2008-06-12, 15:44
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterna
Ja, jag tycker som jag gör bara för att vara cool.
Du har helt rätt

Tänkte väl att det var så.
2008-06-12, 16:38
Medlem
gorgons avatar
Zlatan är 1 av 3 som delar fjärdeplatsen i den italienska skytteligan med 17gjorda, Del Piero 21mål

I England hade han hamnat som nummer fem, Ronaldo 31mål

I Spanien som siffran åtta, Gonzalez Guiza 27mål

Frankrike blev det nummer tre, Benzema 20mål

Tyskland en tredje plats, Toni 24mål

I landslaget var det tre år sedan han gjorde mål innan Greklandsmatchen.

Så jag undrar i vilken liga är han världens bästa forward samt kung? knappast i den liga som jag trodde han representerade!? Han är en bra forward givetvis, men knappast världens bästa som familjen popcorn samt svensk media försöker få honom att vara, statistiken överbevisar blindheten.
2008-06-12, 16:40
Medlem
torkelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Zlatan är 1 av 3 som delar fjärdeplatsen i den italienska skytteligan med 17gjorda, Del Piero 21mål

Så jag undrar i vilken liga är han världens bästa forward samt kung? knappast i den liga som jag trodde han representerade!? Han är en bra forward givetvis, men knappast världens bästa som familjen popcorn samt svensk media försöker få honom att vara, statistiken överbevisar blindheten.
han vann väl poängligan, fastän han var borta i två månader?
2008-06-12, 16:42
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkelmannen
han vann väl poängligan, fastän han var borta i två månader?
Ja, och kom tvåa i assistligan om jag inte missminner mig.
2008-06-12, 16:45
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

Ingen påstår att han är världens bästa, utan att han är en av de bästa i världen. Sjua i Ballon d'Or- omröstningen, utsedd till Serie As bästa utländska spelare osv. Dessutom så är det ju lite risigt att jämföra antalet gjorda mål med spelare i den franska och tyska ligan, då dessa inte håller samma klass som de tre stora.
2008-06-12, 16:49
Medlem
Simaõs avatar
Citat:

Faktumet att han gör så mycket mål och har ett så pass bra skott och absurd teknik, fast hans styrka egentligen ligger i spelet som targetplayer (där han är absolut världsklass) gör honom till fruktansvärt bra. Dock inte bäst i världen.

"MEN LOL, EN ANFALLARES ENDA JOBB ÄR JU ATT GÖRA MÅL!!??" -Nej.
2008-06-12, 17:01
Medlem
gorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Faktumet att han gör så mycket mål och har ett så pass bra skott och absurd teknik, fast hans styrka egentligen ligger i spelet som targetplayer (där han är absolut världsklass) gör honom till fruktansvärt bra. Dock inte bäst i världen.

"MEN LOL, EN ANFALLARES ENDA JOBB ÄR JU ATT GÖRA MÅL!!??" -Nej.
Rätt intressant inlägg som fabricerar falska påståenden, har diskussionen nått en sådan låg nivå, tydligen! Antingen har jag dyslexi/alexi för vart har jag skrivit denna rad utav bokstäver!? Det enda jag påpekade var att masshysterin som knappast vet några gränser då det handlar om Zlatan, som beskrivs som störst i Italien samt topp tre i europa, knappast gör det via statistiken. Visst är han en duktig target player, men att påstå att alla sjutton anfallare som i de ligor jag räknade upp, har gjort fler mål inte besitter samma egenskaper är naivt. Han är givetvis väldigt duktig och en av flera stora stjärnor i Italien, men knappast i samma proportioner som familjen popcorn samt presskåren vill förmedla.
2008-06-12, 17:06
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Rätt intressant inlägg som fabricerar falska påståenden, har diskussionen nått en sådan låg nivå, tydligen! Antingen har jag dyslexi/alexi för vart har jag skrivit denna rad utav bokstäver!? Det enda jag påpekade var att masshysterin som knappast vet några gränser då det handlar om Zlatan, som beskrivs som störst i Italien samt topp tre i europa, knappast gör det via statistiken. Visst är han en duktig target player, men att påstå att alla sjutton anfallare som i de ligor jag räknade upp, har gjort fler mål inte besitter samma egenskaper är naivt. Han är givetvis väldigt duktig och en av flera stora stjärnor i Italien, men knappast i samma proportioner som familjen popcorn samt presskåren vill förmedla.

Vill du ha mer statistik?

Han hade väl bäst betygssnitt i gazzettan den här säsongen.

Och nej, spelarna du räknade upp har inte samma egenskaper.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Om inte han är en av världens bästa spelare. Vem är då det?
2008-06-12, 17:17
Medlem
funerals avatar
Citat:
Visst är han en duktig target player, men att påstå att alla sjutton anfallare som i de ligor jag räknade upp, har gjort fler mål inte besitter samma egenskaper är naivt.
Det är naivt att tro att alla dom spelarna besitter samma kvaliteer och egenskaper som Zlatan, JA!
2008-06-12, 17:33
Medlem
gorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Vill du ha mer statistik?

Han hade väl bäst betygssnitt i gazzettan den här säsongen.

Och nej, spelarna du räknade upp har inte samma egenskaper.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Om inte han är en av världens bästa spelare. Vem är då det?
Att basera sin uppfattning om en fotbollspelares kvaliteter via diverse mediers betygssystem är knappast något som jag anser vara objektivt/bra referenser. Visst indikerar det en viss status i ligan, men knappast något som gör den som har högst snitt till världens bäste. Jag ser Zlatan som en utav 30 spelare i europa (där jag inkluderar allt från målvakt, backar, mittfältare samt anfallare) som håller absoluta världsklass, men skall vi räkna i världen så ingår naturligtvis Latinamerika som har en tendens att fostra flertalet spelare utav yttersta världsklass, men då jag inte är så insatt i sydamerikansk fotboll noterar jag det endast. Så därför poängterar åter att han ingår i europas topp 30, där inbördes rangordning är helt betydelselös.

Herr/Fru funeral
Givetvis inte samma egenskaper men liknande.
2008-06-12, 19:00
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Nu verkar det vara så att du bara tycker det är en kul grej att argumentera mot Zlatan för sakens skull, men är du fullt seriös kan jag meddela att han är ansedd som bästa anfallare i Serie A och har varit det rätt länge nu. I italien, av italienska 1) Tränare 2) Fans 3) "Experter".

Dina påhopp om "familjen popcorn" är rätt löjliga i sig, men dom blir ju ännu värre när du är påfallande clueless i ämnet.

Han är en högoddsare för världens bästa spelare, eftersom Ronaldo tagit den taktpinnen. Men världens bästa anfallare.... Frågan är om han inte blir utsedd till det i år. Skulle det avgöras nu skulle han ligga jävligt bra till. Skulle väl vara typ Torres som konkurrerar?

Men jag tror som sagt inte att du är helt seriös. Du har enligt egen utsago ingen koll på sydamerikansk fotboll och dess spelare. Du har bevisligen ingen koll på italiensk fotboll och dess spelare. Är intresset av fotbollsspelare då så stort att du kan säga åt alla dessa tränare, experter, fotbollsfans att dom har fel? Knappast. Bläddrat i statistiken har du dock gjort (av någon konstig anledning), vilket som sagt föranleder mig att tro att du bara har valt en sida och sedan försöker vinna en debatt. Sånt där funkar bara inom politiken.
Senast redigerad av Trillske 2008-06-12 kl. 19:09.
2008-06-12, 19:20
Medlem
Mitt först inlägg måste bara få handla om Zlatan. Dels för matchen mot Grekland, vilket mål! Och dels för att jag var i Italien på semester och såg på Italiensk TV när Zlatan klev in och avgjorde serien. Och Zlatan är stor i Italien, inget snack om den saken. Sen kanske han inte kommer till sin rätt i landslaget, men kom igen, lagkamraterna är ju inte direkt briljanta!

Bifogar en länk från italiensk TV - njut av den helt lyriska italienska kommentatorn.

http://www.youtube.com/watch?v=0DgXdfERLOc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in