Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-04, 11:53
  #1
Medlem
tjena, har precis börjat på min 2:a kur 200mg deca ew och 500mg susta ew.
och närmare på slutet av min första kur så fick jag så förbannat ont i handlederna när jag släppte vikterna som jag använt, så jag var tvungen att ta ett tränings uppehåll. min fråga är vad kan det beror på? något som kan motverka det måste kanske tillägga att min förra låg på 200mg deca ew och 250mg susta ew. sen har jag en lite fråga ang hcg använde tyvär inte d under min förra vilket jag kanske skulle ha gjort, läste dom fasta trådarna av alladin men jag hitta inte vad som är bäst sätta hcg IM eller i bukfettet?
Citera
2007-03-04, 12:08
  #2
Medlem
Lord_as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eek
tjena, har precis börjat på min 2:a kur 200mg deca ew och 500mg susta ew.
och närmare på slutet av min första kur så fick jag så förbannat ont i handlederna när jag släppte vikterna som jag använt, så jag var tvungen att ta ett tränings uppehåll. min fråga är vad kan det beror på? något som kan motverka det måste kanske tillägga att min förra låg på 200mg deca ew och 250mg susta ew. sen har jag en lite fråga ang hcg använde tyvär inte d under min förra vilket jag kanske skulle ha gjort, läste dom fasta trådarna av alladin men jag hitta inte vad som är bäst sätta hcg IM eller i bukfettet?

Stretcha lite i underarmarna kasnke hjälper..annars så kanske dom inte hinner med i styrkeökningarna...
Citera
2007-03-04, 13:58
  #3
Medlem
tror nog att det kan vara styrkeökningarna hehe synd bara att det ska göra så jävla ont när man släpper hantlarna
Citera
2007-03-04, 14:34
  #4
Avstängd
Hoekstra^s avatar
Sådär har jag också haft,men jag har aldrig kurat.Tror det är för att jag var så stel i just underarmarna.Du kan ju ha fått fina ökningar och samtidigt blivit stelare,prova att stretcha ut underarmarna för då försvann min värk iaf
Citera
2007-03-04, 14:36
  #5
Medlem
d ska jag göra thnx
Citera
2007-03-04, 18:38
  #6
Medlem
Lord_as avatar
Sen så kan du ha/ ha början på en muskelinflamation, har själv en i min underarm sedan 1 månad tillbaka, men det ä bara o bita ihop !!
Citera
2007-03-05, 00:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eek
tjena, har precis börjat på min 2:a kur 200mg deca ew och 500mg susta ew.
och närmare på slutet av min första kur så fick jag så förbannat ont i handlederna när jag släppte vikterna som jag använt, så jag var tvungen att ta ett tränings uppehåll. min fråga är vad kan det beror på? något som kan motverka det måste kanske tillägga att min förra låg på 200mg deca ew och 250mg susta ew. sen har jag en lite fråga ang hcg använde tyvär inte d under min förra vilket jag kanske skulle ha gjort, läste dom fasta trådarna av alladin men jag hitta inte vad som är bäst sätta hcg IM eller i bukfettet?

Jag har samma problem som du(handlederna), riktigt jobbigt, haft det så i 3månader snart , aldrig kurat...
Citera
2007-03-05, 01:25
  #8
Medlem
Också haft något liknande.
Fast bara då jag lyfter biceps curl med rak stång (heter det så?)

Försvann då jag testade 'stöd' som man spänner åt runt handlederna.
Citera
2007-03-05, 02:35
  #9
Medlem
Alladins avatar
Handlederna får du nog härleda till träning/anatomi/medicin snarare än dopingprepp.
Hcg sätter du absolut lättast SubQ, i bukfettet alltså.
Citera
2007-03-05, 13:30
  #10
Medlem
Alt-Tabs avatar
Wish i could go back in tame...

När jag stod på toppen.. (Tror aldrig jag kommer dit igen p.g.a bl.a det jag ska skriva nu)
.....Körde jag mitt vanliga bicepspass. Efter uppvärmining var det dags för skivstångscurl.. Sakta och fina reps, där extrahering och kontrahering utförs i samma hastighet.. Stångens vikt denna dag var 57,5Kg (och det utan att någonsin ha använt AAS).

Så i slutet på det 2:a setet börjar en eld att brinna i vänsterarmbåge. Elden sprider sig blixtsnabbt ner till vänsterhanden, och det blir omöjligt att fortsätta passet överhuvudtaget.

Dagarna efter kan jag inte hålla (gjutjärn) stekpannan i vänsterhanden, ej heller krama om tjejen, eftersom smärtan är total.

Vården får man ingen hjälp av, eftersom man inte är någon elitidrottsman. Man får höra att allt har sin tid, och att man får träna efter den förmåga man kan. Kör rotationsträning ett tag så kanske det blir bra osv osv...

Detta var år 2003.
Smärtan försvinner om jag slutar träna.
Om jag, som nu börjar igen, ja då är det bara en tidsfråga innan smärtan åter är där.

Smärtans centrum är för mig runt handleden och handryggen.
Det som kändes i armbågen är numera borta.

Kanske var jag där och nosade på mitt genetiska maximum, eller vad tror Ni?

Jag hade vid skadetillfället tränat i 5 år. Ska man generalisera låg passen på 4 st. /vecka. Symmetrin var bra, dvs hela kroppen var väl tränad, utom då magen kanske, som är så förbannat tråkig att köra.
Citera
2007-03-05, 13:43
  #11
Medlem
FromHells avatar
Ja får oxå ont när ja släpper rak stång bisceps. använd curl stången så länge den är mildare mot handleder.
Citera
2007-03-05, 13:49
  #12
Medlem
ikhs avatar
Har samma problem med ont i en handled, skadan kommer dock från mitt arbete. Det enda som hjälper är stretching och linda handleden. Sen kan man fuska med lite anti-inflamatoriskt, dock inget att rekommendera.

/mvh Ikh
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback