2007-02-26, 23:41
Medlem
Hur ställer sig forumet till efterblivna personer och deras rätt/möjlighet att diskutera? Vi har ju alla olika nivåer av huvudbegåvning, men jag talar om medicinskt diagnosterad efterblivenhet, vad än för namn det hava.

Det ska finnas underlag för diskussion som det heter och nivån ska hållas på en viss nivå. Jag ser det som en motsättning för efterblivnas möjlighet att starta trådar och delta i diskussioner.

Har Flashback någon ståndpunkt vad det gäller dessa personers möjlighet att delta i diskussioner.
Citera
2007-02-27, 00:08
Medlem
slutagnälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvaendare
Det ska finnas underlag för diskussion som det heter och nivån ska hållas på en viss nivå. Jag ser det som en motsättning för efterblivnas möjlighet att starta trådar och delta i diskussioner.
Det ska finnas underlag för diskussion, ja. Men varken efterblivna eller någon annan kan väl delta i diskussioner om underlag saknas?
Citera
2007-02-27, 00:10
Medlem
LadyTieras avatar
Så länge en person kan föra en vettig vuxen debatt och följa reglerna är den personen välkommen här på flashback oavsett bakgrund, åsikt eller kön.
Citera
2007-02-27, 00:11
Medlem
woofers avatar
Nu är ju flashback ingen männsklig rättighet. Kan man inte utrycka sig vettigt i skrift så har man inget här att göra oavsett om man är efterbliven eller inte.
Citera
2007-02-27, 00:13
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Nu är ju flashback ingen männsklig rättighet. Kan man inte utrycka sig vettigt i skrift så har man inget här att göra oavsett om man är efterbliven eller inte.
Helt rätt.
Citera
2007-02-27, 00:13
Medlem
micaeles avatar
Det finns ju inte direkt en kryssruta 'Efterbliven' som man måste välja när man skapar ett konto. Därför är det upp till den efterblivna att följa regler och föra sig enligt FB's anda.
Kan man inte det ska man icke vara här, precis som normala människor med uttrycksproblem inser relativt fort.

Tycker du att forumet ska handikappanpassas på något sätt? Kanske en text-to-speech vid varje inlägg? Vilket i sig vore fruktansvärt kul ibland.
Citera
2007-02-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutagnäll
Det ska finnas underlag för diskussion, ja. Men varken efterblivna eller någon annan kan väl delta i diskussioner om underlag saknas?

Ett underlag kan bedömas som trams när det för andra är ett intressant och spännande ämne.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Tycker du att forumet ska handikappanpassas på något sätt? Kanske en text-to-speech vid varje inlägg? Vilket i sig vore fruktansvärt kul ibland.

Fråga inte mig. Missta inte mitt inlägg som att jag lobbar för efterblivnas rättigheter. Jag var bara nyfiken på hur det förhöll sig.
Citera
2007-02-27, 00:32
Medlem
sysops avatar
Citat:
Hur ställer sig forumet till efterblivna personer och deras rätt/möjlighet att diskutera? Vi har ju alla olika nivåer av huvudbegåvning, men jag talar om medicinskt diagnosterad efterblivenhet, vad än för namn det hava.

Har Flashback någon ståndpunkt vad det gäller dessa personers möjlighet att delta i diskussioner.

Du är väl för fan inte på riktigt? fb --> humor
Citera
2007-02-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sysop
Du är väl för fan inte på riktigt? fb --> humor

Som sagt, jag frågar bara.

Jag tycker det har blivit ett så jävla likriktat forum. Och då menar jag inte att det har blivit politiskt korrekt, som folk helt felaktigt gråter ur sig närhelst de vill ha medhåll. Snarare ska det alltid trampas och skrattas åt minoriteter(främst invandrare men även andra grupper). Att få in lite minoriteter tror jag vore nyttigt för forumets framtid.
Citera
2007-02-27, 00:42
Medlem
sysops avatar
Citat:

Jaha ja, här editeras det friskt. Jag tyckte bara frågeställningen var lite för lustig för att vara sann. Ungefär som att ringa svenska cykelförbundet att dra några sagor om cp-kalle 16 år som losat benen eller något. Provokativt.
Citera
2007-02-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sysop
Jaha ja, här editeras det friskt. Jag tyckte bara frågeställningen var lite för lustig för att vara sann. Ungefär som att ringa svenska cykelförbundet att dra några sagor om cp-kalle 16 år som losat benen eller något. Provokativt.

Jag ville ge dig ett bättre svar, därav redigering.
Citera
2007-02-27, 00:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:

Jag tycker det har blivit ett så jävla likriktat forum. Och då menar jag inte att det har blivit politiskt korrekt, som folk helt felaktigt gråter ur sig närhelst de vill ha medhåll. Snarare ska det alltid trampas och skrattas åt minoriteter(främst invandrare men även andra grupper). Att få in lite minoriteter tror jag vore nyttigt för forumets framtid.
Eh, ja? Det är ett öppet forum med högt i tak. Humor är också ett relativt begrepp, precis som du säger ovanför kan vissa uppfatta saker som trams, andra det som seriöst (eller i detta fall roligt).

Alla grupper av människor måste kunna tåla att humor skapas på deras bekostnad, tycker man inte om det motsätter man sig och uttrycker sin åsikt - eller blundar och skrattar med för en trevligare stämning.
Vill en person från utsatt minoritet försvara sig finns det inga hinder för denne att registrera sig här och uttrycka sig. Hur det sedan tas emot är en annan sak, här är alla fria att tycka vad dom vill och det måste man räkna med när man skriver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in