Citat:
Ursprungligen postat av asa_odem
Onödigt??
Zlatan plattsar inte, så enkelt är det. Sverige tar sig vidare till EM - slutspelet knappast tack vare Zlatan, utan kanske på grund av att han rent arrogant valde att nobba landslaget och därmed inte spelat där på länge.
Vi klarar oss utan den mannen.
Zlatan snubblar, och ligger kvar. Hallå... är han dum i huvudet eller har alla miljonerna han har på banken slagit slint i skallen på honom?
Eller har han alltid varit sådan.
Kolla vilken annan landslagsspelare, ligger dem kvar? Nej!!
Zlatan suger... inte bara lite, utan den största pung som någonsin skådats.
Varför?
Jo, vi spelar underbar fotboll utan Zlatan på planen.
När Zlatan kom in kom Island upp i banan igen, slarviga passningar bland annat.
Jag tror inte ens att Zlatan är bra för Svensk fotboll.
Ja, det var onödigt att använda sig av en halvskadad forward i en avgjord match, ja.
I dagensläge så tycker jag inte heller att han platsar men det är ju dels pga skador också, och mot Island så är det bättre att ha Rosenberg för han är i bättre form.
Jag vet inte om du är blind eller något, men Sverige har inte spelat någon 'underbar' fotboll varken mot Danmark eller Island, möjligtvis periodvis mot Danmark men inte mer.
Vissa hävdar ju att Sverige är i samma läge som Danmark var med Michael Ladrup att man inte fick honom att fungera i laget eftersom han var så pass mycket bättre än övriga. Det ser man ju också i dagens Helsingborg med Henrik Larsson.
Jag håller väl inte riktigt med om det, jag tycker mer att vårat problem liknar de problemet som Italien har idag. De använder inte deras bäste Totti men de spelar ändå och vinner, vilket är det viktigaste såklart, men om man skulle använda sig av Totti så skulle man få en extra krydda i grytan, samma sak för Sverige då. Ibrahimovic är kanske inte oumbärlig i ett kval-spel men i själva turneringen så är han viktig i och med att han är en sådan spelare som kan avgöra en match. Sverige kanske bara har ett par sådana, Wilhelmsson, Ibrahimovic, Allbäck.
Därför så tycker jag att man kanske inte ska kräva av Ibrahimovic att han ska göra tre mål i varje match, utan låta honom lira och tillslut så kommer det att lossna. Han bedöms
mycket hårdare än om t.ex. Allbäck hade gjort de där 'felpassningarna' men sådan är verkligheten och han ska också bevisa att han är en bättre spelare än vad han har gjort i landslaget den senaste tiden.
Men han spelade mest av alla anfallare i Serie A: s mästarlag och gjorde många mål, alla vet kapaciteten och Sverige behöver ju en sådan forward. Eller?