2011-07-22, 16:40
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
Jopp! boken "Svensk maffia" börjar väl med ett kortfattat citat om det... killen hoppade väl ur bilen vid nattklubben "Seven" i centrala U-sala

mvh.T
Va? Antyder du att Jockes kunskaper i alla ämnen här på forumet bottnar i redan publicerade uppgifter som vem som helst kan läsa sig till om man bara lusläser allt som har med branschen att göra under tex ett tjackrus? Nääää, så kan det väll inte vara?
Citera
2011-07-22, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
Jopp! boken "Svensk maffia" börjar väl med ett kortfattat citat om det... killen hoppade väl ur bilen vid nattklubben "Seven" i centrala U-sala

mvh.T

Ja det stämmer att det står lite om händelsen i början av Svensk Maffia.
Fast där står det att de ville starta upp ett gäng i Uppsala vilket inte är riktigt.
En av dom sitter inne nu igen efter han muckade för inblandning i bankomatsprängningar.
Finns en annan i gänget som står dörr i Uppsala. Brukar stå med en ur Gränby gänget.
Citera
2011-07-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Det var en ganska så invecklad kidnappningshistoria som utspelade sig i Uppsala för några år sen. Fyra kriminella rövade bort en Uppsala kille från en restaurang i Stockholm och pressade honom på hundratusentalskronor. Han lyckades fly ut ur en rullande bil mitt i centrala Uppsala efter att han suttit i baksätet med en av sina kidnappare med en kniv dragen mot halsen. En av kidnapparna var från Uppsala de andra var från Stockholm.

Uppsala killen fick 2år för händelsen vars namn börjar på E?
Mycket möjligt att jag tänker på en annan händelse.
Citera
2011-07-22, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Uppsala killen fick 2år för händelsen vars namn börjar på E?
Mycket möjligt att jag tänker på en annan händelse.

Nej Uppsala killens namn börjar inte på E.
Du tänker nog på en annan händelse.
Citera
2011-07-22, 20:05
Bannlyst
Citat:
Det var en ganska så invecklad kidnappningshistoria som utspelade sig i Uppsala för några år sen. Fyra kriminella rövade bort en Uppsala kille från en restaurang i Stockholm och pressade honom på hundratusentalskronor. Han lyckades fly ut ur en rullande bil mitt i centrala Uppsala efter att han suttit i baksätet med en av sina kidnappare med en kniv dragen mot halsen. En av kidnapparna var från Uppsala de andra var från Stockholm.
Menar du muppen dom plockad i mörby för tre år sen typ?
Citera
2011-07-22, 20:11
Medlem
Citat:
Nej Uppsala killens namn börjar inte på E.
Du tänker nog på en annan händelse.

Okej, Fel av mig Jocke, Kan det tänkas vara någon av de andra tre? Tror dock att han var (möjligen) är bosatt i Gränby. Jobbar som vakt på Framfickan.
Citera
2011-07-22, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Menar du muppen dom plockad i mörby för tre år sen typ?

Dom rövade bort honom utanför en krog i centrala Sthlm och tvingade in han i en bil för vidare färd mot Uppsala.
Det var för cirka 5 år sedan.
Citera
2011-07-22, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Okej, Fel av mig Jocke, Kan det tänkas vara någon av de andra tre? Tror dock att han var (möjligen) är bosatt i Gränby. Jobbar som vakt på Framfickan.

Nej de andra har ingen anknytning till Uppsala.
Han du tänker på har han suttit inne?
Citera
2011-07-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Becke som blev mulad av Miro och dom då? När var det, måste ha varit efter 2000 väll? Du vet Hovgårdsmordet där dom drog han bakom bilen och slet ut naglarna med tång innan dom sköt han med en pennpistol i nacken.
Becke var ju en golare, det var därför han mördades.
Nej det är mycket längre tillbax
Citera
2011-07-22, 21:38
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUFVUDSTADEN
Nej det är mycket längre tillbax
Ja när du säger det så kommer jag ihåg att det måste ha varit i början på 90 talet faktiskt. Tiden går för fort.
Citera
2011-07-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Ja när du säger det så kommer jag ihåg att det måste ha varit i början på 90 talet faktiskt. Tiden går för fort.
Vet du vart Miro tog vägen? Araben som var med flyttade till malmö eller karlskrona tror jag efter muck
Citera
2011-07-22, 22:10
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUFVUDSTADEN
Vet du vart Miro tog vägen? Araben som var med flyttade till malmö eller karlskrona tror jag efter muck
Det senaste jag hörde om Miro var att han satt på psyk, men nu blir jag osäker på om det var en del av straffet som rättspsykiatrisk vård eller om det var senare och att det inte hade samband med något brott...kommer inte ihåg, tiden har flytit ihop allt för mycket för en gamling som mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in