2007-05-24, 22:31
Medlem
91:an Karlssons avatar
Är informationen vi fått sann, dvs. inte på något vis felciterad, så ska inte Zlatan spela för Inter nästa säsong. Förmodligen har han gjort detta för att han vill bli såld till Real Madrid.

Jag väljer att ligga aningen lågt, jag tycker att hela situationen är väldigt skum. Men vi får väl se, dementerar inte Zlatan själv dessa uppgifter vi nu fått ta del av så är tillhör han en annan klubb inom en snar framtid. Det är en sak som är mycket säker.
2007-05-24, 22:33
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ticoroman
För det första så tycker jag att han har rätt att träffa och fotas med vem han vill, inklusive Moggi. Jag vet att Inter betalar hans lön, men sina vänner får han välja själv oavsett vad Inters ledning tycker om Moggi.

Att han sedan naivt, eller kanske avsiktligt, menar att Juve degraderades endast p.g.a. avundsjuka och att Moggi är en ängel är ytterst kontroversiellt. Har klubbledningen rent moraliskt rätt att ifrågasätta och styra Ibrahimovics åsikter?
Nja, intervjun känns ju inte direkt genomtänkt...
Dock, jag bläddrade lite snabbt på www.gazzetta.it och det kan inte blivit förstasidestoff precis?
2007-05-25, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linkzie
http://gfx.tv4.se/imagesdb/editor/fotbolls-vm_2006/722030B1-11D3-4CF3-AD13-335E1F203940.jpg

Fadern, Sonen och Gudfadern.

Ligger det någon tanke bakom detta agerande av Zlatan, vill han bara backa upp sin vän Moggi, eller är detta bara korkat?

Zlatte är väl inte precis den smartaste killen i fotbollsvärlden...

Antagligen är svaret bådadera.
2007-05-25, 08:16
Bannlyst
http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.694104

Citat:
Efter skandalbilden med Luciano Moggi tvingades Zlatan Ibrahimovic i går konfrontera sina lagkamrater.
- Jag ber om ursäkt, ska Zlatan ha sagt - enligt italienska uppgifter i natt.
Nu kräver även Interfansen att han ber om förlåtelse.

Han lär behöva be fansen om ursäkt illa kvikt... Blir nog annars tufft om han inte presterar minst lika bra i ligan nästa säsong som han gjorde i årets.

Få se nu... har ett svagt minne jag fick mycket skit av att snacka om zlatan vad han gjorde utanpå plan och det inte var minst lika viktigt som att prestera på plan

2007-05-25, 10:00
Medlem
zlatans agent har väl sett till att zlatan spelade dåligt i ajax ett tag för att juventus skulle kunna köpa honom billigare, nu är det säkert något sånt på gång.
2007-05-25, 10:14
Medlem
rockefellers avatar
Såg bilden idag på Zlatan och Moggi i aftonbladet.

Jag blev bara tvungen att photoshopa den lite apropå aftonbladets Jennifer Wegerup nämner Moggi som "de Mörka krafterna i fotboll"

http://img408.imageshack.us/my.php?image=zlatannv8.jpg

Lita på kraften Zlatan!
2007-05-25, 14:58
Medlem
Fysmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.694104

Han lär behöva be fansen om ursäkt illa kvikt... Blir nog annars tufft om han inte presterar minst lika bra i ligan nästa säsong som han gjorde i årets.

Få se nu... har ett svagt minne jag fick mycket skit av att snacka om zlatan vad han gjorde utanpå plan och det inte var minst lika viktigt som att prestera på plan

Håller med..
Han är ju helt clueless, naiv, dum...det är bara att välja. Är man en stor fotbollsspelare, vilket han faktiskt var i Inter i år, så ska man väl kunna uppföra sej som en sådan utanför planen oxå. Det verkar som han inte bryr sej om vad alla runt omkring tycker. Det är ju iofs en bra egenskap....om han vore en helt vanlig svensson vill säga!!
Väx upp, skaffa lite självdistans OCH BÖRJA SPRINGA I DJUPLED!! :P
2007-05-26, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fysman
Håller med..
Han är ju helt clueless, naiv, dum...det är bara att välja. Är man en stor fotbollsspelare, vilket han faktiskt var i Inter i år, så ska man väl kunna uppföra sej som en sådan utanför planen oxå. Det verkar som han inte bryr sej om vad alla runt omkring tycker. Det är ju iofs en bra egenskap....om han vore en helt vanlig svensson vill säga!!
Väx upp, skaffa lite självdistans OCH BÖRJA SPRINGA I DJUPLED!! :P

http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.695871

Citat:
Interfansen har i flera dagar krävt en officiell förklaring och en ursäkt från Zlatan Ibrahimovic, efter den kontroversiella intervjun i tidningen Libero.

Fortfarande ingen ursäkt?
2007-05-26, 13:18
Medlem
TheOne85s avatar
Fattar inte vad det gnälls om? Zlatan får väl vara med vem han vill på sin fritid eller? Tror inte han vill lämna sin favoritklubb Inter efter ett sånt här år heller.
2007-05-26, 14:01
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne85
Fattar inte vad det gnälls om? Zlatan får väl vara med vem han vill på sin fritid eller? Tror inte han vill lämna sin favoritklubb Inter efter ett sånt här år heller.

Det är väl inte så smart att vara kompis med fienden?

Och varför skulle han inte vilja lämna "favoritklubben" egentligen? Han har redan vunnit allt man kan i Serie A och det ser inte ut som att Inter lyckas förstärka laget tillräckligt för att vinna Champions League.

Sen har han ju desutom ett flertal gånger klargjort att det är Juventus som är laget i hans hjärta med tanke på en del utalanden han gjort och nu med med bilden...
2007-05-26, 14:31
Medlem
TheOne85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Det är väl inte så smart att vara kompis med fienden?

Och varför skulle han inte vilja lämna "favoritklubben" egentligen? Han har redan vunnit allt man kan i Serie A och det ser inte ut som att Inter lyckas förstärka laget tillräckligt för att vinna Champions League.

Sen har han ju desutom ett flertal gånger klargjort att det är Juventus som är laget i hans hjärta med tanke på en del utalanden han gjort och nu med med bilden...
Utanför fotbollen får man väl umgås med vem man vill tycker jag, eftersom Zlatan spenderade 2 år i Juve så är det nog så att han har fått kompisar i Juve.

Och vadå inter ser inte ut att lyckas förstärka laget? Ligan är inte ens slut och silly season har inte ens börjat, de har väl alla möjligheter att förstärka laget? Bara för att man vinner Serie A en gång så är det väl inte säkert att man inte vill försöka vinna igen? Om man kollar hur bra Inter har spelat i år så har de alla möjligheter att vinna CL också, det kan man även göra utan stora transfers. Jag tror han vill väldigt gärna vinna CL med Inter också, eller åtminstone försöka mer, konstigt vore det annars.

Vad jag vet så är Inter hans favoritklubb och hans dröm var att spela i Inter, det sa han iaf i blådårar rätt klart och tydligt, vet inte om sånt bara ändras plötsligt hos andra, men det hade inte det gjort för mig.
2007-05-26, 18:25
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne85

Klart han får umgås med vem han vill. Men jag tycker han sa en del klantiga uttalanden, om han hade tänkt efter en gång till kanske han hade förstått att en del av det han sa inte var så smart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in