2011-07-04, 18:12
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Du måste väl ändå ha givit ditt medgivande till att Tom tog med sekvensen där du var "medvetslös" i dokumentären? Annars har ju T.A begått ett övergrepp mot din person och borde kunna sättas dit på något vis.
Nja..på sett och viss. naturligtvis sitter man alltid i klipprummet men sekvensen som jag såg va mycket kortare (kanske 4 sekunder) och en polis hade ryggen mot kameran.... men då va det inte öppna fönster och vapen synligga.
Detta är vad jag tycker ger tittaren intrycket 'set-up'..och det va det. Jag har inte pratat med T.A. så jag vet inte om det va han eller någon annan som öppnade fönstrerna. Hur som helst..vad är gjort är gjort... det va inte första gången som jag har snubblat i livet men det va faktiskt det mest pinsamest/pinsamt. Speciellt när det är på film.
Senast redigerad av Rixter 2011-07-04 kl. 18:16. Anledning: stavfel
Citera
2011-07-04, 18:25
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
På vilket sätt har Flinga och Östberg gjort Sverige bättre sedan de kom hit?
Kanske min underbar recipe för B.B.Q. revben ? Eller de tusentals ungdomar och vuxna som jag har föreläst för så att de (förhoppningsvis) alldrig gör samma mistag som jag har gjort i livet.
Men kanske åckså alla skater jag har betalat till staten för bensin, kläder, lägenheter och villor jag hade köpt under min visstelse i sverige. Kanske lite lärdom från min bok ?? Inte vet jag ?? Svar fråga men en bra fråga som alla skulle kunna stella till sig själv..'sedan de va född' istället.
Citera
2011-07-04, 18:27
Citat:
Ursprungligen postat av Rixter
Nja..på sett och viss. naturligtvis sitter man alltid i klipprummet men sekvensen som jag såg va mycket kortare (kanske 4 sekunder) och en polis hade ryggen mot kameran.... men då va det inte öppna fönster och vapen synligga.
Detta är vad jag tycker ger tittaren intrycket 'set-up'..och det va det. Jag har inte pratat med T.A. så jag vet inte om det va han eller någon annan som öppnade fönstrerna. Hur som helst..vad är gjort är gjort... det va inte första gången som jag har snubblat i livet men det va faktiskt det mest pinsamest/pinsamt. Speciellt när det är på film.

Jag köper inte det.
Hade det varit jag (och Gud vet att jag inte är Guds bästa barn) så hade jag definitivt stoppat en sådan sekvens.

Jag såg inga vapen, du drömmer. Eller missade jag dem, var fanns dem?
Du är mycket för vapen.

Du lät honom dessutom filma sekvenser där du grät för att du inte kunde komma tillbaka till USA, samt en eländig bild av dig på sjukan. Som slutepilog.

Du måste ju faktiskt ha fått sett det här och gett ditt godkännande?!
Om du sagt:Nej. Så hade det inte blivit som det blev.

Jag tror att du hade en viss del i det som visades och köpte konceptet så att säga. Bilden av en bruten man.

Istället för att kämpa emot och visa den verkliga bilden av dig.

Om jag varit du så hade jag velat snacka själv. Utan styrning.
Möjligt att det gått åt h-vete. Men jag hade aldrig velat ha en hollywood-tolkning eller en simpel T.A-Tolkning heller!

Vill någon veta, så sätt upp en kamera så berättar jag.
Inga j-vla dramagrejor!

Eller vad tycker du?
Citera
2011-07-04, 18:29
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gendarm
Rick,
Av vilken anledning är du mantalsskriven på en adress där du inte bor? Det är, såvitt jag vet, inte tillåtet. Och hur ställer du dig till att man på trestegsboendet lämnar ut ditt mobilnummer (vare sig du har tappat telefonen eller ej).
Anser du dig utsatt för en konspiration, med tanke på att du är skriven på en adress där du själv påstår att du inte bor, och med tanke på att stället ifråga bekräftar att du bor där? Själv skulle jag bli fly förbannad om jag råkade ut för det.
Hur ställer du dig till Francobollos påstående om att du skulle vara frihetsberövad?

Det gläder mig mig att din vän har återvänt till din sida, efter att du förlorade denne.
Jag påstår ingenting. Det är du som grubblar över det. Kanske du kan ta kontakt med skatteverket som kan ge dig ett svar på varför jag är skriven där ?? Jag vet inte och jag bryr mig inte. Det är troligen ditt problem att lösa..eller ? Vilken denne ?
Citera
2011-07-04, 18:39
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Jag köper inte det.
Hade det varit jag (och Gud vet att jag inte är Guds bästa barn) så hade jag definitivt stoppat en sådan sekvens.

Jag såg inga vapen, du drömmer. Eller missade jag dem, var fanns dem?
Du är mycket för vapen.

Du lät honom dessutom filma sekvenser där du grät för att du inte kunde komma tillbaka till USA, samt en eländig bild av dig på sjukan. Som slutepilog.

