Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
så det ni egentligen inte gillar är att svenskar klagar på saker som man är missnöjda över? Eller menar du att vi betalar för samma saker nu som tidigare men då så hjälpte medierna till att dölja, eller snarare undanhålla utgifterna för folket?
Jag talar bara för mig själv, så att lägga in ett "ni" är fel.
Jag har väldigt svårt att förstå vad du vill säga med ditt inlägg, men får försöka så gott jag kan.
Folk har blivit upprörda över att deras fackavgift inte längre subventioneras, de bli således förbannade när de måste betala saker ur egna fickor. Vilket de i princip fick göra förut också, men då kändes det inte lika mycket eftersom det var "dolt" via skattsedeln. Så ja, kalla mig idiot, men jag tycker att det är märkligt att folk inte ser det självklara i att behöva betala för sina egna fritidsintressen. Var skrev jag att media döljer för folket vad de betalar?
Medias roll i det hela är att de basunerar ut att regeringen höjer folkets avgifter, när det allt som oftast (inte alltid) handlar om att de dragit in på subventioneringar. Att ändra priset till vad det egentligen kostar är inte samma sak som att höja enligt mig (och säkert många andra).
Tycker du att det är rätt att JAG ska vara med och betala för DITT intresse att vara med i facket?
Vill DU vara med och betala för MITT medlemskap i DIF och mina säsongsbiljetter?