2009-09-11, 07:13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Nu är människan i tidningen igen.
Hon verkar ha ramlat och försökt larma Säpo för att få hjälp men de hjälpte henne inte.
I tidningen tror de att Säpogubbarna som var avdelade att hjälpa till sov men jag tror att det ligger mer bakom det hela.
Hur ser egentligen förhållandet mellan henne och Säpoledningen ut?
Finns det någon konflikt mellan dem som gör att Säpo egentligen inte vill ha med henne att göra?
Citera
2009-09-11, 07:35
Medlem
Jag undrar mest varför hon inte ringde en ambulans.
Var hon rädd att det skulle vara några icke säkerhetsklassificerade och inkvoterade personal som arbetade i den.
Kör SÄPO ambulans?

Ironiskt nog att hon inte fick hjälp trots att hon har direktlarm till en tjänst som är utöver det vanliga.

Jag säger bara välkommen till verkligheten. Nu vet hon hur det känns för en vanlig svenne att få hjälp från den trötta när-/landsortspolisen.

Denna politiskt tillsatta kvinna hade inte ens en knarkare med yxa som bankade på dörren.
Citera
2009-09-11, 07:46
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Jag undrar mest varför hon inte ringde en ambulans.
Var hon rädd att det skulle vara några icke säkerhetsklassificerade och inkvoterade personal som arbetade i den.
Kör SÄPO ambulans?

Ironiskt nog att hon inte fick hjälp trots att hon har direktlarm till en tjänst som är utöver det vanliga.

Jag säger bara välkommen till verkligheten. Nu vet hon hur det känns för en vanlig svenne att få hjälp från den trötta när-/landsortspolisen.

Denna politiskt tillsatta kvinna hade inte ens en knarkare med yxa som bankade på dörren.

Märkligt beteende att ringa efter Säpo när det är en Ambulans hon behöver. Nu vet vi i alla fall att det inte bor någon av hankön i hennes lägenhet. Mer info hoppas vi på från någon insider inom polisen.
Citera
2009-09-11, 08:21
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nu är människan i tidningen igen.
Hon verkar ha ramlat och försökt larma Säpo för att få hjälp men de hjälpte henne inte.
I tidningen tror de att Säpogubbarna som var avdelade att hjälpa till sov men jag tror att det ligger mer bakom det hela.
Hur ser egentligen förhållandet mellan henne och Säpoledningen ut?
Finns det någon konflikt mellan dem som gör att Säpo egentligen inte vill ha med henne att göra?

Ramlat och slagit knäet i fyllan och villan. Det är ju allmänt känt att många kvinnor inom polisen och på åklagarkammarna är vinpimplare av stora mått. Antemar är inte ett snäpp sämre än Götblad på flaskan. Ruwaida pluggar juridik och snart ser vi henne inom en högre post inom stockholms polisväsende.
Citera
2009-09-11, 08:25
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Märkligt beteende att ringa efter Säpo när det är en Ambulans hon behöver. Nu vet vi i alla fall att det inte bor någon av hankön i hennes lägenhet. Mer info hoppas vi på från någon insider inom polisen.
Inget märkligt beteende alls, då hon inte kunde nå sin egen telefon. Självklart skulle hon då använda sig av sitt larm. Jag tycker att hon visade prov på verklig handlingskraft trots sin svåra skada, att lyckas kravla sig ut på gatan för att få hjälp. Hur hade ni själva gjort i samma situation? Legat och väntat på bättre tider kanske med en jävla smärta från ett brutet knä?!

Att inse att alla försök att nå telefonen i hemmet var enbart slöseri med tid och krafter, att stället välja en annorlunda men väldigt effektiv lösning för att få hjälp, visar på att Karin Götblad var smart och kunde hålla huvudet kallt mitt i all smärta och troligtvis även en viss chock.
Citera
2009-09-11, 08:30
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Ramlat och slagit knäet i fyllan och villan. Det är ju allmänt känt att många kvinnor inom polisen och på åklagarkammarna är vinpimplare av stora mått. Antemar är inte ett snäpp sämre än Götblad på flaskan. Ruwaida pluggar juridik och snart ser vi henne inom en högre post inom stockholms polisväsende.
Har du bevis på detta påstående? Eller är det enbart din egen åsikt?

Sorry, såg att detta är en skvallertråd, här behöver du inte komma med några bevis alls.
Senast redigerad av YONI 2009-09-11 kl. 08:45.
Citera
2009-09-11, 09:29
Medlem
David Pruttons avatar
Ja, det här var en intresant nyhet som dessutom slås upp rejält!

Götblad är verklige en kvinna som jag inte tål, hennes uppsyn är ju fan katastrofal.

Det måste ligga något mer bakom denna historien, som sagt, fylla? Sovande Säpomän eller någon slags konflikt mellan parterna?

Vill inte nedvärdera en eventuell knäskada, då jag aldrig drabbats av det men kan man få så in i helvete ont att man inte kan ta sig till en telefon och slå 112 istället? Bara undrar...
Citera
2009-09-11, 09:37
Medlem
nitalarbralatins avatar
Hur kan man ha en knäskada som gör att man inte kan nå telefonen, men ändå klara av att ta sig ut på gatan. Det låter konstigt.

Vägghängd telefon, som sitter högre upp än dörrlås/handtag? Kanske möjligt scenario, men det låter fortfarande som om arbetsinsatsen att ta sig ut borde vara större än att nå telefonen... Chockreaktion?
Citera
2009-09-11, 09:44
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Håller med dig till fullo.
Citera
2009-09-11, 09:53
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren

Antagligen glömde hon, i fyllan och villan, att kompensera för framtyngden som hennes minst sagt gedigna tandrad utgör och tappade således balansen.

Var ju heller inget problem för henne att ta sig ut på trottoaren för att söka hjälp, enligt uppgift kan hon gnaga sig fram med en imponerande hastighet av fyra km/h.
Citera
2009-09-11, 09:55
Medlem
Studsbolls avatar
Kan tanten inte ens hålla sig på benen i sitt eget hem så behöver hon inget överfallslarm kopplat till SKRÄPO. Vad hon behöver är ett trygghetslarm kopplat till hemtjänsten!
Citera
2009-09-11, 10:36
Medlem
Mogrens avatar
Fel instans

Klart att inte Säpo rycker ut för att en kärring har ont i knät. Hon får väl göra som alla andra; kontakta sin husläkare. Visserligen ägnar sig Säpo för det mesta åt fel saker, men att man har en ortopedisk avdelning förefaller osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in