Du måste ju faktiskt ha fått sett det här och gett ditt godkännande?!
Om du sagt:Nej. Så hade det inte blivit som det blev.

Jag tror att du hade en viss del i det som visades och köpte konceptet så att säga. Bilden av en bruten man.

Istället för att kämpa emot och visa den verkliga bilden av dig.

Om jag varit du så hade jag velat snacka själv. Utan styrning.
Möjligt att det gått åt h-vete. Men jag hade aldrig velat ha en hollywood-tolkning eller en simpel T.A-Tolkning heller!

Vill någon veta, så sätt upp en kamera så berättar jag.
Inga j-vla dramagrejor!

Eller vad tycker du?
Vad tycker jag om vad? naturligtviss gav jag okay. det fans inte tid att göra om hela skitet. Du förstår inte.Både T.A. och Helene och jag ville bara få den i burken efter över 5 år av filmning. Publiken ska få sinn sanning..allt va sant men jag bara säger att jag tyckte inte om vapen grejen med öppen fönster.Du vill vinkla det hela men det är inte så pass komplicerat. Ring T.A. och fråga honom. Man kan inte bara 'vela snacka' istället unseende.Vänta tills du hamnar i en t.v. program eller dokumentär. Du förstår inte hur det hela går till. drop the arguement..it's not interesting at all.
Citera
2011-07-04, 18:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag funderade också på hur Alandh med team kunde vara på plats vid vräkningen. Kan man få myndigheter att meddela "När ni vräker honom, ring mig minst två dagar innan och säg hur dags".

Jag reagerade också på hur man kan bli vräkt från ett boende som redan betalades av socialförvaltningen. Han har varit störande för omgivningen på något sätt, får man lov att läsa in.
(...)
Jag trodde nån skulle göra en poäng av vikten med permissioner och utsluss, men det uteblev. Flinga har fått hantera en extrem omställning.

Citat:
(...) I had no idea that this 'vräkning' was about to happen at 14:30 the same day 20/4. I had stopped going to check my mail box. I never get good news in the mail anyway.
After Tom told me about it I started drinking (a bit heavily). By 13:00 I had become unconcious. I found out afterwards that Tom had read a hastily written note that was on the floor and immediately called a relative (a cousin, I believe) that works at Blanka and either read my note to the police or gave them an idea of the contents of it.I think that it was utseende that commented about this being a set-up earlier in this thread. it wasn't and if i had been awake I never would have let them open a window...wide open..and let ANYONE film me in that degrading situation. Utseende/undseende is correct..NO police department either here or in America would allow a situation like that to be filmed..BUT because of Tom's connection it became a reality. (...)
Har jag förstått detta rätt:
Tom Alandh ser av en slump ett brev om vräkning på golvet och ser att det ska ske samma dag, bara några timmar senare?

Detta förstår jag inte:
"...read my note to the police or gave them an idea of the contents of it..."
Varför behöver någon berätta om "note" för polisen? De visste väl vad det stod, de kom väl i ärende att utföra vräkningen?
Citera
2011-07-04, 19:12
Medlem
Jag önskar fråga dig, Rickard Flinga om påståeendet om att du är frihetsberövad. Är det sant eller falskt? Personligen så hade det bara varit väldigt lätt att acceptera "Gendarme´s" sk fakta, men när den är felaktig så bör han upplysas om detta. Men vad att göra när en person vägrar att inse, att de som skrivs är sanningen?

Det blir bara ett jäkla hattande fram och tillbaka om vem som säger sig ha rätt. Och jag kan inget annat tro, än att du är ute efter att uppvigla mig/läsarna genom att skriva degraderande saker som att jag icke förstår Flasback, skriver ofullständigt och att medvetet bryta mot de få regler som finns.
Citera
2011-07-04, 19:21
Citat:
Vad tycker jag om vad? naturligtviss gav jag okay. det fans inte tid att göra om hela skitet. Du förstår inte.Både T.A. och Helene och jag ville bara få den i burken efter över 5 år av filmning. Publiken ska få sinn sanning..allt va sant men jag bara säger att jag tyckte inte om vapen grejen med öppen fönster.Du vill vinkla det hela men det är inte så pass komplicerat. Ring T.A. och fråga honom. Man kan inte bara 'vela snacka' istället unseende.Vänta tills du hamnar i en t.v. program eller dokumentär. Du förstår inte hur det hela går till. drop the arguement..it's not interesting at all.

Jag tycker att det är skitintressant.
Du gillade det inte.
Men gav ok.
?

Summasummarum.
Du köper hela konceptet av dig som en bruten man och låter dem sända det.
Själv hade jag sagt STOP!

Hur mucket fick du?

Och hur mår du nu?
Citera
2011-07-04, 19:41
Medlem
Rixters avatar
Citat:
Har jag förstått detta rätt:
Tom Alandh ser av en slump ett brev om vräkning på golvet och ser att det ska ske samma dag, bara några timmar senare?

