2009-12-20, 01:09
Medlem
man är full av beundran hur bra Zlatan är. Och han är ju som sagt en av dom bästa fotbolls spelarna i världen och det visar ju han bara när han tar en ordinarie plats i Barcalona och det tar ju inte vem som helst heller. Även om han såg blek ut idag så är han ju en av dom bästa spelarna i världen som sagt.
2009-12-20, 03:02
Medlem
NirvanAs avatar
Jag vill att han ska bevisa att han kan göra mål utanför inhemska ligan...att han öser in mål i ligan mot kasst motstånd säger inget (målet mot el classico var ju grymt men barcelona borde inte ha vunnit matchen sett till matchbilden, målet mot deportivo var ett meningslöst försäkringsmål på tilläggstid) så man kan egentligen säga att han inte gjort ett bra mål förutom just målet mot real madrid.
2009-12-20, 03:17
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag vill att han ska bevisa att han kan göra mål utanför inhemska ligan...att han öser in mål i ligan mot kasst motstånd säger inget (målet mot el classico var ju grymt men barcelona borde inte ha vunnit matchen sett till matchbilden, målet mot deportivo var ett meningslöst försäkringsmål på tilläggstid) så man kan egentligen säga att han inte gjort ett bra mål förutom just målet mot real madrid.

Vad är ett bra mål och vad är ett dåligt då? Chippen mot Depor var ett bra mål...man hinner inte tänka i dom lägena utan det kommer instinktivt så det kunde lika gärna varit Casillas eller någon annan i mål som fått chippen över sig.

Men det är lite som du säger att han måste börja göra mål mot som större lagen dock är chansen mycket mindre att man gör det eftersom det är slutspel och lagen är mycket bättre sen spelade han i Inter som inte är något superlag heller utan spelar på det säkra. Skiter ifall han gör mål eller inte så länge han spelar bra i CL och Barca tar sig till final så är jag som Zlatanist nöjd iaf.
2009-12-20, 03:19
Medlem
Det skulle vara kul att se fler engelsmän i spanska ligan med tanke på den allergi engelsmän har mot Zlatan att han spelat i en dålig(?) liga kallad italienska ligan och nu spanska ligan. Jag tycker nämligen Zlatan sköter sig utmärkt i spanska ligan. När ska alla svenska och engelska Zlatan-hatare få kuken ur rumpan och bara acceptera att Zlatan spelar där han gör i dag för att han förtjänar det.

Pep Guardiola, José Mourinho och Fabio Capello är tränare som alltid haft Zlatan som förstahandsval i anfallet. Det måste väl ändå säga en hel del om Zlatans kunnande.
2009-12-20, 09:37
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Det skulle vara kul att se fler engelsmän i spanska ligan med tanke på den allergi engelsmän har mot Zlatan att han spelat i en dålig(?) liga kallad italienska ligan och nu spanska ligan. Jag tycker nämligen Zlatan sköter sig utmärkt i spanska ligan. När ska alla svenska och engelska Zlatan-hatare få kuken ur rumpan och bara acceptera att Zlatan spelar där han gör i dag för att han förtjänar det.

Pep Guardiola, José Mourinho och Fabio Capello är tränare som alltid haft Zlatan som förstahandsval i anfallet. Det måste väl ändå säga en hel del om Zlatans kunnande.
Man blir aldrig profet i sitt eget hemland, speciellt inte i sverige.
Sen tror ju engelmännen att dom är världsledande inom fotboll bara för dom råka uppfinna den för 1000 år sen. Kommer det då nån utlänning som av många anses vara bland världens bästa och som inte gör mål i varje match mot engelska lag så ifrågasätts ju han omgående.
Tror inte engelsmännen har samma koll på ligorna i italien, spanien, tyskland, hollans, frankrike, portugal mfl som exempelvis en svensk har.
2009-12-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Man blir aldrig profet i sitt eget hemland, speciellt inte i sverige.
Sen tror ju engelmännen att dom är världsledande inom fotboll bara för dom råka uppfinna den för 1000 år sen. Kommer det då nån utlänning som av många anses vara bland världens bästa och som inte gör mål i varje match mot engelska lag så ifrågasätts ju han omgående.
Tror inte engelsmännen har samma koll på ligorna i italien, spanien, tyskland, hollans, frankrike, portugal mfl som exempelvis en svensk har.

Jag tror verkligen inte engelsmännen har någon koll. Men det kan man visserligen förstå när man har en så pass bra liga. Sedan är det väl typiskt engelsmän att alltid tro att deras klubblag och landslag är bäst i världen.
2009-12-21, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darko

Jag tror ärligt talat inte det finns någon där som inte tycker Zlatan är bra. Jag förstår inte var allt detta kommer ifrån, har någon engelsman sagt att Zlatan är kass?
2009-12-22, 01:59
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaves
Jag tror ärligt talat inte det finns någon där som inte tycker Zlatan är bra. Jag förstår inte var allt detta kommer ifrån, har någon engelsman sagt att Zlatan är kass?

Kass har dom väl inte sagt, men överskattad har dykt upp ett par gånger när engelska journalister skriver om honom.
2009-12-22, 09:49
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Det finns väl inte någon därifrån som ens skulle komma på tanken att lyfta upp Zlatan bland spelare som Torres och Drogba osv, jag tror tom att dom anser att Crouch är en bättre spelare
2009-12-22, 09:55
Medlem
Citat:
Du borde höra lite podcast från england, läsa lite forum. Satan vilken skepsis det finns mot Zlatan överlag. "Världens mest överskattade spelare" osv.
2009-12-22, 23:10
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Du borde höra lite podcast från england, läsa lite forum. Satan vilken skepsis det finns mot Zlatan överlag. "Världens mest överskattade spelare" osv.

Jag tror att det kommer att ändras nu. Dels för att fler engelsmän kollar på Barca än på Inter, och i Barca har Zlatan varit mycket lyckad hittills, dels för att jag tror Zlatan faktiskt kommer att göra mycket bra ifrån sig i Barca i CL och säkert kommer att näta mot någon av de stora PL-lagen.
2010-01-02, 22:02
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Den gamla Zlatan är tillbaka..sparkade i reklamskylten, skällde ut domaren efter noter och stämplade nån spelare i Villarreal samt gestikulerade åt sina medspelare under hela matchen. Har han bråkat med Helena eller har det hänt nått inom laget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in