Citat:
Ursprungligen postat av Trollkonto
Ratt dalig sammanstallning da du mest fokuserar pa annat an individuella utmarkelser, som i sin tur inte har nagon betydelse nar vi diskuterar en enskild spelare. Notera, ingen alls. De individuella prestationer du tar upp handlar mest om svenska och darmed meningslosa utmarkelser, du glommer aven balloon d'or och fifas priser dar han varit bubblare varje gang de senaste aren, vilket borde vara enkelt att komma ihag. Jag tycker att du i alla fall kan borja med att lagga till att han varit pa delad forstaplats som varldshistoriens bast betalde fotbollsspelare, bland de meriter som ar konkreta, det ar svart att ge en utmarkelse till Zlatan som ar vart namnet da det handlar om magi och inte vetenskap.
Föreslår att du läser igenom mina inlägg innan du beter dig som en pajas. De individuella meriterna är
inte enbart svenska. Att han blivit Italiens bästa spelare har inte röstats fram av aftonbladets läsare. Anledningen att jag inte tog med Ballon d'Or eller FIFAs priser va att jag ville presentera hans meriter, dvs vad han vunnit, inte vad han varit nära att vinna.
Individuella utmärkelser
* Guldbollenvinnare (4 gånger): 2005, 2007, 2008 och 2009
* Årets spelare i Juventus 2005 (Utsedd av klubbens fans)
* Utsedd till Italiens bästa utländska spelare 2005, 2008
* Årets bästa spelare i Serie A för säsongen 2007/2008 (Framröstad av tränarna i Serie A)
* Årets forward vid Fotbollsgalan 2007 och 2008
* Uttagen till UEFA Årets lag 2007
* Årets manliga idrottare 2007 vid Idrottsgalan 2008
* Jerringpriset 2007
* Årets spelare i Serie A 2008
* Årets mål i Serie A 2008
* Skyttekung i Serie A säsongen 2008-2009 (25 mål varav 2 på straffspark)