2007-06-07, 10:35
Medlem
AndreaS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa_odem
När Zlatan kom in kom Island upp i banan igen, slarviga passningar bland annat.
Jag tror inte ens att Zlatan är bra för Svensk fotboll.

Vad menar du? Att zlatans närvaro gör att helt plötsligt, att laget blir sämre? Med felpassningar och slarviga uppspel? Bara pga av hans närvaro på planen? Du kanske trots allt ska träffa den psykologen som du har väntat på så länge nu.
2007-06-07, 10:35
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Har du glömt vem det var som gjorde att vi fixade 1-1 mot Italien i EM 2004 och 1-0 mot Ungern i VM-kvalet?

Ja.. och vem som räddade oss i VM - 1994!!
Allvarligt... kom tillbaka till nutid.
En gedigen CV hjälper knappast Zlatan i det här fallet.
2007-06-07, 10:38
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
I Inter springer Zlatan som en tok. Han spelade ju senast med Inter bara veckorna före Danmark matchen. Men så fort han kommer till Landslaget är han plötsligt "skadad". HA!! Det tror jag vad jag vill på... han platsar inte. Och äger man världens mest största ego så¨vill man väll inte erkänna detta utan fejkar en skada.
Har du missat att han nyss opererade sig eller det kanske bara var en bluff, allt för att han älskar att inte spela för landslaget och vill inget hellre än att nöta bänk?
2007-06-07, 12:12
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Onödigt??
Zlatan plattsar inte, så enkelt är det. Sverige tar sig vidare till EM - slutspelet knappast tack vare Zlatan, utan kanske på grund av att han rent arrogant valde att nobba landslaget och därmed inte spelat där på länge.

Vi klarar oss utan den mannen.
Zlatan snubblar, och ligger kvar. Hallå... är han dum i huvudet eller har alla miljonerna han har på banken slagit slint i skallen på honom?
Eller har han alltid varit sådan.
Kolla vilken annan landslagsspelare, ligger dem kvar? Nej!!
Zlatan suger... inte bara lite, utan den största pung som någonsin skådats.
Varför?
Jo, vi spelar underbar fotboll utan Zlatan på planen.
När Zlatan kom in kom Island upp i banan igen, slarviga passningar bland annat.
Jag tror inte ens att Zlatan är bra för Svensk fotboll.

Ja, det var onödigt att använda sig av en halvskadad forward i en avgjord match, ja.

I dagensläge så tycker jag inte heller att han platsar men det är ju dels pga skador också, och mot Island så är det bättre att ha Rosenberg för han är i bättre form.

Jag vet inte om du är blind eller något, men Sverige har inte spelat någon 'underbar' fotboll varken mot Danmark eller Island, möjligtvis periodvis mot Danmark men inte mer.

Vissa hävdar ju att Sverige är i samma läge som Danmark var med Michael Ladrup att man inte fick honom att fungera i laget eftersom han var så pass mycket bättre än övriga. Det ser man ju också i dagens Helsingborg med Henrik Larsson.

Jag håller väl inte riktigt med om det, jag tycker mer att vårat problem liknar de problemet som Italien har idag. De använder inte deras bäste Totti men de spelar ändå och vinner, vilket är det viktigaste såklart, men om man skulle använda sig av Totti så skulle man få en extra krydda i grytan, samma sak för Sverige då. Ibrahimovic är kanske inte oumbärlig i ett kval-spel men i själva turneringen så är han viktig i och med att han är en sådan spelare som kan avgöra en match. Sverige kanske bara har ett par sådana, Wilhelmsson, Ibrahimovic, Allbäck.

Därför så tycker jag att man kanske inte ska kräva av Ibrahimovic att han ska göra tre mål i varje match, utan låta honom lira och tillslut så kommer det att lossna. Han bedöms mycket hårdare än om t.ex. Allbäck hade gjort de där 'felpassningarna' men sådan är verkligheten och han ska också bevisa att han är en bättre spelare än vad han har gjort i landslaget den senaste tiden.

