2009-10-02, 00:57
Medlem
Brullas avatar

Granero har visst imponerat och på allvar konkurrerat om en plats istället för några av de stora stjärnorna. Om man skulle plocka bort de två bästa anfallare och mittfältarna så har Real bättre trupp enligt mig. Zlatan och Messi gör jäkligt mycket i Barca.
2009-10-02, 01:17
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja flera gånger....

Ok..lyckas inte hitta ett enda citat från han ang Zlatan, bara en massa från Zlatan ang Messi
2009-10-02, 05:31
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla

Granero har visst imponerat och på allvar konkurrerat om en plats istället för några av de stora stjärnorna. Om man skulle plocka bort de två bästa anfallare och mittfältarna så har Real bättre trupp enligt mig. Zlatan och Messi gör jäkligt mycket i Barca.
Mjo, då skulle vi väl plocka Zlatan/Messi, Xavi/Iniesta. Hemska tanke. De skulle inte kännas som samma klubb (menar nu förståss inte att just Zlatan profilierar barca ännu).

Men samtidigt, av det (visserligen lilla) jag sett av Real i år skulle de braka ihop totalt bara vi lyfter bort Kaka.
Visst har Ronaldo gjort en massa mål, men med för mycket medvind för att noteras.
2009-10-02, 23:07
Medlem
uainds avatar
Blev nästan lite paff när jag såg det här: http://www.expressen.se/noje/fredag/1.1728177/zlatans-mysdag-med-familjen

Inte så man är van att se Zlatan även om man vet att han har familj. Kändes lite ovant.
2009-10-08, 12:08
Medlem
Marweens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Han var bra i första men i andra såg han loj ut och borde dessutom gjort mål på nicken. Men visst kommer det bli riktigt bra när han vet hur han ska röra sig, finns fortfarande tveksamheter där
Tycker hans sätt att röra sig bara blir bättre och bättre för varje match som går
2009-10-08, 12:38
Medlem
Trillskes avatar
Får Zlatan in ett avgörande mål på lördag och vi går till VM blir han äntligen den där svenska landslagets obestridliga kung som han borde blivit redan tidigare.

Tråkigt om det blir en plattmatch och vi missar. Då är det ruta ett igen.
Om vi nu för en gångs skull får fram en riktiga världstjärna vore det ju helvette om det blir en Raul-light av hela grejen.

__

De som från distans sitter och tvivlar på vad Zlatan presterat i Barca kan ju kolla in hans prestation mot Kiev:

http://www.youtube.com/watch?v=DdiA2ht0KMQ&feature=player_embedded

Och ja, det där var en av få matcher han inte gjort mål i.

Messi har ju varit i rätt strålande förutom i typ en och en halv match, så visst tar han väl täten om man ska rangordna anfallarna, men tycker ändå att det är intressant att det faktiskt inte är helt bortom diskussion. Inför säsongen var det mycket snack om att det är fruktansvärt svårt - bland det svåraste man kan göra som fotbollsspelare - att komma in som ny CF i Barcelona. Så ska vi vara realistiska här är inte Zlatans inledning "godkänd", utan snarare helt uppåt väggarna över förväntan. Även om han hade gjort ett mål och några bedrövliga insatser tror jag han hade fått fortsatt förtroende än så länge.
Senast redigerad av Trillske 2009-10-08 kl. 12:44.
2009-10-08, 13:39
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uaind
Blev nästan lite paff när jag såg det här: http://www.expressen.se/noje/fredag/1.1728177/zlatans-mysdag-med-familjen

Inte så man är van att se Zlatan även om man vet att han har familj. Kändes lite ovant.

Blir man paff av det där måste det vara fel nånstans.

Vad trodde du? Att Zlatan skulle skrika till frugan att hon spelat för mycket vänsterback?
2009-10-08, 15:37
Medlem
A.Chigurhs avatar
Vet inte om ni har tagit upp det i tråden innan men tyckte det såg ganska kul ut av någon andledning. Sydsvenskans sportavdelning har olika sektioner som denna

Sport »
MFF
| Redhawks
| LDB
| Handboll
| Golf
| Zlatan
| Lokalsport
| Sport idag
| Tabeller
| Målservice

Zlatan har en helt egen sektion som han skulle motsvara fotboll generellt haha tydligen är han så stor.
2009-10-08, 15:39
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Vet inte om ni har tagit upp det i tråden innan men tyckte det såg ganska kul ut av någon andledning. Sydsvenskans sportavdelning har olika sektioner som denna

Sport »
MFF
| Redhawks
| LDB
| Handboll
| Golf
| Zlatan
| Lokalsport
| Sport idag
| Tabeller
| Målservice

Zlatan har en helt egen sektion som han skulle motsvara fotboll generellt haha tydligen är han så stor.
Inte nog med det, det ryktas att en staty av zlatan kommer att byggas i malmö.
2009-10-08, 15:43
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane

Shit! Jag tycker dock att Barcelona är världens bästa fotbollslag men det tyckte jag även att det var innan Zlatan flyttade dit. Brukar dem resa statyer över fotbollsspelare i andra länder också? som tex. messi, zidane, maradona, pelé?
2009-10-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane

Ryktas och ryktas, det har kommit in som förslag till Malmö Stad att man ska bygga en staty av Zlatan på Möllan. Själv anser jag att det är lite för tidigt att bygga en staty av honom.
Senast redigerad av Balkong 2009-10-08 kl. 15:58.
2009-10-08, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Shit! Jag tycker dock att Barcelona är världens bästa fotbollslag men det tyckte jag även att det var innan Zlatan flyttade dit. Brukar dem resa statyer över fotbollsspelare i andra länder också? som tex. messi, zidane, maradona, pelé?

Ja, men knappast över så nya spelare. Däremot vet jag att det finns massvis med statyer av såna som spelat på 50-60 och 70-talet runt om i världen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in