Detta förstår jag inte:
"...read my note to the police or gave them an idea of the contents of it..."
Varför behöver någon berätta om "note" för polisen? De visste väl vad det stod, de kom väl i ärende att utföra vräkningen?
Tom är mer inblandad i mit liv en folk förstår..eller vad under många år. han ringde mig tidigare på den dag och frågade om jag hade börjat packa mm. Tom hade på flera tilfälle prattat med förvaltaren mm..saker som har inte plats här men tom visste redan att jag skulle bli vräkt och ringde mig och ställde frågan han ställde. det va det första jag hade hört om det.
Jag pratar om ett kort personlig brev som jag skrev till honom som han hittade på golvet. han SKULLE ha 'kept it to himself' men gjorde inte detta men ringde polisen efter han hade läst va jag hade skrivit. end of story. visst..du har absolut rätt. Ett par polis kommer till en vräkning..kronis åkså och sen (som synns på filmen) ägaren av fastigheten. i mitt fall..och p.g.a. vad jag skrev så måste tom ha blivit orolig och och ringde polisen. jag behöver inte bevisa någonting..det va..som jag sa..väldigt pinsamt men om någon INTE tror på va hände är de välkommen att köra ut till Örsundsbro och fråga vem som helst om vad hände. Det är en liten by.Avslutningsviss: Du skriver. 'varför behöver någon berätta om 'notten'..that was exactly the question and also the reason i don't trust Tom anymore.unfortunately too late. journalism seems to come before friendship. ha det bra,
Citera
2011-07-04, 19:52
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Tom är mer inblandad i mit liv en folk förstår..eller vad under många år. han ringde mig tidigare på den dag och frågade om jag hade börjat packa mm. Tom hade på flera tilfälle prattat med förvaltaren mm..saker som har inte plats här men tom visste redan att jag skulle bli vräkt och ringde mig och ställde frågan han ställde. det va det första jag hade hört om det.
Jag pratar om ett kort personlig brev som jag skrev till honom som han hittade på golvet. han SKULLE ha 'kept it to himself' men gjorde inte detta men ringde polisen efter han hade läst va jag hade skrivit. end of story. visst..du har absolut rätt. Ett par polis kommer till en vräkning..kronis åkså och sen (som synns på filmen) ägaren av fastigheten. i mitt fall..och p.g.a. vad jag skrev så måste tom ha blivit orolig och och ringde polisen. jag behöver inte bevisa någonting..det va..som jag sa..väldigt pinsamt men om någon INTE tror på va hände är de välkommen att köra ut till Örsundsbro och fråga vem som helst om vad hände. Det är en liten by.Avslutningsviss: Du skriver. 'varför behöver någon berätta om 'notten'..that was exactly the question and also the reason i don't trust Tom anymore.unfortunately too late. journalism seems to come before friendship. ha det bra,
Jaha, det var i "noten" på golvet det stod något som Alandh tolkade som riskfyllt. Därför kom inte bara kronofogden, utan Alandh ringde in en piketbuss också. Om jag fattat det rätt tackar jag för svaret. Jag vill inte beröva Alandh rätten att bli orolig, varken för att Flinga ska skada sig själv eller andra. Samtidigt blir det en extra dimension på situationen när Alandh och Björn väljer att filma och visa den.

Rixter! Ha det bra själv!
Senast redigerad av Schlesien 2011-07-04 kl. 20:04.
Citera
2011-07-04, 19:52
Medlem
Rixters avatar
[quote=Francobollo]Jag önskar fråga dig, Rickard Flinga om påståeendet om att du är frihetsberövad. Är det sant eller falskt? Personligen så hade det bara varit väldigt lätt att acceptera "Gendarme´s" sk fakta, men när den är felaktig så bör han upplysas om detta. Men vad att göra när en person vägrar att inse, att de som skrivs är sanningen?

Det blir bara ett jäkla hattande fram och tillbaka om vem som säger sig ha rätt. Och jag kan inget annat tro, än att du är ute efter att uppvigla mig/läsarna genom att skriva degraderande saker som att jag icke förstår Flasback, skriver ofullständigt och att medvetet bryta mot de få regler som finns.[/QUOT
Senast redigerad av Rixter 2011-07-04 kl. 20:21.
Citera
2011-07-04, 20:04
Medlem
Citat:
Du är på väg in i en psykos?

Först vill du göra Gendarm ansvarig för något jag skrivit...

Nu ska Flinga stå till svars för något jag skrivit?

Om det inte framgick så var det menat till Gendarm och ingen annan. Kontentan blir inget annat än pajkastning. Ett hattandes fram och tillbaka om vem som har rätt eller fel. Och nu, när jag såg att Rickard Flingas knapp lös grön så tänkte jag ta tillfället i akt att fråga honom. Och kanske skulle han dementera det jag skrivit eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in