2009-09-20, 22:55
Medlem
Shuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
Haha.
Jag ville faktiskt bara lägga en lite skämtsam kommentar eftersom jag är jävligt trött på zlatan.
Kanske bäst att du håller dig borta från den här tråden ett tag då, för spelet stämmer bara bättre och bättre för Zlatan.
2009-09-21, 14:58
Bannlyst
Kom just hem från en helg i Barcelona.
Zlatan är mer omtyckt i Barcelona, där han har bott i knappt en månad, än här i Sverige.
Han finns överallt; på affischer både på gatorna och under jord på tunnelbanestationerna, på barcafansens ryggar står det om inte nummer 10 så nästan alltid 9 och när man nämner att man är svensk är deras första respons "Ibra". De flesta med en tröja från i år har Ibrahimovic tryckt över axlarna.
Med några plakat och merchandise från förra säsongen undantaget så är Zlatn på varenda en. Inte en enda affisch på någon annan spelare såg jag förutom i FCB-shopparna.
Man kan inte undgå honom, här klär han en halv fasad på ett höghus på Passeig de Gracia.
http://www.flickr.com/photos/34398836@N08/3940319071/sizes/l/

När Zlatan satte 1-0 i helgens match satt jag 20-30 meter bakom målet och "IBra, Ibra" skanderades av samtliga närvarande på Camp Nou. Spanjorer som vanligtvis är mer nationalistiska än oss har tagit honom till sig och fortsätter han såhär kommer han vara helt älskad innan säsongen är slut.
Passa på att glädjas med honom, kommer Sverige nånsin få en så bra spelare igen?
2009-09-21, 15:35
Medlem
Arons avatar
Citat:
Spanjorer som vanligtvis är mer nationalistiska än oss

du menar kataloner
2009-09-21, 15:48
Medlem
wernblom88s avatar
Bantumi du vet att du var i katalonien och att spanjorer är inte alls nationalistiska för att det är så uppdelat?
2009-09-21, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Bantumi du vet att du var i katalonien och att spanjorer är inte alls nationalistiska för att det är så uppdelat?
Jag hänger inte riktigt med. Det var min tredje vistelse i Barcelona så jag känner till Katalonien och dess relation till resterande Spanien mycket väl.
Hur menar du inte nationalistiska pga att det är så uppdelat?
2009-09-21, 17:58
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
Haha.
Jag ville faktiskt bara lägga en lite skämtsam kommentar eftersom jag är jävligt trött på zlatan.

Vi tog betet och högg direkt!
2009-09-21, 18:07
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bantumi
Jag hänger inte riktigt med. Det var min tredje vistelse i Barcelona så jag känner till Katalonien och dess relation till resterande Spanien mycket väl.
Hur menar du inte nationalistiska pga att det är så uppdelat?

Menar att Spanjorerna har inte brytt sig om landslaget särskilt mycket förr, men nu har de börjat göra det.
2009-09-21, 22:09
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bantumi
Kom just hem från en helg i Barcelona.
Zlatan är mer omtyckt i Barcelona, där han har bott i knappt en månad, än här i Sverige.
Han finns överallt; på affischer både på gatorna och under jord på tunnelbanestationerna, på barcafansens ryggar står det om inte nummer 10 så nästan alltid 9 och när man nämner att man är svensk är deras första respons "Ibra". De flesta med en tröja från i år har Ibrahimovic tryckt över axlarna.
Med några plakat och merchandise från förra säsongen undantaget så är Zlatn på varenda en. Inte en enda affisch på någon annan spelare såg jag förutom i FCB-shopparna.
Man kan inte undgå honom, här klär han en halv fasad på ett höghus på Passeig de Gracia.
http://www.flickr.com/photos/34398836@N08/3940319071/sizes/l/

När Zlatan satte 1-0 i helgens match satt jag 20-30 meter bakom målet och "IBra, Ibra" skanderades av samtliga närvarande på Camp Nou. Spanjorer som vanligtvis är mer nationalistiska än oss har tagit honom till sig och fortsätter han såhär kommer han vara helt älskad innan säsongen är slut.
Passa på att glädjas med honom, kommer Sverige nånsin få en så bra spelare igen?

Tragiskt egentligen. Det säger mycket om oss svenskar och vår jantementalitet.
2009-09-22, 21:28
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Tragiskt egentligen. Det säger mycket om oss svenskar och vår jantementalitet.

Men gör man inte 20 mål i varje vm-kval, röstar på SD och går och tjallar till tränarna när någon är sen tillbaka till hotellet så blir man inte i heller störst i Sverige. Det är bara till att konstatera.
2009-09-22, 21:31
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Men gör man inte 20 mål i varje vm-kval, röstar på SD och går och tjallar till tränarna när någon är sen tillbaka till hotellet så blir man inte i heller störst i Sverige. Det är bara till att konstatera.

Hahahaha!!! Hur kul som helst, tack. Tyvärr blir min alldeles för korta uppskattning garanterat bortsuddad. Mer klockrena oneliners till folket tack.
2009-09-22, 22:48
Medlem
Maniks avatar
Fan vad överskattad den där "Zlatte" är.
2009-09-22, 22:52
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Fan vad överskattad den där "Zlatte" är.

Han brände ju fan friläget i stolpen? OMGGG sämst. C.R hade satt den!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in