Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2000-06-29, 02:03
  #1
Medlem
Jag har aldrig testat lsd men funderar på det.

Jag ser många här skriva om att ta först en liten del av lsd, sen resten.
hur gör man det
Citera
2000-06-29, 06:07
  #2
Medlem
dela upp dosen

En vass kniv eller ett rakblad gör susen...

/Wizard
Citera
2000-06-30, 10:52
  #3
Medlem
dela upp dosen

Gör inte detta.
Det är enligt mina erfarenheter störra chans att du får en dålig tripp på en halv eller tredjedels tripp än på en hel...Eller... Det kanske var lite att överdriva - men med alla hallucinogener finns det än regel: ta inte för lite. För lite acv en hallucinogen retar bara nerverna och ger endast en nervös och konstig upplevelse. Därför skall man röka djupa rejäla vloss av cannabis och ta tillräckligt med syra eller svamp.

Bara ett tips.
Citera
2000-06-30, 10:52
  #4
Medlem
dela upp dosen

Gör inte detta.
Det är enligt mina erfarenheter störra chans att du får en dålig tripp på en halv eller tredjedels tripp än på en hel...Eller... Det kanske var lite att överdriva - men med alla hallucinogener finns det än regel: ta inte för lite. För lite acv en hallucinogen retar bara nerverna och ger endast en nervös och konstig upplevelse. Därför skall man röka djupa rejäla vloss av cannabis och ta tillräckligt med syra eller svamp.

Bara ett tips.
Citera
2000-07-02, 22:24
  #5
Medlem
dela upp dosen

jag delade upp min tripp i 3 delar första gången jag provade.. Kändes säkrare och det blev en mycket bra tripp.. Jag tog en del, väntade i c:a 40 min varje gång jag tagit en del.
Citera
2000-07-04, 09:29
  #6
Medlem
dela upp dosen

Ok, men då ökade du ju dosen hela tiden, tills du till slut, i princip, var påverkad av en hel tripp. Att nöja sig med en tredjedel tycker JAG är skit, av den anledningen jag skrev ovan då det gäller hallucinogener retar för små doser endast upp nerverna och ger bara någon sorts mittemellanupplevelse som kan vara rätt nervig och trist.
Citera
2000-07-11, 10:48
  #7
Medlem
dela upp dosen

Hehe , jag tycker dock första gången man provar ett nytt "märke" ska man ta en halv, men efter detta "test" så kan man peta en hel varje gång om man känner att det behövs, gäller dock 1 test / märke och batch... ;-)
Citera
2000-07-11, 17:37
  #8
Medlem
dela upp dosen

Bubblo: Ok, du säger att man inte skall dela upp dosen.
Låt oss säga att vi har en tripp som innehåller 200 ug och en som innehåller 100 ug. Om vi delar den på 200 så är det samma sak som att ta den på 100 på en gång och det räcker för de flesta första gången.

Slutsats: Det beror på hur starkt pappret är såklart. Alltså är det bättre att börja med en halva om man inte vet vad det är för styrka.
Bättre att det svänger lite för lite än att man blir cp-svängd om man nu inte vill det.

/Wizard
Citera
2000-07-14, 13:01
  #9
dela upp dosen

skitsnack.. bara idioter som tror dom är tuffa som tar heroiska doser syra.. jag tar alltid väldigt små doser och har aldrig råkat ut för en dålig tripp, varken på svamp eller syra. höga doser = risk för en dålig tripp, små doser = minimal chans att man får en dålig tripp.

Citera
2000-07-14, 15:06
  #10
Medlem
dela upp dosen

Vem har pratat om "heroiska doser" eller att man skall stoppa i sig abnorma mängder?

Jag påstår bara - som jag redan gjort - att om man vill ta en tripp så kan upplevelsen av en tredjedels normal tripp kanske inte ge en fullödig upplevelse, att t ex cannabis och hallucinogener i för små mängder bara blir en platt och lite nervig upplevelse om det tas i för små doser- då syran inte fäster riktigt och för en in i den där riktiga trippsäkerheten som kommer över en då man är helt syrad. Det blir som att stå och stampa lite utanför trippvärlden och bara känna sig lite allmänt konstig med nerverna i obalans. Ämnet/drogen måste "fästa" och tas i någorlunda dos.

Jag förstår inte att någon ser det som provocerande att jag anser detta?
Citera
2000-07-18, 22:11
  #11
Medlem
dela upp dosen

Kom igen nu du kan inte mena att "bara" för att du är försiktig så kan inte du snea! Det låter så dumt att du är nästa man som kommer att göra det.

Däremot ska du ta med dig några roppar när du ska ut och trippa, det är ungefär som att hoppa fallskärm utan reserven om man inte tar med sig några benzodiazepiner vid en tripp. och det bästa är att du kan peta i dig stort sett hur mycket som helst bara du har "reserven" med dig...
Citera
2000-07-18, 22:12
  #12
Medlem
dela upp dosen

Kom igen nu du kan inte mena att "bara" för att du är försiktig så kan inte du snea! Det låter så dumt att du är nästa man som kommer att göra det.

Däremot ska du ta med dig några roppar när du ska ut och trippa, det är ungefär som att hoppa fallskärm utan reserven om man inte tar med sig några benzodiazepiner vid en tripp. och det bästa är att du kan peta i dig stort sett hur mycket som helst bara du har "reserven" med dig...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback