Att rengöra sig överdrivet ofta är något nära förknippat med allergier och andra sjukdomar (vilket även totalt undermålig hygien kan leda till visserligen). Den moderna människan är lite för renlig. För bara 50 år sedan hade få reagerat på någon som ibland hoppar över en dags duschning.
För att jämföra - på 60-talet knullades det naturligt och allt var frid och fröjd. Numer ska man genomgå en komplett sanering innan akten, och denna genomförs med fördel med diverse kroppskondomer, haklappar, muffsprayer, mintpastiller, och med en skriftlig fullmakt i högsta hugg utifall att. Bara för att slippa de hemska bakterierna andra eventuellt kan tänkas bära på. Men knulla med dem vill man konstigt nog göra ändå.
Senast redigerad av AX64 2018-11-15 kl. 18:48.
Att rengöra sig överdrivet ofta är något nära förknippat med allergier och andra sjukdomar (vilket är totalt undermålig hygien kan leda till visserligen). Den moderna människan är lite för renlig. För bara 50 år sedan hade få reagerat på någon som ibland hoppar över en dags duschning.
Jag har inte duschat på 8 år. Det började som ett vad med några vänner. Efter ett tag tappade jag kontakten med vännerna.
Sen upptäckte jag fördelarna, när jag går till jobbet så kan jag gå upp 15 minuter innan bara.
Har egen firma så det gör inte så mycket. Men firman har växt så det knakar, sitter idag som VD över 120 pers sån ca, och det är möten med leverantörer och kunder och myndigheter.
Ingen har sagt nåt om min dusch. Ska anställa 15 personer nu nästa vecka också.
Jag har inte duschat på 8 år. Det började som ett vad med några vänner. Efter ett tag tappade jag kontakten med vännerna.
Sen upptäckte jag fördelarna, när jag går till jobbet så kan jag gå upp 15 minuter innan bara.
Har egen firma så det gör inte så mycket. Men firman har växt så det knakar, sitter idag som VD över 120 pers sån ca, och det är möten med leverantörer och kunder och myndigheter.
Ingen har sagt nåt om min dusch. Ska anställa 15 personer nu nästa vecka också.
Du sprayar dig som en viss amerikansk kemiingenjör eller känner du dig trygg i att ingen vågar säga något?
Duschar varannan dag. Byter underkläder och blaskar av mig under armarna varje dag, för att jag tycker det är skönt som morgonrutin samtidigt som jag sköljer av ansiktet.
Beror på hur aktiv jag varit och hur mycket jag måste vara ute bland folk. Kan bli varje dag, men om jag inte ska ut kan jag lätt hoppa över det och ta varannan dag. Håret blir det mer sällan, mitt hår blir olyckligt av schampo. Generellt försöker jag inte vara så hysterisk kring hygien som vissa verkar vara, inte konstigt att allergier och liknande ökar. Ska man dra till med Freud så verkar det som vissa har haft störningar i den anala fasen.
Inte alltid att de blir varje dag men oftast.
Händer att det hoppas över en dag då och då ifall det inte blir sex dvs.
Jobbar inom byggbranschen och ser egentligen inte anledning till att duscha varje dag inom mitt yrke och med tanke på att de oftast handlar om jobb, mat och sova på vardagar. Trots det duschar jag dock i stort sett varje dag ändå men!
Det är inte bra att duscha varje dag. Man förstör kroppens sätt att producera oljor på och även störa hudens barriär av de bakterier som hjälper immunsystemet, huden blir torr och kan sår/sprickor kan uppstå. Man ska duscha när det behövs.