2018-04-23, 06:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Mhh vet inte riktigt, jag antar att instrumentet kan enbart mäta ett håll, antingen +100 hållet eller -100 hållet.
Instrument som mäter växelspänning mäter ”år båda hållen”. Finns det fler ”håll” än plus/minus?
Citera
2018-04-23, 07:06
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Mhh vet inte riktigt, jag antar att instrumentet kan enbart mäta ett håll, antingen +100 hållet eller -100 hållet.

Å jösses... sov du igenom hela grundskolan. Uppenbart har du fått IG/streck på Fysik i alla fall.

Åter är den röda tråden avsaknad av dom allra enklaste grundkunskapen inom fysik.
Sådant som alla lär sig i högstadiet.

Vet du vad elektricitet är ens?
Citera
2018-04-23, 08:02
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Faktum är att ingen sida har absoluta bevis för gravitation bara uträkningar på objekts beteenden som tyder på
Att föremål med massa drar till sig varandra är en naturlag. Vi vet bara inte exakt varför ännu.
Citera
2018-04-23, 08:18
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Har vi soljus och dagsljus?

Nej. Det finns bara solljus.

Citat:
Gaser som genererar elektromagnetfält när dom är "omvandlade", Hydrogen, Helium, Methane, Water Vapor, Carbon Monoxide, och neon är bara ett fåtal gaser som är lättare än luft.

Plasma genererar elektromagnetfältet, som genererar Plasma vilket genererar elektromagnetfältet...

Olika färger vi ser i himlen är omvandlade gaser(plasma), träffa dom med den rätta energin och dom börjar lysa.

Helt fel. En enkel spektralanalys av solljuset visar att ljuset är svartkroppsstrålning och inte emissionsstrålning. Alla de där gasernas emissionsspektrum är väldigt tydliga och de är inte närvarande i solljus.

Citat:
Dagsljus når längre än solljuset.

Idiotpåstående som vanligt.

Citat:
Kan detta vara en förklaring till ljus under moln? I å med att gaserna redan är där och väntar på att bli aktiverade av rätt energi?

Nej. Man kan tydligt se att ljuset undermolnen har en riktning som stämmer med riktningen mot solen liksom skuggorna i molnet där solljuset inte når. Glödande gaser kastar inte skuggor.

Citat:
Dagsljus är som en filt, inkopplad och det genererar energy(ljus, värme, elektricitet, magnetism, etc..), inte så tjockt och täcker en stor yta.

Ett än mer idiotiskt och poänglöst påstående.

Citat:
Kan denna plasmafält orsaka våra tidvatten, skapa vårt dagsljus, generera vinden, reglera klimatet och elektrifikera våra skyar?

Nej. Tidvattnet är bevisligen sammanlänkat med månen och dess gravitation. Tidvattnets cykler stämmer inte alls med några påståenden om plasma. Dagsljus uppstår av någon konstig anledning av att solen dyker upp på himlen. Värmen från solen skapar vind och klimat. Och atmosfären är bara elektrifierad under norrsken som är hur dagsljus skulle se ut om de påståenden du copy pasteat från en idiots youtubeklipp var något så när sanna. Idioten kan inte ens förklara varför det blir natt...

Citat:
Bättre demonstrationer än jag sett på globe-earth modellen av en 5minuters video.

Demonstration->mattematik->papperskorgen

https://www.youtube.com/watch?v=PFtB9Ja2mxU

Fina bevis för att jorden är rund i det där klippet i alla fall.
Citera
2018-04-23, 08:24
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag säger en personlig upplevelse, den bana man kan observera av solen visar på personlig upplevelse för man har sol i Sydafrika också.

