2007-03-25, 17:43
Medlem
Celerons avatar
Carin Götblad utsedd till ÅRETS CHEF.

Läs mer här:

http://www.e24.se/dynamiskt/Jobb_kar...d_14880931.asp
Citera
2007-03-25, 18:01
Medlem
Gands avatar
Cred för att hon gett Valiumtant ett ansikte.
Citera
2007-03-25, 20:14
Medlem
berranisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Det intryck hon ger speglar inte alls hur hon faktiskt verkar vara. Har träffat henne. Mycket duktig och sympatisk.

Imponerande hur många som kan döma henne efter att bara sett henne på tv.

Hon har tvärtemot vad många verkar tro här, stort stöd bland personalen.

Jag har också träffat henne och mer osympatisk och arrogant myndighetsföreträdare får man leta efter.
Citera
2007-03-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Jag har också träffat henne och mer osympatisk och arrogant myndighetsföreträdare får man leta efter.

Då har vi olika uppfattning. Det var väl himla intressant.
Citera
2007-03-25, 20:35
Medlem
Kyparens avatar
Hon verkar vara helt imbecill. Till att börja med ser hon ut som en hasselmus. Sedan var hon så pinsamt orutenerad och dåligt förberedd på presskonferencern efter Anna Lind mordet att man fick skämmas som svensk. Han rakade snubben fick ta över och rädda situationen hela tiden. Att hon sedan går ut med att hennes stora hobby är råttor och att hon och hennes man brukar spendera helgnätterna i stockholms parker filmandes och spanandes på råttor gör ju inte saken bättre.
Citera
2007-03-25, 20:37
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse

Det vore ju kanon att få höra några exempel på situationer där detta beteende har förekommit.
Citera
2007-03-25, 20:42
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Det vore ju kanon att få höra några exempel på situationer där detta beteende har förekommit.

Nu senast i Insider då hon komfronteras med prekär information om hennes myglande som länspolismästare på Gotland(dubbel bokföring var tydligen inget konstigt). Hon vägrade kommentera konkret fakta och gav dryga svar till reportern. Känns dock lite som om halva polisledningen kommer att ryka, TV och åklagare hittar ju mer och mer skummt i Olle Lilljegren affären. Kommer nog att ryka en heldel tunga namn där.
Citera
2007-03-25, 20:46
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Då har vi olika uppfattning. Det var väl himla intressant.

Du har faktiskt attitydproblem. Ta inte det som ett påhopp. Jag menar, om du ny skyltar med att vara polis, så får du ju tänka på att få yrkesgrupper väcker väl så mycket åsikter som just polisen. Det kan vara att det är ett lite svenskt fenomen, jag vet faktiskt inte. Men tänk på att du representerar en yrkesgrupp.

Hur går det för Ulrika "Stridsvagnen" Herbst, var tjänstgör hon nu för tiden? Var ju LPM i Växjö senast. Försvann sen hastigt och lustigt till Värmland eller något lika gudsförgätet.
Citera
2007-03-25, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Att hon sedan går ut med att hennes stora hobby är råttor och att hon och hennes man brukar spendera helgnätterna i stockholms parker filmandes och spanandes på råttor gör ju inte saken bättre.

Snälla, säg att du skämtar Länk?
Citera
2007-03-25, 21:45
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prestige2k
Snälla, säg att du skämtar Länk?
Intresseklubben har noterat att vår länspolismästare Carin Götblad har en jävligt kinky hobby, hon gillar inte bara sina stora tamråttor, hon sitter ibland på kvällarna i Vasaparken och spanar efter en sällsynt stor och präktig kloakråttshane som hon vill fånga för att sedan kunna para med sina tamråttor, detta är sant, hon sa det faktiskt själv i nån tvsoffa för nåt år sedan. Sjukt men sant, och återigen, jävligt kinky.
http://magnusfranzen.blogspot.com/20...nlobbyist.html

Skulle inte förvåna mig om det stämmer..
Citera
2007-03-25, 22:16
Bannlyst
http://sv.wikipedia.org/wiki/Carin_G%C3%B6tblad

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Hon invigningstalade på Stockholm Pride 2005 och vann även pris för årets hetro på QX Gaygala 2006.
Är man populär bland sodomiter och andra perversa så lär det inte vara mycket som står rätt till.
Skulle vilja se lite mer information om hennes råtthobby. Finns det kanske någon dokumentär?
Citera
2007-03-26, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Du har faktiskt attitydproblem. Ta inte det som ett påhopp. Jag menar, om du ny skyltar med att vara polis, så får du ju tänka på att få yrkesgrupper väcker väl så mycket åsikter som just polisen. Det kan vara att det är ett lite svenskt fenomen, jag vet faktiskt inte. Men tänk på att du representerar en yrkesgrupp.

Hur går det för Ulrika "Stridsvagnen" Herbst, var tjänstgör hon nu för tiden? Var ju LPM i Växjö senast. Försvann sen hastigt och lustigt till Värmland eller något lika gudsförgätet.

Trodde du skulle ge några exempel på att jag har attityd problem, men icke.

Vet ej vem Ulrika är.

Givetvis väcker polismakten mycket känslor och tankar, det är därför jag skriver här, privat men är öppen med att jag arbetar som polis. Det jag skriver här är dock på inget sätt myndighetens ord, det är mina egna.

majoriteten av kritiken mot Götblad i denna tråd består i hennes utseende och hennes intresse för HBT-frågor.

Detta är inget som jag tycker ha något med hennes kunskap inom polisledning att göra. Att hon inte är modell material är kanppast något som inverkar på hennes sätt att leda Stockholms polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in