Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Du har faktiskt attitydproblem. Ta inte det som ett påhopp. Jag menar, om du ny skyltar med att vara polis, så får du ju tänka på att få yrkesgrupper väcker väl så mycket åsikter som just polisen. Det kan vara att det är ett lite svenskt fenomen, jag vet faktiskt inte. Men tänk på att du representerar en yrkesgrupp.
Hur går det för Ulrika "Stridsvagnen" Herbst, var tjänstgör hon nu för tiden? Var ju LPM i Växjö senast. Försvann sen hastigt och lustigt till Värmland eller något lika gudsförgätet.
Trodde du skulle ge några exempel på att jag har attityd problem, men icke.
Vet ej vem Ulrika är.
Givetvis väcker polismakten mycket känslor och tankar, det är därför jag skriver här, privat men är öppen med att jag arbetar som polis. Det jag skriver här är dock på inget sätt myndighetens ord, det är mina egna.
majoriteten av kritiken mot Götblad i denna tråd består i hennes utseende och hennes intresse för HBT-frågor.
Detta är inget som jag tycker ha något med hennes kunskap inom polisledning att göra. Att hon inte är modell material är kanppast något som inverkar på hennes sätt att leda Stockholms polisen.