2007-02-26, 01:40
Medlem
thatdudes avatar
Satt här och fundera på vad som händer med WoW när APB släpps...
läste nånstans att det skulle släppas Q1 2007, vilket är att se fram emot.

Men tillbaka till saken:
tror ni att wow kommer bli övergivet eller kommer APB att bli ett fiasko?

personligen tror jag att APB kommer ta över många gamers intresse
Citera
2007-02-26, 01:46
Medlem
micaeles avatar
APB verkar onekligen väldigt intressant, och bjuder på en realitet som WoW saknar. Nu är ju visserligen WoW en fantasivärld, men ändå...
Det ska garanterat provas när det kommer ut, äntligen ett spel av stor multikaraktär som man faktiskt kan känna igen sig i och uppleva en 'riktig' värld.

Om det konkurrerar ut WoW tvivlar jag starkt på, fantasivärldar är troligen mer lockande än verklighet. Tyvärr.

För enkelhets skull: www.apb.com
Citera
2007-02-26, 01:54
Medlem
roaders avatar
Även jag tror på detta spelet, dock verkar det som om dom valt att gestalta staden och karaktärerna ur ghetto-perspektiv vilket jag är väldigt skeptisk till.
Citera
2007-02-26, 01:57
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Även jag tror på detta spelet, dock verkar det som om dom valt att gestalta staden och karaktärerna ur ghetto-perspektiv vilket jag är väldigt skeptisk till.
Det fungerade för GTA:SA.
Ska man bygga spel med kriminalitet och polisväsende är ghetto en bra utgångspunkt.
Citera
2007-02-26, 02:02
Medlem
thatdudes avatar
det enda jag tvivlar på är deras reklam..

har inte sett någon reklam som helst någonstans mer än spelsidor :\ detta kan nog göra att de förlorar många spelare
Citera
2007-02-26, 02:04
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatdude
det enda jag tvivlar på är deras reklam..

har inte sett någon reklam som helst någonstans mer än spelsidor :\ detta kan nog göra att de förlorar många spelare
Bra poäng. Men bra spel ska marknadsföras via word of mouth. Det ger ett seriöst intryck när det säljer sig själv.
Citera
2007-02-26, 02:08
Medlem
IkoneNs avatar
Wow, det här spelet har jag totalt missat.
Det verkar mycket lovande...
Citera
2007-02-26, 02:55
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det fungerade för GTA:SA.
Ska man bygga spel med kriminalitet och polisväsende är ghetto en bra utgångspunkt.

Jo men det finns så mycket som kan gå fel, att utvecklarna satsar på en för bred åldergrupp och därmed byter ut all känsla av äkthet mot bollibompa. Dessutom kan det gå överstyr, SA var på gränsen för vad jag tålde, jag orkar inte spela ett spel där varannan mening är "Yo homie chill". Spel där alla NPC'ern är negrer som springer runt och skriker "Mothafucka" är bara jobbigt och bidrar ingenting till spelet, låt oss hoppas vi slipper detta i APB.
Citera
2007-02-26, 03:55
Medlem
rasmusens avatar
Om det nu blir populärt tror jag det kan bli en riktigt höjdare. Men det hela bygger på att det inte blir ett spel "i mängden"... Men som det ser ut nu så låter det ju väldigt bra, dock håller jag med er, ghettostilen är lite irriterande.
Citera
2007-02-27, 17:45
Medlem
Spaders avatar
Om spelet nu kommer Q1 2007 som dom säger varför finns det då ingen demo ute? Eller closed beta iaf. Inte ens några bilder (in-game pics) eller videos finns, inte ens en trailer.

Nej, det verkar som att dom ligger efter. Som det ser ut nu så får vi vänta tills efter sommaren - minst.

Kul idé förresten. Tjuv-och-polis konceptet går nog hem hos dom flesta, men jag tror knappast att WoW kommer tappa spelare till ett spel som detta. Det kommer snarare vara så att alla GTA-freaks strömmar till detta spel.

/Spader
Citera
2007-02-27, 17:52
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Om spelet nu kommer Q1 2007 som dom säger varför finns det då ingen demo ute? Eller closed beta iaf. Inte ens några bilder (in-game pics) eller videos finns, inte ens en trailer.

Nej, det verkar som att dom ligger efter. Som det ser ut nu så får vi vänta tills efter sommaren - minst.

Kul idé förresten. Tjuv-och-polis konceptet går nog hem hos dom flesta, men jag tror knappast att WoW kommer tappa spelare till ett spel som detta. Det kommer snarare vara så att alla GTA-freaks strömmar till detta spel.

/Spader
Tror det kommer vara så också. Spelet verkar mer vara till för att locka icke vana mmo spelare. De lockar en ny publik till onlinespel helt enkelt. Som gammal wow-spelare skulle jag aldrig byta till en ny genre och jag tror det är så för de flesta. Däremot tror jag spelet blir bra till alla som spelat gta och andra icke fantasy rpg...
Citera
2007-05-27, 22:53
Medlem
Analkalass avatar
någon som har hört nåt mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in