2009-11-30, 00:33
Medlem
Simaõs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
De där 5 minutrarna beskrev sig själva rätt bra, så ptjah..

Angående det där med Messi och Zlatan håller jag nog med om att Messi kanske känner sig hotad. Även om Xavi kanske är bättre så är Messi den mest spektakulära... Eller eventuellt var, innan Zlatan och hans två klackar presenterade sig.

Tittar man sedan bortom ren underhållning är ju Zlatan i år en viktigare spelare för Barcelona hittils, trotts att han är helt ny. Det kan ju säkert göra ont.

Och Messi har verkligen problem. Han har ingen blick. Ingen övergripande känsla. Han får inget gjort, förutom att han fixar fram ett helt gäng frisparkar. Visserligen inte fy skam egentligen att prestera Ljungberg-resultat, men i sammanhanget är det fruktansvärt dåligt. Killen har en sån fantastiskt bollkontroll och teknik. Sagolikt. Han visade också det i princip hela matchen idag. Ögongodis. Och vad fick Barcelona ut av det? Som sagt, ett gäng frisparkar. Att han drar 4 killar snyggt som fan skapar inte resultat om han springer huvudlöst in i den femte, alternativt helt tappar all form av split-vision (om han har någon, vilket jag börjar ifrågasätta), alternativt placerar sig själv någonstans vid hörnflaggan innan han tittar upp.

Eventuellt kan det ju vara så att Messi bara totalt saknar split-vision eller spelupfattning bortom sina egna dribblingar (för stunden...?), och att vi bara hajar till på just Zlatan för att vi gärna ser att han får bollen.

Det där var nog något av det mest fantastiska jag hört. Att Messi har spelsinne i klass med Iniesta och Xavi är vad som gör honom till världens bästa spelare. Såg du Barcelona spela förra säsongen överhuvudtaget? Messi har varit långt från fjolårsformen och skallerpressen har kanske diktat upp någon osämja mellan honom och Zlatan, men att läsa att han inte har någon blick för spelet kan jag fan inte bara låta gå omärkt förbi.
2009-11-30, 01:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Det där var nog något av det mest fantastiska jag hört. Att Messi har spelsinne i klass med Iniesta och Xavi är vad som gör honom till världens bästa spelare. Såg du Barcelona spela förra säsongen överhuvudtaget? Messi har varit långt från fjolårsformen och skallerpressen har kanske diktat upp någon osämja mellan honom och Zlatan, men att läsa att han inte har någon blick för spelet kan jag fan inte bara låta gå omärkt förbi.
Tror att det är en kombination av, dåligt självförtroende, miserabelt spel i landslaget och pressen till följd av detta samt kanske känner att zlatan tar för mycket plats och stör sig på detta
2009-11-30, 04:23
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jo men han var dålig i dom ändå av förklarliga själ
Vilka förklariga "själ" kan dom vara då?
Jag vet inte vad andra tycker men för mig är det helt ok att kunna göra 5 mål på 5 matcher i en ny klubb i en av dom tuffaste ligorna i världen. Men vad vet jag.
2009-11-30, 04:36
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Visst var Messi en klart bättre spelare förra säsongen men att säga att hans spelsinne är i klass med Xavi och Iniesta är helt enkelt fel. Han är en sannslöst bra dribbler och (vanligtvist) en en väldigt bra avslutare men det är just dessa kvalitéer hans storhet bygger på och det är därför han oftast spelar på kanterna.

Jag har följt messi ända sedan han gjorde sitt första mål för barca och jag har aldrig sett honom göra nån genialisk framspelning, såna som Xavi och Iniesta gång på gång lyckas göra.
Han är en helt fantastisk spelare och det är en fröjd för ögat att se honom snurra runt med motståndarna men att säga att han har en spelsinne eller en split-vision i klass med Xavi och Iniesta, som är mästare inom det, är helt enkelt fel.
2009-11-30, 07:28
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Tycker personligen det sedan de första matcherna att Messi inte vill passa Zlatan.

Stör mig som fan på det, det är ju han som skapar ett eventuellt bråk.

