2008-05-19, 12:55
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Messi gör mer snygga dribblingsraider men tycker att Zlatan är en mycket mer komplett spelare.
Två vitt skilda spelartyper som båda är toppklass.
Messi har alltid ett syfte med sina "dribblingsraider". Lyckas allt som oftast också. Inte att glömma.
2008-05-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Två vitt skilda spelartyper som båda är toppklass.
Messi har alltid ett syfte med sina "dribblingsraider". Lyckas allt som oftast också. Inte att glömma.

ja och med dom fysiska förutsättningar som Zlatan har, är det fan insane hur han kan vara så teknisk.
2008-05-19, 15:11
Medlem
kesobollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
om man är en bra spelare, klart man gör fler mål mot sämre lag... duh.

säg t ex att du är överlägsen topp forward i ditt BP P16 lag, ni möter ena dagen det näst bästa laget i serien... och nästa dag det sämsta laget i serien, vilket tror du då att du rent statistiskt/troligt/osv gör flest mål mot?

(iq-fiskmås)

EDIT: sen säg att Milan då t ex, som släppte in 38 mål förra säsongen på 38 matcher, dvs ett snitt på 1.0 mål per match i baken. Inter möter Milan 2 ggr. dessa är dessutom derbyn... tror ni då att en Zlatan (hur duktig han än är) ska gå in och stänka in ett hatrick, det är ungefär lika lätt som att få 13 rätt på stryktipset, det händer, men det är fan inte lätt !!! vakna upp för fan...

Ne men du fattar väl vad jag menar? För att kunna rankas som en av de bästa så ska han ju självklart kunna leverera mot bästa möjliga motstånd också, eller håller du inte med mig?
2008-05-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesobollen
ska han ju självklart kunna leverera mot bästa möjliga motstånd också, eller håller du inte med mig?
Klackmålet mot Italien?

Men jag kan hålla med om att Zlatan ofta är blek i stormatcher, ex. i Champions League. Förhoppningsvis blir han jämnare på den nivån nästa säsong.
2008-05-19, 15:17
Medlem
kesobollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Klackmålet mot Italien?

Men jag kan hålla med om att Zlatan ofta är blek i stormatcher, ex. i Champions League. Förhoppningsvis blir han jämnare på den nivån nästa säsong.

Jo, det är ett bra exempel, men sen så missade han ju straff mot holland sen i kvarten. Ingen dålig miss heller, Håkan Mild klass på den
2008-05-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesobollen
Jo, det är ett bra exempel, men sen så missade han ju straff mot holland sen i kvarten. Ingen dålig miss heller, Håkan Mild klass på den
Den straffmissen berodde nog mycket på att hela kortsidesektionen var holländare som buade när han närmade sig straffpunkten. Tyvärr hade han inte då, och kanske inte nu heller, ett tillräckligt bra psyke för att kunna gå dit och bara slå in den. Nuförtiden är det inte lika lätt att få Zlatan ur balans, men han kunde gärna ha haft ett bättre psyke.
2008-05-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Klackmålet mot Italien?

Fast han var ju riktigt bra i årets CL. Ok att han inte kom upp i normal klass i matcherna mot Liverpool men han spelade ju halvskadad med smärtor. Zlatan var ju även blek i serie A under denna period.
2008-05-19, 15:44
Medlem
Citat:
Fast han var ju riktigt bra i årets CL. Ok att han inte kom upp i normal klass i matcherna mot Liverpool men han spelade ju halvskadad med smärtor. Zlatan var ju även blek i serie A under denna period.
Jo, det är möjligt att han var halvskadad mot Liverpool. Det är nog så med Zlatan, att när han är fullt frisk och inte har några som helst krämpor, då är han extremt bra vilket lag han än möter. Men så fort han känner av en skada blir han genast störd och spelar mycket sämre. Som i VM 06 till exempel. Visst, alla spelar sämre med känningar av skador, men jag tror att det märks extra tydligt på en kreatör som Zlatan.
2008-05-19, 15:44
Bannlyst
Citat:

Inte lätt att föröska göra något när man spelar ensam på topp mot Liverpool över två matcher med 10 man. Helt omöjligt.
2008-05-19, 16:04
Medlem
Jole25s avatar
Killen är självklart en väldigt duktig spelare som många lag hade velat ha i sitt lag. Inte världens bästa men hur många är det? Jag gillar dock inte folk som säger att han är en överbetald diva. Finns många överbetalda rövhål som inte gör 3 matcher om året. Winston Bogarde *HOST*
2008-05-19, 16:45
Medlem
Trillskes avatar
Såg inte matcherna mot Liverpool, men hörde att Zlatan var riktigt jävla bra i den första (eller var det andra?), både från media och från er på FB. Synd att det inte blev något mål, och synd att dom fick en utvisning.

Men även om han inte fanns med i målprotokolet känns det lite sådär att folk säger att han var skitbra efter matchen, och någon månad senare pratar som om att han var kass "som vanligt".
2008-05-19, 18:33
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Igår gjorde Zlatan två mål i en betydelselös match eller? För det var ingen stor match som spelades igår om guldet?
Zlatan kan inte leverera under press, det vet ju alla. Fråga bara Jan Majlard. Att komma in i 51:a minuten, när guldet är i Rom, och trycka in två baljor och ta guldet till Milano. Ja, det var ju bara tur. Precis som klacken mot Italien eller målet mot Ungern i VM-kvalet.

Markus Allbäck är mycket bättre, han har ändå gjort två mål för FCK i år...

Så länge Zlatan är hel är han en spelare för sveriges startelva, skadad är han det inte.

Igår gjorde han ett fantastiskt inhopp och kunde med lite tur ha gjort ett par mål till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in