Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-14, 23:36
Medlem
Zickan_s avatar
Jag har spelat in 6gb med fraps iaf. Vette fan vad jag ska göra med filmerna dock
Citera
2010-03-14, 23:39
Medlem
charliedays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutta
Kan tänka mig vilket serverlagg kvällens session måste ha bjudit på... Med tusentals n00bs som ska in samtidigt. Men men, de lär väl uppgradera serverkapaciteten snart.

Syftet med kvällens session var att testa serverkapaciteten om jag inte minns fel
Citera
2010-03-14, 23:51
Medlem
-ELF-s avatar
Som någon skrev på forumet så borde inte spelet vara i beta fas, utan i Pre-Alpha fas då det har så mycket som behöver fixas.

GUI:n var exempelvis nästan omöjlig att förstå.
ESAPCE menyn var ful som stryk.

Sen, hur gjorde man för att ta fram bilen man hade? Jag var tvungen att ta bilar från gatan hela tiden.

Man har i alla fall gjort något vettigt och belastat servern...
Citera
2010-03-15, 00:03
Medlem
Jag blev helt klart besviken.
Här är några grejer de borde fixa:

- Grafiken, trots att jag sitter på bra dator och körde med högsta inställningar var det mycket som såg fult ut. Tex så kom det upp ränder på bilar osv.
- Lagg. Ja, vad ska man säga?
- Ändra User Interface helt och hållet. Man vill ju banka i datorn när man måste sitta i en kvart för att klura ut hur man byter vapen.
- Bilarna är helt omöjliga att köra
- Staden är nästan helt tom. Trodde att det skulle bli mer liv i det.

Jag undrar vad i helvete utveckligsteamet gjorde under dessa dryga 5 år, för just nu ser spelet ut som skit, rent ut sagt. Det ser ut som att de har precis börjat skapa den.

Det är bara några få saker som jag märkte. Orkar inte skriva mer. Går och lägger mig.
Citera
2010-03-15, 00:23
Medlem
framochtillbakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
GUI:n var exempelvis nästan omöjlig att förstå.
ESAPCE menyn var ful som stryk.

Man har i alla fall gjort något vettigt och belastat servern...
Jag älskade esc knappen, den störde inte och den erbjöd tom hints till snabbknapparna. Nej den delen får gärna vara kvar, hatar långsamma menyer med någon idiotisk animation.

Dock var missions otroligt tråkiga, de få jag gjorde. Oftast var det antingen att jag stod still i 10min eller blev attackerad av 3 fiender samtidigt. Skuggorna var helt miffo också. Krävs en del för att uppnå "bra spel" status dock.
Citera
2010-03-15, 01:05
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Så, det är alltså ren skit om man jämför med det man har sett på podcasts/trailers?
Citera
2010-03-15, 01:31
Medlem
Perfektionistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Så, det är alltså ren skit om man jämför med det man har sett på podcasts/trailers?

Folk har grus i fittan över lagget som man hade under kvällens session, och de som har problem med grafiken sitter antagligen på 32-bitars windows. Jag tyckte spelet var bra, de som hatade spelet får gärna utebli från nästa playsession så det blir mindre belastning på servrarna.
Citera
2010-03-15, 01:44
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfektionisten
Folk har grus i fittan över lagget som man hade under kvällens session, och de som har problem med grafiken sitter antagligen på 32-bitars windows. Jag tyckte spelet var bra, de som hatade spelet får gärna utebli från nästa playsession så det blir mindre belastning på servrarna.

Så rätt! Ikväll testade hur pass bra servrarna skulle klara av många inloggningar under en kort stund. Nu vet dom att de måste förbättra dom & förhoppningsvis går de fort! Det är därför man har betatest. folk verkar ha svårt att fatta de & vill att allt ska funka med en gång!
Citera
2010-03-15, 01:48
Medlem
Perfektionistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Så rätt! Ikväll testade hur pass bra servrarna skulle klara av många inloggningar under en kort stund. Nu vet dom att de måste förbättra dom & förhoppningsvis går de fort! Det är därför man har betatest. folk verkar ha svårt att fatta de & vill att allt ska funka med en gång!

Trots alla små motgångar så var det underhållande, ser fram emot nästa spelsession.
Citera
2010-03-15, 01:58
Medlem
Mr-andersons avatar
Jag spelade ca 40 min, och fattade inte särskillt mycket. Det laggade och grafiken var ful men jag antar att det är sånt man får ta. Får se om det blir bättre nästa gång...
Citera
2010-03-15, 03:46
Medlem
ClowneNs avatar
Lirade 2h nästan felfritt. Laggade i början men bara när jag körde bil av någon anledning. Bytte sedan distrikt och lagget var borta. Men lite rörigt var det i början då man inte fattade allt men ser fram emot nästa gång man får prova
Citera
2010-03-15, 04:57
Medlem
Leapchilds avatar
"- Grafiken, trots att jag sitter på bra dator och körde med högsta inställningar var det mycket som såg fult ut. Tex så kom det upp ränder på bilar osv."

Inget fel på grafiken och om det kommer upp ränder på bilar är det för att din dator är skit och inte klarar av spelet.

"- Lagg. Ja, vad ska man säga?"

Också ett problem som beror på din dator/internet speed

"- Ändra User Interface helt och hållet. Man vill ju banka i datorn när man måste sitta i en kvart för att klura ut hur man byter vapen."

Man kan bya vapen med mus-scrollen eller med v, står i tutorialen, ingame på kontroller och i guider på forumet.

"- Bilarna är helt omöjliga att köra"

Omöjliga? absolut inte, dessutom vänjer man sej vid detta, gta IV och saints row 2 till pc hade ännu värre styrning

"- Staden är nästan helt tom. Trodde att det skulle bli mer liv i det."

Helt tom? det är nästan hundra spelare i varje distrikt, jag såg nästan fler spelare än civila när jag spelade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in