaras.

Varför den vänder sig i verkligheten, på den riktiga jorden, visas med all tydlighet i videoklippet.
Citera
2018-09-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det förklarar ju knappast att ned på månen har blivit upp.

Det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda. Försök igen.
Jo, det gör det. Ditt resonemang däremot grundar sig helt och hållet på en kollektiv uppfattning och du med andra skiter fullständigt i sanningen, ni bryr er endast om ert kollektiva medvetande.

Du söker inte, och kommer således inte att få svar.

3:33 Call upon me and I will answer thee...
Citera
2018-09-08, 23:43
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Vore det inte bättre om du förklarade hur en rund jord förklarade hur en måne kunde vända sig 180 grader?

Förstår du inte det själv menar du?
Om du ser denna bild förstår du, det vet ju både du och jag: http://imgbox.com/1p2r9ygb
Ser gubben på södra halvklotet bild A eller B?
Citera
2018-09-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Vad har videon med detta att göra. Jag ställde en fråga, vill du inte svara på den?
I så fall varför?

Angående viden så har den visat hur en gubbe som tittar på månen på norra halvklotet sedan åker över till södra halvklotet. Det märkliga i det hela är att han aldrig vrider på kroppen. Det innebär att gubben måste på något magiskt sätt vrida huvudet bakåt så han ser månen uppochner. Och ja, då ser den ju ut vänd på samma sätt som på norra halvklotet.

Men till min fråga nu. Vilket håll kommer månen vara för gubben på sydpolen? A eller B?
Jag kommenterade videon, därför har videon med det att göra. Jag svarade på din fråga. Mitt svar var: 'ja'.
Citera
2018-09-08, 23:47
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag kommenterade videon, därför har videon med det att göra. Jag svarade på din fråga. Mitt svar var: 'ja'.

Vad svarar du om gubben på min bild?
Ser gubben på sydpolen bild A eller bild B?

BILD: http://imgbox.com/1p2r9ygb

EDIT:
Är det inte uppenbart att Boldogg gör allt för att undvika svara på min enkla fråga på min bild?
Citera
2018-09-08, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nja, tråden handlar ju trots allt om den platta jorden så det är den som ska förklaras.

Varför den vänder sig i verkligheten, på den riktiga jorden, visas med all tydlighet i videoklippet.
Du undviker naturligtvis frågan eftersom den är besvärande för dig. Kanske dags att lämna tråden!
Citera
2018-09-08, 23:49
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jo, det gör det.

Som sagt, ingen förstår ett ord av ditt resonemang. Din logik fungerar inte som vanliga människors logik, om du vill bli förstådd måste du nog sänka dig till vår nivå.

Kan du förtydliga med en skiss?
Citera
2018-09-08, 23:50
Medlem
Citat:
Förstår du inte det själv menar du?
Om du ser denna bild förstår du, det vet ju både du och jag: http://imgbox.com/1p2r9ygb
Ser gubben på södra halvklotet bild A eller B?
Jag förstår bilden, men varför måste observatören vända sig om?
Citera
2018-09-08, 23:51
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jag förstår bilden, men varför måste observatören vända sig om?

För han ska se månen.
Citera
2018-09-08, 23:52
Medlem
Citat:
Vad svarar du om gubben på min bild?
Ser gubben på sydpolen bild A eller bild B?

BILD: http://imgbox.com/1p2r9ygb

EDIT:
Är det inte uppenbart att Boldogg gör allt för att undvika svara på min enkla fråga på min bild?
Varför måste gubben vända sig om?

Är det inte uppenbart att Jazzil gör allt för att undvika svara på min enkla fråga?
Citera
2018-09-08, 23:53
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Varför måste gubben vända sig om?

Är det inte uppenbart att Jazzil gör allt för att undvika svara på min enkla fråga?

För han ska se mot månen. Om han inte vänder sig om tittar han ifrån månen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in