Men han spelade mest av alla anfallare i Serie A: s mästarlag och gjorde många mål, alla vet kapaciteten och Sverige behöver ju en sådan forward. Eller?
2007-06-07, 13:00
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Zlatan snubblar, och ligger kvar. Hallå... är han dum i huvudet eller har alla miljonerna han har på banken slagit slint i skallen på honom?
Eller har han alltid varit sådan.
Kolla vilken annan landslagsspelare, ligger dem kvar? Nej!!

du kanske missade att ljungberg också gjorde liknande fall 1-2 gånger i matchen?
det är nästan självklart att det blir såhär då alla verkar begära att direkt zlatan är inne på planen så ska han dribbla upp 3-4 gubbar på läktaren och sen sätta bollen i krysset otagbart för målvakten.
jag håller annars med vem det nu var (minns inte vilken tråd det skrev i) att zlatan verkade vara i gammal ajaxform när han hoppade in mot island, ville mycket och lyckades ändå få till en hörna och ett misslyckat skott på den lilla tid han fick.
sen är han inte samma anfallstyp som tex allbäck som är en riktig striker, då zlatan istället verkar vilja ta emot bollen och sen spela vidare den istället för att ta ett steg och skjuta.
jag vet inte.. men har sverige så många bättre bollmottagare än zlatan så man kan bänka honom i viktigare matcher? jag tror fan inte det..
zlatan och elmander på topp tror jag blir skitbra, sen allbäck som inhoppare då om man vill ha en ändring i matchbilden. man såg ju ganska tydligt att zlatan kan suga åt sig bollar, men man såg också tydligt att såfort han har gjort det så får han 2 gubbar på sig.
2007-06-07, 13:34
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ja, det var onödigt att använda sig av en halvskadad forward i en avgjord match, ja.

I dagensläge så tycker jag inte heller att han platsar men det är ju dels pga skador också, och mot Island så är det bättre att ha Rosenberg för han är i bättre form.

Jag vet inte om du är blind eller något, men Sverige har inte spelat någon 'underbar' fotboll varken mot Danmark eller Island, möjligtvis periodvis mot Danmark men inte mer.

Vissa hävdar ju att Sverige är i samma läge som Danmark var med Michael Ladrup att man inte fick honom att fungera i laget eftersom han var så pass mycket bättre än övriga. Det ser man ju också i dagens Helsingborg med Henrik Larsson.

Jag håller väl inte riktigt med om det, jag tycker mer att vårat problem liknar de problemet som Italien har idag. De använder inte deras bäste Totti men de spelar ändå och vinner, vilket är det viktigaste såklart, men om man skulle använda sig av Totti så skulle man få en extra krydda i grytan, samma sak för Sverige då. Ibrahimovic är kanske inte oumbärlig i ett kval-spel men i själva turneringen så är han viktig i och med att han är en sådan spelare som kan avgöra en match. Sverige kanske bara har ett par sådana, Wilhelmsson, Ibrahimovic, Allbäck.

Därför så tycker jag att man kanske inte ska kräva av Ibrahimovic att han ska göra tre mål i varje match, utan låta honom lira och tillslut så kommer det att lossna. Han bedöms mycket hårdare än om t.ex. Allbäck hade gjort de där 'felpassningarna' men sådan är verkligheten och han ska också bevisa att han är en bättre spelare än vad han har gjort i landslaget den senaste tiden.

Men han spelade mest av alla anfallare i Serie A: s mästarlag och gjorde många mål, alla vet kapaciteten och Sverige behöver ju en sådan forward. Eller?

