2018-11-15, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
För att det luktar där efter en dag?

Det luktar illa om folk det är något fel på, annars ska det likna parfym rent naturligt.

Jag behöver inte forskning för att veta hur sinnen fungerar, men skickar en länk ifall du tvivlar på jag trollar.

https://www.expressen.se/halsoliv/ny-forskning-sjuka-manniskor-luktar-illa/
Citera
2018-11-15, 19:36
Medlem
langaocbs avatar
Jag började duscha varje dag i högstadiet för jag var fucking livrädd över att någon tjej skulle tycka att jag luktade svett.
Sen blev jag vuxen och upptäckte att det inte var nödvändigt. Duschar 4-5 dagar i veckan typ.
Citera
2018-11-15, 19:38
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Hur ofta duschar ni? Och hur tvättar ni er i ljumskar och underliv när ni inte duschar? Utgår ifrån att ni tvättar er i armhålorna varje dag.

Använder bidé efter varje toabesök både fram och bak...
Citera
2018-11-15, 19:39
Medlem
foxtrouts avatar
Jag badar badkar var tredje dag o då blir det även shampoo i håret. Självklart ser jag till att kuken är ren samt att röven ej luktar varje morgon. Nemas problemas.
Citera
2018-11-15, 19:43
Medlem
Minst en gång om dagen .
Duschar oftast både morgon och kväll under arbetsveckan.
Och precis innan jag ska hitta på något på helger
Citera
2018-11-15, 19:46
Medlem
CharlieRs avatar
Duscha varje dag gjorde jag bara när jag tränade mycket. En blir ju torr som fnöske till slut om en duschar så ofta. Nu duschar jag väl var tredje dag eller så, varannan ibland, beror lite på vad jag gjort och ska göra nästa dag. Duschar aldrig på morgonen längre, helt enkelt för att vi har veduppvärmning och det inte finns en chans i helvete att jag går upp en timma tidigare för att elda (+ orkar inte föna håret torrt och det är kallt som fan att gå ut under vinterhalvåret med blött hår om en bor ovanför polcirkeln).
Citera
2018-11-15, 19:49
Medlem
Split-eds avatar
Jag duschar i snitt varannan dag när jag inte jobbar. Jobbar jag så duschar jag varje dag (alltid efter jobbet, blir såpass smutsig att jag inte tar på mig mina privata kläder annars)

Min största stolthet här i livet är att jag aldrig, ALDRIG svettas. Jag har aldrig någonsin haft problem med svett, aldrig egentligen behövt använda deo för att dölja någon lukt. Underbart, hoppas de håller sig genom resten av livet
Citera
2018-11-15, 19:53
Medlem
Myhr1s avatar
Stanken sitter i kläderna närmst kroppen, och i käften.
Citera
2018-11-15, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Efter tränings pass, och varje morgon
Så sista jag gör innan sängen och det första jag gör när jag vaknar.

Helger oftast kväll men nån söndag hoppar jag det.
Vad gör du nattetid som är så ansträngande att det kräver en dusch på morgonen när du bara har gått och lagt dig efter senaste tvättningen?
Citera
2018-11-15, 19:55
Medlem
kraftfoders avatar
Väldigt knepigt att duscha = hygien nuförtiden.. Jag duschar kanske en-två ggr/vecka, då som nödlösning. Dagarna jag inte duschar, badar jag. Man blir mycket renare i ett hett bad i en kvarts kubikmeter 45-gradigt vatten i en timme än några minuters dusch med snålmunstycke som ger "pissestråle"..

(Ja, jag är född innan diverse energikriser)..
Citera
2018-11-15, 20:08
Medlem
JustZlatans avatar
Jag duschar varje dag, ibland två gånger om dagen med korta pass, under 5 minuter. Enbart med vatten. Dushtvål och schampo använder jag max en gång i veckan. Tvål och sånt skit är ett nytt påfund. Människan har funnits i minst 150 000 år och de klarade sig galant utan tvål och schampo.
Citera
2018-11-15, 20:14
Medlem
Timmervargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Ljumskarna kan bli infekterade i värsta fall. Svamp trivs i fukt och värme. Men det börjar också lukta något fruktansvärt om du inte tvättar dig och byter underkläder dagligen.

Det måste ju vara nåt fel på dig om du "börjar lukta något fruktasvärt" om du inte tvättar dig dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in