• 1
  • 2
2007-03-03, 01:52
Medlem
Christer ps avatar
Jag hade tänkt att vi befintliga snusare ska ge moraliskt stöd till dem som vill börja snusa men inte haft modet att gå från tanke till handling!

Självklart så ska vi även stötta befintliga snusare som blir pressade att sluta, Det kan vara flickvännen som tycker att det smakar äckligt när det ska pussas eller tandläkaren som tycker att tandköttet börjar krypa uppåt.

Snus är något unikt för Sverige och det är våran skyldighet att föra denna stolta tradition vidare till nästa generation!
Citera
2007-03-03, 12:08
Medlem
Ofta det är SVÅRT att börja. Bara att pilla in en Catch så sitter man där med snusring på brallorna helt plötsligt.

Och det där med flickvännen o.s.v, så är det ju bara att prioritera. Ska man ge sina pengar till rika 080or/direktörer/araber med tobaksplantage eller få ens tjej att tycka om en ännu lite mer?
Valet är rätt enkelt för mig iallafall...
Citera
2007-03-03, 15:52
Medlem
F.Ks avatar
Tycker man ska börja lungt eftersom vissa är riktigt känsliga mot nikotinet i början, känner ganska många som spytt när do har tagit sin första snus eftersom nikokicken blir för stor. Men det går fort över och sen är det bara att pröva sig fram genom paradisets alla smaker tills man hittar sin egen favouritsmak.

Sen detdär med flickvänner så är det inte värt att ha en tjej som tycker om en mindre bara för att man snusar!
Citera
2007-03-03, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p
...ska ge moraliskt stöd till dem som vill börja snusa...

Moraliskt stöd?

OT, In med en grov lös så ordnar sig allt!
Citera
2007-03-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p
Jag hade tänkt att vi befintliga snusare ska ge moraliskt stöd till dem som vill börja snusa men inte haft modet att gå från tanke till handling!

Självklart så ska vi även stötta befintliga snusare som blir pressade att sluta, Det kan vara flickvännen som tycker att det smakar äckligt när det ska pussas eller tandläkaren som tycker att tandköttet börjar krypa uppåt.

Snus är något unikt för Sverige och det är våran skyldighet att föra denna stolta tradition vidare till nästa generation!

haha, att denna trradition skulle dö ut behöver du absolut inte oroa dig för då ca. 1/10 av sveriges befolkning snusar. Man kan undra om snus verkligen är så farligt som många påstår och att det skulle minska livslängden, för den svenska meddellivslängden ligger väldigt högt om man jämnför medd resten av världen...
Citera
2007-03-04, 03:29
Medlem
Christer ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxen
haha, att denna trradition skulle dö ut behöver du absolut inte oroa dig för då ca. 1/10 av sveriges befolkning snusar. Man kan undra om snus verkligen är så farligt som många påstår och att det skulle minska livslängden, för den svenska meddellivslängden ligger väldigt högt om man jämnför medd resten av världen...
Jo visst kan 10% tyckas vara okej men jag tycker att hela Sveriges manliga befolkning borde få ta del utav den enorma njutning som snuset ger!
Citera
2007-03-04, 03:35
Medlem
Christer ps avatar
Finns det ingen som behöver peppning för att ta första steget
Citera
2007-03-04, 21:39
Medlem
Ubbegubbens avatar
Tror de flesta som hänger här på tobaksforumet brukar någon form av nikotin redan, gör man det så tror jag inte att man behöver någon slags "peppning"
Citera
2007-03-04, 21:51
Medlem
putteputte88s avatar
Som redan sagt tidigare, pilla in en miniportion med eucalyptussmak på till en början.. Och ta det lugnt! Inte för mycket så du mår illa och får avsmak på det, utan lite i taget, tills du nästan mår dåligt, men bara nästan.. Släng sedan in en till efter en timme.. Sen börjar du öka dosen till att ha dom inne längre, och inte vänta lika länge mellan snusen.. Sen kan du börja med stora portioner, och göra samma sak med dessa.

eller så kör du på den manliga stilen och pillar in en prilla baksnus direkt och känner riktigt snus under läppen. Bra nybörjar portioner är som sagt catch eller andra mini med "inte-snus-smak", bra lössnus är Röda Lacket eller Ettan, finkorniga som är lätta att baka, men de rinner lite mer..

Bry dig inte om vad folk tycker, vill du snusa så snusa!
Citera
2007-03-04, 23:28
Medlem
Suomis avatar
Är man för klen/feg för att börja snusa så ska man ge fan i det.

Att försöka stötta dessa fega små jävlar till är helt onödigt.
Enda anledningen till att sådana börjar är att de tycker att det är så jävla "häftigt".

Sen har vi ju den moraliska biten men vafan börjar någon liten feg svensk yngling snusa tack vare en tråd jag skrivit så gråter jag väl inte direkt floder på min dödsbädd.
Citera
2007-03-05, 16:38
Medlem
Diseaseds avatar
Försökte "börja" snusa ett par gånger i mitt liv.. Men snus är verkligen inte min grej, har prövat en 5-6 gånger men det är nåt som känns fel helt enkelt. Röker gör jag dock mer än gärna.
Citera
2007-03-05, 17:21
Medlem
Jag ska börja snusa idag för att stödja det härliga njutningsmedlet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in