Det är egentligen inte så konstigt att han bedöms hårdare. Han skryter och är divig och tror att han är nån jävla Ronaldinho, så klart man vill se om han är den han påstår sig vara. Sen tycker jag det är konstigt. Zlatan lirar byxorna av pojkarna i italien, springer och är alltid passningsbar. Sen blir det landslagsspel, och då plötsligt får Zlatan ont.
Han förbryllar mig.
2007-06-07, 13:35
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Har du missat att han nyss opererade sig eller det kanske bara var en bluff, allt för att han älskar att inte spela för landslaget och vill inget hellre än att nöta bänk?

jag tror ärligt att han skiter i både Lagerbäck (som han troligtvis ser som en stor lantis), och landslaget. Hade det varit Inter hade han spelat, var så säker.
2007-06-07, 13:39
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Vad menar du? Att zlatans närvaro gör att helt plötsligt, att laget blir sämre? Med felpassningar och slarviga uppspel? Bara pga av hans närvaro på planen? Du kanske trots allt ska träffa den psykologen som du har väntat på så länge nu.

Zlatan sprider dålig stämmning. Enkel logik.
Han har inget i landslaget att göra om han inte börjar göra det som han skryter om hela tiden, att han är bäst, bäst, bäst och vackrast och att alla ska ha sån jalla respekt för honom hela tiden.

Elmander, Allbäck på topp, två toppspelare som är i form. Alla snackar om Zlatan när vi har Elmander och Allbäck.
Psykolog? Nejdå, en natt med din mamma räcker gott.
2007-06-07, 14:23
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Det är egentligen inte så konstigt att han bedöms hårdare. Han skryter och är divig och tror att han är nån jävla Ronaldinho, så klart man vill se om han är den han påstår sig vara. Sen tycker jag det är konstigt. Zlatan lirar byxorna av pojkarna i italien, springer och är alltid passningsbar. Sen blir det landslagsspel, och då plötsligt får Zlatan ont.
Han förbryllar mig.

Jag känner honom inte så jag vet inte om han skryter mycket eller är divig, jag litar inte alls på media så jag skulle inte fälla sådana uttalanden om jag vore du. Jag tror inte att han heller jämför sig med Ronaldinho, de har så olika spelstil dessutom.

Ibrahimovic spelade i Serie A för att Inter var påväg att vinna guld, det är stort och det hade du förstått om du var insatt i fotboll, särskilt då för Inter som inte har vunnit på många år innan den här säsongen, såklart att han hellre spelar de matcherna än Sverige-Island, det säger väl sig självt?

Sedan så är det väl Fredrik Ljungberg som 'alltid' är skadad när det gäller landslagsspel.
2007-06-07, 15:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
jag tror ärligt att han skiter i både Lagerbäck (som han troligtvis ser som en stor lantis), och landslaget. Hade det varit Inter hade han spelat, var så säker.
Jaha, tror du det, då måste det vara sant!
2007-06-07, 15:18
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag känner honom inte så jag vet inte om han skryter mycket eller är divig, jag litar inte alls på media så jag skulle inte fälla sådana uttalanden om jag vore du. Jag tror inte att han heller jämför sig med Ronaldinho, de har så olika spelstil dessutom.

Ibrahimovic spelade i Serie A för att Inter var påväg att vinna guld, det är stort och det hade du förstått om du var insatt i fotboll, särskilt då för Inter som inte har vunnit på många år innan den här säsongen, såklart att han hellre spelar de matcherna än Sverige-Island, det säger väl sig självt?

Sedan så är det väl Fredrik Ljungberg som 'alltid' är skadad när det gäller landslagsspel.

Vinna Guld i en korrupt liga, är det något att spela för?
2007-06-07, 15:21
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Han förbryllar mig.
Skryter och är divig? Var? Vad jag vet skyr han (svensk) media så gott det går.
Zlatan sprang i gårdagens match även om spelet var tämligen avslaget när han kom in. Han drog ett par gubbar ute på högerkanten men det fanns ingen i bra läge att passa till, han försökte sig på ett väggspel till vänster men bollen passades bakåt till mittfältet istället för tillbaka till Zlatan som rushade på mål och sen hade han ett skott över. Ett ok inhopp när det redan står 5-0.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in