2018-04-22, 20:42
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Skön video. Han visar också i början sitt elektromagnetiska fält som man skulle kunna tänka sig att solen är och när den drar förbi lyser gaserna upp och dagsljus uppstår.

Fast nu faller ju hela tramset på att vi känner till avståendet till solen...
Citera
2018-04-22, 20:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Stjärnor

Stjärnorna speglar sig på nord och sydhimlen.

Nej du, så är det inte. Vi ser olika stjärnor på södra halvklotet jämfört med norra.
Citera
2018-04-22, 20:49
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej du, så är det inte. Vi ser olika stjärnor på södra halvklotet jämfört med norra.
Mm precis som att du hade kollat och identiferat stjärnorna o kollat vilka som är vilka. Lägg ner
Citera
2018-04-22, 20:50
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Och hur ska de få med alla jordens medlemsländer på loggan om de ritat en jordglob på den? Tänk lite.
Man har inte loggan för att visa vilka som är medlemmar, man har den platta loggan för att visa att jorden är platt, inget annat. Allt annat ni säger är falskt, lev med det.
Citera
2018-04-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Och hur skulle denna cirkel med en radie på 15 km fungera på en platt jord? Vad ser de i Kapstaden som är 10000 km bort? Får de ingen sol där? Solen är inte som högst på himlen kl 12 som här i Sverige?
Du säger dummare och dummare saker hela tiden. Det borde inte vara möjligt men du blir dummare med tiden.
Jag säger en personlig upplevelse, den bana man kan observera av solen visar på personlig upplevelse för man har sol i Sydafrika också.
Citera
2018-04-22, 20:52
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Därför att ett klot inte går att trycka på en platt logga om du vill få med hela jorden. Är inte svårare än så. Vill man trycka en världskarta på t ex en platt papper så måste man använda sig av en projektion.
Budskapet är inte att få med hela jorden. Man skulle kunna ha flera jordklotar på loggan som visar olika delar av jorden. Det handlar liksom inte om det, man har med platta loggan, just för att jorden är platt. Punkt slut!
Citera
2018-04-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Sett denna video? Handlar om stjärnorna också, har för mig han säger att det inte är spegel på sydhimlen utan perspektivet.

https://www.youtube.com/watch?v=t30-YbayyXE&t=908s
Inte sett, den är intressant. En globjordare gjorde nedan modell av plattjorden i syfte att debunka plattjorden men jag tycker han hade en intressant modell. Han visar också vad videon du länkar till en personlig dom. Det som jag sa tidigare om hur solen är en personlig upplevelse passar också in på detta resonemang.

Flat Earth modell.
http://walter.bislins.ch/bloge/index.asp?page=Flat+Earth+Dome+Model
Citera
2018-04-22, 21:07
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Man har inte loggan för att visa vilka som är medlemmar, man har den platta loggan för att visa att jorden är platt, inget annat. Allt annat ni säger är falskt, lev med det.

Så, allting är en gigantisk konspiration där en hög framstående nationer är med på det hela. Det gäller till varje pris att dölja jordens riktiga form, som enligt dig är platt. Men samtidigt menar du att FN, där dessa konspiratoriskt lagda länder finns med och styr, har en logga avsedd att visa att jorden är platt?

Du känner inte för att revidera dina påståenden något?
Citera
2018-04-22, 21:25
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Mm precis som att du hade kollat och identiferat stjärnorna o kollat vilka som är vilka. Lägg ner

Mm precis så har jag varit på både norra och södra halvklotet (i Sverige respektive Argentina) och konstaterat att man ser helt olika stjärnor och stjärnbilder på respektive plats. Lägg ner.
Citera
2018-04-22, 21:54
Avslutad
Alla som någonsin trott och, med bevis yttrat, att jorden är platt borde omyndigförklaras med omedelbar verkan.

De ska inte ha någon som helst påverkan på samhället eller ha möjlighet att fatta egna beslut. Än mindre ha ett jobb eller skaffa barn.

Jag vet att välfärdssamhället möjliggjort för lågbegåvade att enkelt skaffa barn, men någon gräns får man ändå dra tycker jag.

De borde dock få möjlighet att jobba på Samhall för att hålla dem sysselsatta, under förutsättningen att de lämnar sina korkade teorier om platt jord hemma.
Citera
2018-04-22, 22:02
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
De kan väl bara stryka misstankarna med strykjärn igen i så fall?

Skämt åsido. Varför vill dessa personer som vill hemlighålla jordens platta form basunera ut att den är just platt genom FN-flaggan, för allmän beskådan?
Man lämnar små små ledtrådar, liksom försöka vilseleda omgivningen och ge dom en snilleblixt helt enkelt. Eftersom majoriteten tror ju att jorden är rund för att dom är så hjärntvättade så de inte e sant, alla på tråden är ju hjärntvättade nästan här, förutom jag o vissa andra troende.
Citera
2018-04-22, 22:05
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Att du inte tror mig rör mig inte i ryggen. Ditt svar säger för övrigt allt om hur ointresserad du är av att debattera och allt om hur kåt du är på att trolla.

Tittade igenom lite bilder nu som jag tog på stjärnbilder när jag var i Argentina. Dom stjärnbilderna syns inte i Sverige.

Du ska ju bevisa att jorden är platt. ”Hemlig forskning.” ”FN-flaggan är platt.” Wow. Nåt mer du har att komma med?

Jo man ser samma stjärnor oavsett vart på jorden du står o tittar mot himlen, det är EXAKT samma stjärnor, du väljer liksom själv vad du vill se, eftersom jorden är platt ser man samma stjärnor.
Jag har varit runt om i hela världen och ser enbart samma stjärnor och stjärnbilder, man behöver liksom inte vara einstein för att begripa sån enkel matte.

Du ska ju bevisa att jorden inte är platt, nått mer du kan komma med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in