Har kameror personliga upplevelser? Har individuella kamerasensorer egna små känslor som upplever allt på olika sätt? För kameror tar bilder på exakt det vi ser. Olika kameror tar samma bild på samma sol på samma positioner på himlen vid samma tidpunkt. Hur kan en kamera ta bilder på dina personliga upplevelser? Kan kameror även ta bilder på de där spökena som orsakar rösterna i din schizofrena hjärna?
Citera
2018-04-23, 08:30
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Faktum är att ingen sida har absoluta bevis för gravitation bara uträkningar på objekts beteenden som tyder på

Det är bara en sida som har några som helst bevis och mätningar samt har gjort några som helst experiment för att bevisa sin ståndpunkt. Och alla dessa experiment stämmer överens med hur verkligheten fungerar. Den andra sidan ägnar sig bara åt religiös tro och orkar inte ens ta en titt på natthimlen.
Citera
2018-04-23, 08:33
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Elektricitet har olika laddningar. Är du säker på att du kollat på alla slags alternativ till att mäta olika laddningar?

Jodå. Elektricitet har olika laddningar. Om gravitation på något sätt var elektriskt så skulle den ändra riktning lite titt som tätt precis som elektricitet gör. Det vore med andra ord väldigt enkelt att ändra gravitationens riktning. Bara att slå om en strömbrytare. Sett saker ramla uppåt nyligen?
Citera
2018-04-23, 12:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag kan nog garantera att en elmätare kan mäta både plus och minus. En elektricitet med tillräcklig kraft för att förklara tyngdkraften borde vi dessutom inte behöva några mätare för. Vi skulle få stötar av den hela tiden. En elektricitet av den magnituden som skulle krävas för att förklara tyngdkraften skulle garanterat vara så stark att den borde vara rent livsfarligt att vistas i den.
Citera
2018-04-23, 14:47
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Mm precis som att du hade kollat och identiferat stjärnorna o kollat vilka som är vilka. Lägg ner

Det är ganska många som sett t ex Zeta Reticuli på södra halvklotet, men ingen på norra.
Citera
2018-04-23, 16:14
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Tror jag inte. Vi har elektriskt blod. När blodet är på -60 till -100 så nuddar inte blodet varandra.
Kan vara samma ju utanför kroppen. Det är på detta vis vi inte nuddar så mycket elektricitet, eller drar till oss så det nuddar våra kroppar och samtidigt det är detta som avgör vad som är "upp och ner".

Samtidigt vad jag hört så tar man ett visst vatten på elektricitet så bildar inte elektrcitieten.
Oavsett så tror jag det kan finnas mer variation än vad globe-jordare tror eller tror sig veta.

Tycker antagandet att himlen är upp, jorden är ner är rätt bra. Hjärntvättningen av gravitationen förstör tankekraften.
-60 till -100 enligt vilken enhet? Volt? Mikrovolt? Ampere? Microampere? Utan att ange vilken enhet du menar säger -60 till -100 noll om vad du menar. Elektriciteten i t ex nervsystemet är oerhört svag och är inte i närheten av dom nivåer som skulle krävas för att skapa tyngdkraft.
Antagandet himlen är upp, jorden är ner är ju ingen förklaring över huvud taget och påståendet att gravitationen skulle förstöra tankekraften ser jag som rent trams.
Plattjordstro tycker jag förstör tankekraften mer i så fall eftersom ni vet att jorden är platt innan ni ens börjat undersöka något.
Senast redigerad av Jonas1968 2018-04-23 kl. 16:18.
Citera
2018-04-23, 16:28
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Då har dom inte kollat tillräckligt noga.

Jag själv som har väldigt bra fotografisk minne har sett exakt alla stjärnor på norra sidan av jorden även södra sidan på jorden samt väst till öst. Så det är inga konstigheter.

Och varför pekar min astronomi-program att Reticuli pekar nästan rätt ner i golvet?
Citera
2018-04-23, 16:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Och varför pekar min astronomi-program att Reticuli pekar nästan rätt ner i golvet?
Därför att det är där Beta Reticuli befinner sig. Tror inte ett endaste dugg på Poppilos snack om att han skulle ha sett Beta Reticuli från norra halvklotet annat än möjligen på planetarium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in