• 2
  • 3
2007-05-08, 22:56
Medlem
Blev totalt stop i huvudet just nu, men jag skulle välja ett ämne där det finns många olika källor som inte säger samma sak. Då kan man enkelt utgår från de olikas åsikter för att sedan analysera dessa och komma fram till sin egen slutsatts. Själv skrev jag i julas om kampsport och dess utveckling (Varför uppstod och utvecklades kampsporten/kampkonsten). Detta i historia C.

Återkommer om jag kommer på något ämne, är dock säker på att någon annan hinner före.
Citera
2007-05-08, 23:00
Medlem
Androass avatar
Hur funkade Sveriges neutralitet under WWII? Midsommarkrisen?
Citera
2007-05-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jans0n
Alla tre förslag är intressanta och ingår i min övervägan.

Posta gärna fler .

Vad har du för betygsmål? Det kan vara av intresse, för formuleringen av frågeställningen kan hjälpa dig då och sättet du väljer att analysera ditt problem.
Citera
2007-05-11, 15:50
Medlem
Här är en länk www.domboksforskning.se/borja%20forska.htm till en sida med massor av intressanta historiska artiklar. Kanske kan du få idéer av att titta på den.
Citera
2007-05-13, 20:43
Bannlyst
När jag gick i skolan tänkte jag skriva om Nelson Mandela eller Folkmordet i Rwanda. Dessa två alt. har intresserat mig mer än något annat. Se till att välja något som du är intresserad av och vill veta mer om så kommer det nog bli bra.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in