2009-09-11, 15:20
Medlem
farbror Svens avatar
Om Säpo ska kontaktas så är det mellan 08.00 - 17.00 helgfri måndag till fredag. För utryckning övrig tid ska blankett A17/B39/Nu lämnas in sju arbetsdagar före planerat fall. För andra ärenden krävs MBL-förhandlingar.
Citera
2009-09-11, 17:41
Medlem
Hannibal-Hayess avatar
Hon befann sig i sitt sommarhus på Gotland vid olyckstillfället. Vet inte om hon har nån fast telefon där. Ev mobiltelefon kan hon säkert ha "supit bort".
Kan vara en förklaring till att hon krälade sig ut på gatan.
Citera
2009-09-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nu är människan i tidningen igen.
Hon verkar ha ramlat och försökt larma Säpo för att få hjälp men de hjälpte henne inte.
I tidningen tror de att Säpogubbarna som var avdelade att hjälpa till sov men jag tror att det ligger mer bakom det hela.
Hur ser egentligen förhållandet mellan henne och Säpoledningen ut?
Finns det någon konflikt mellan dem som gör att Säpo egentligen inte vill ha med henne att göra?

Näe, ingen konflikt och inga sovproblem däremot möjligen lite fladder i systemen (eller human error). Där någonstans ligger det förmodligen.
Citera
2009-09-11, 18:09
Medlem
Hjalmars avatar
En telefon långt från dörren är av litet värde då hon ändå måste iväg och öppna för ambulanspersonalen. Bättre då att ta sig ut direkt.
Citera
2009-09-11, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hannibal-Hayes
Hon befann sig i sitt sommarhus på Gotland vid olyckstillfället. Vet inte om hon har nån fast telefon där. Ev mobiltelefon kan hon säkert ha "supit bort".
Kan vara en förklaring till att hon krälade sig ut på gatan.

Det var ett jäkla hackande på hennes alkoholism.Jag säger ju att hon super med omdömme.

Hon är också ett före dömme som läns polis mästare och har gjort precis det som en läns polis mästare anställs för – nämligen jobba för lesbiska,bögars,transpersoners och queer teoretikers rättigheter i samhället.
Citera
2009-09-11, 19:25
Medlem
ottozons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar
En telefon långt från dörren är av litet värde då hon ändå måste iväg och öppna för ambulanspersonalen. Bättre då att ta sig ut direkt.

Hon larmade ju SÄPO. eller?

Kommer de med ambulans?
Citera
2009-09-11, 19:29
Medlem
-Ellington-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Det var ett jäkla hackande på hennes alkoholism.Jag säger ju att hon super med omdömme.

Hon är också ett före dömme som läns polis mästare och har gjort precis det som en läns polis mästare anställs för – nämligen jobba för lesbiska,bögars,transpersoners och queer teoretikers rättigheter i samhället.
Skriv om skriv rätt! Särskrivningar sticker i ögonen.

OnT: Vem fan har gjort den där kärringen till LPM?
Citera
2009-09-11, 19:30
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Kan tanten inte ens hålla sig på benen i sitt eget hem så behöver hon inget överfallslarm kopplat till SKRÄPO. Vad hon behöver är ett trygghetslarm kopplat till hemtjänsten!
Tammefaan den bästa replik jag sett på mången god dag!
Hela tråden gör att jag nästan garvar mig harmynt, så här på fredagsquällen... precis vad som behövs efter en jobbig vecka.

En annan reflektion: Finns det gator utanför sommarkåkarna på Gotland? Hur är det egentligen med rumssituationen i detta fallet? VAR befinner sig det gamla åkerspöket nånstans när "knäet bryts"??...
Citera
2009-09-11, 20:27
Medlem
Hjalmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottozon
Hon larmade ju SÄPO. eller?

Kommer de med ambulans?

Jag förklarar varför det inte är ett givet alternativ att leta på en telefon och ringa ambulans eller för den delen nån annan, hon måste ändå släpa sig till dörren och släppa in dom sen. SÄPO däremot lär ha nyckel.

Förstår du nu?
Citera
2009-09-11, 23:17
Medlem
Linazs avatar
Efter att ha läst Dick Sundevalls bok så kan jag ärligt säga att jag INTE gillar den kvinnan....
Citera
2009-09-11, 23:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws

Men vist kan hon varit lite på lyset. Eller kan det ha varit tab letter som var med och spökade. Det käns inte som om alla korten lig ger på bordet om man säg er så.
El ler h ur.
Citera
2009-09-11, 23:32
Medlem
Carin Götblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottozon
men att hon sedan kan klara att öppna ytterdörren och "krypa ut på gatan". Hela historien låter väldigt märklig tycker jag!

Inte så svårt om dörren hade en katt-lucka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in