Och ja,jag höll på Barcelona långt innan jag ens visste vem Zlatan var (innan han var känd mao)
2009-11-30, 08:38
Medlem
dgnrrds avatar
Messi ser onekligen grinig ut varenda gång han måste hejja till på zlatan, väldigt kall stämning överlag när alla lirarna gratulerar zlatan för mål.. tycker det känns som han vänder mer mot publiken med å nästan skakar av sig sina lagkamrater. Instabila vibbar.
2009-11-30, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
De där 5 minutrarna beskrev sig själva rätt bra, så ptjah..

Angående det där med Messi och Zlatan håller jag nog med om att Messi kanske känner sig hotad. Även om Xavi kanske är bättre så är Messi den mest spektakulära... Eller eventuellt var, innan Zlatan och hans två klackar presenterade sig.

Tittar man sedan bortom ren underhållning är ju Zlatan i år en viktigare spelare för Barcelona hittils, trotts att han är helt ny. Det kan ju säkert göra ont.

Och Messi har verkligen problem. Han har ingen blick. Ingen övergripande känsla. Han får inget gjort, förutom att han fixar fram ett helt gäng frisparkar. Visserligen inte fy skam egentligen att prestera Ljungberg-resultat, men i sammanhanget är det fruktansvärt dåligt. Killen har en sån fantastiskt bollkontroll och teknik. Sagolikt. Han visade också det i princip hela matchen idag. Ögongodis. Och vad fick Barcelona ut av det? Som sagt, ett gäng frisparkar. Att han drar 4 killar snyggt som fan skapar inte resultat om han springer huvudlöst in i den femte, alternativt helt tappar all form av split-vision (om han har någon, vilket jag börjar ifrågasätta), alternativt placerar sig själv någonstans vid hörnflaggan innan han tittar upp.

Eventuellt kan det ju vara så att Messi bara totalt saknar split-vision eller spelupfattning bortom sina egna dribblingar (för stunden...?), och att vi bara hajar till på just Zlatan för att vi gärna ser att han får bollen.

Det går rykten om att Messi börjat intressera sig för tjejer, kan vara orsaken till hans form.

Har enligt Marca också börjat raka sig
2009-11-30, 13:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane
Vilka förklariga "själ" kan dom vara då?
Jag vet inte vad andra tycker men för mig är det helt ok att kunna göra 5 mål på 5 matcher i en ny klubb i en av dom tuffaste ligorna i världen. Men vad vet jag.
Va? Kom tillbaka från handskada och rehab samt kom till ett helt nytt lag och ett helt nytt system, tar tid att hittra rytmen
2009-11-30, 13:27
Medlem
MoogBeats avatar
Låter som att det finns interna konflikter i Barca, och jag har ingenting emot att korthuset faller ihop en vacker dag. Gärna i lagom tid till nästa El Clasico.
2009-11-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Det går rykten om att Messi börjat intressera sig för tjejer, kan vara orsaken till hans form.

Har enligt Marca också börjat raka sig

Fast han har ju flickvän sedan ett bra tag tillbaks.
2009-11-30, 16:05
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Va? Kom tillbaka från handskada och rehab samt kom till ett helt nytt lag och ett helt nytt system, tar tid att hittra rytmen
Är du dumm på riktigt eller? Han gjorde mål i nästan varje ligamatch sedan han kom till Barca, så det där med att hitta rytmen var inget problem för honom. Varför kommer du med helt idiotiska inlägg hela tiden?
2009-11-30, 16:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane
Är du dumm på riktigt eller? Han gjorde mål i nästan varje ligamatch sedan han kom till Barca, så det där med att hitta rytmen var inget problem för honom. Varför kommer du med helt idiotiska inlägg hela tiden?
Vad är du för mupp? Vart fick du luft ifrån?
Jag hävdar att han var ut form och lirade rätt dåligt (lyckades ändå göra några halvfula mål, stort plus) pga skadan och nytt lag/system.

Men ta och titta på dom första matcherna igen och jämför med matcherna nu, vilken zlatan är mer effektiv för lagets framgång tror du? Hade du slängt in zlatan från slutet av augusti i år i gårdagens match hade det inte varit en vacker syn..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in