2008-09-04, 20:45
Bannlyst
Har väldigt svårt för giriga typer, Zlatan tjänar miljoner i veckan och vill ändå bara ha mer, dåligt, Zlatan, verkligen dåligt.
2008-09-04, 20:57
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik-Svensson
Har väldigt svårt för giriga typer, Zlatan tjänar miljoner i veckan och vill ändå bara ha mer, dåligt, Zlatan, verkligen dåligt.

Det handlar ju knappast om girighet utan snarare om principer. Om du visste att en påse djungelvrål kostade 10 kronor men du fick betala 40 kronor, skulle du låta bli att klaga bara för att du just fått löning? Zlatan har ett minst lika högt marknadsvärde som Ronaldo men får bara en fjärdedel av de sponsorperngarna han får.
2008-09-04, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Det handlar ju knappast om girighet utan snarare om principer. Om du visste att en påse djungelvrål kostade 10 kronor men du fick betala 40 kronor, skulle du låta bli att klaga bara för att du just fått löning? Zlatan har ett minst lika högt marknadsvärde som Ronaldo men får bara en fjärdedel av de sponsorperngarna han får.

Tycker att man borde vara mer ödmjuk, jag skulle skämmas över att kräva mer pengar om jag redan tjänade så mycket, det skulle jag verkligen.

Cristiano Ronaldo har väl mycket högre marknadsvärde än Zlatan? Det måste han väl ha?
2008-09-04, 21:11
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Tycker att man borde vara mer ödmjuk, jag skulle skämmas över att kräva mer pengar om jag redan tjänade så mycket, det skulle jag verkligen.

Cristiano Ronaldo har väl mycket högre marknadsvärde än Zlatan? Det måste han väl ha?

Det är nog ingen stor skillnad. Ronaldo är stor på öarna. Zlatan är stor i Italien. Ingen av dem är speciellt stor i asien.

Ronaldo har nog ett litet högre värde. Men knappast 3 gånger så mycket.
2008-09-04, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Det är nog ingen stor skillnad. Ronaldo är stor på öarna. Zlatan är stor i Italien. Ingen av dem är speciellt stor i asien.

Ronaldo har nog ett litet högre värde. Men knappast 3 gånger så mycket.

Men lite ödmjuk kan man väl vara om man redan tjänar så mycket?
2008-09-04, 22:51
Moderator
Gromguttens avatar
OT raderat.

/mod
2008-09-05, 09:19
Medlem
torkelmannens avatar
Citat:
Men lite ödmjuk kan man väl vara om man redan tjänar så mycket?
Vad är det för sosse-snack? Det är inte ödmjukhet som har tagit honom dit han är idag. Det måste du väl förstå?
2008-09-07, 16:08
Bannlyst
http://www.fotbollsexpressen.se/Nyheter/1.1291406/zlatan-skallde-ut-petter-hansson-i-direktsandning

Citat:
Stjärnan var ursinnig när han lämnade Qemal Stafa- stadion - utan att säga ett ord till någon. Under matchen häcklades han av bortafansen - och skällde ut lagkamraten Petter Hansson efter ännu en misslyckad långboll.
- Det är inte första gången jag får skäll för mina uppspel, säger Hansson.

Varför ska Zlatte alltid diva sig?

Citat:
Men ofta såg han frustrerad ut över Sveriges spel, och vid upprepade tillfällen slog han ut med armarna efter dåliga svenska uppspel.

Kan ju inte vara kul att ena stunden spela toppmacther med Inter för att i nästa spela skitmatch mot Albanien?

Citat:
Omedelbart efter slutsignalen lämnade Zlatan Ibrahimovic planen. Utan att tacka de tillresta fansen. Han svor och var mycket upprörd.

Tacka de tillresta fansen var väl det minsta zlat... divan kunde göra??

Citat:
Under hela matchen försökte den albanska publiken få Sveriges största stjärna ur balans. Nidramsan "Ibra, Ibra - Vaffan culo!" ekade över stadion många gånger.

Ja det var väl det som fick han ur balans

Citat:
SPORT-Expressen mötte i natt Zlatan utanför Park Hotel i Stockholm, och konfronterade honom med uttalandet under matchen. Zlatan studerade lappen med citatet, och sa sedan:
- Kom tillbaka i morgon samma tid så snackar vi då.

Ja det var nog bra att Zlatte inte blev fördbundskapten, andra internationella världspelare ställer upp oavsett och inte är en diva!
2008-09-07, 16:11
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes

Ja det var nog bra att Zlatte inte blev fördbundskapten, andra internationella världspelare ställer upp oavsett och inte är en diva!
Har nog aldrig varit riktigt aktuellt va?
2008-09-07, 16:30
Medlem
Masingas avatar
Gott folk, sluta mata trollet Odes.
2008-09-07, 17:13
Medlem
Fillegis avatar
Zlatan är en av de få i det svenska landslaget som får godkänt för sin insats igår.
2008-09-07, 17:28
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
http://www.fotbollsexpressen.se/Nyheter/1.1291406/zlatan-skallde-ut-petter-hansson-i-direktsandning

Varför ska Zlatte alltid diva sig?

Kan ju inte vara kul att ena stunden spela toppmacther med Inter för att i nästa spela skitmatch mot Albanien?

Tacka de tillresta fansen var väl det minsta zlat... divan kunde göra??

Ja det var väl det som fick han ur balans

Jag tror det var rätt frustrerande att vara den ende spelaren som faktiskt försökte göra någonting. Resten av laget såg rätt loja ut.

Du har inte sett någon match i Serie A va? Har du sett grejerna motståndarfansen sätter upp (banderoller och liknande) och hört ramsorna de sjunger?

Nä, jag trodde väl inte det. Du verkar inte se på så mycket fotboll om man ser till ditt fotbollskunnande.

Han har alltid varit sådär efter förlustmatcher. Han vill ju naturligtvis vinna. Tillskillnad mot de andra spelarna i det svenska laget verkar det som om man tittade på matchen igår. Så det är ingen nyhet att han ofta går rakt förbi pressen. Får man väl tycka vad man vill om. Jag bryr mig inte speciellt mycket.
Senast redigerad av zzwampen 2008-09-07 kl. 17:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in