• 1
  • 2
2007-02-25, 10:16
Bannlyst
I likhet med många andra män avskyr jag att städa, tvätta osv. Dett gäller därför att få kvinnan i mitt liv att göra detta. Min strategi är att helt lugnt ignorera skiten. Hon orkar till sist inte se eländet längre utan tar hand om det (själv orkar jag se stöket hur länge som helst ). Ibland klagar hon ju dock och det gillar jag ju inte, förstås.
Hur brukar ni andra FB göra för att få kvinnan att ta hand om hemstöket?
Citera
2007-02-25, 10:20
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Jag brukar erbjuda mig att sköta tvätten. Men för att slippa göra det regelbundet så blandar jag alla färger och tvättar på det varmaste. Oftast har jag sluppit göra det igen.
Något som din tjej däremot kan uppskatta är att du skaffar någon som kommer några timmar i veckan och städar, tvättar och diskar, det är riktigt bra investerade pengar.
Citera
2007-02-25, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Jag brukar erbjuda mig att sköta tvätten. Men för att slippa göra det regelbundet så blandar jag alla färger och tvättar på det varmaste. Oftast har jag sluppit göra det igen.
Något som din tjej däremot kan uppskatta är att du skaffar någon som kommer några timmar i veckan och städar, tvättar och diskar, det är riktigt bra investerade pengar.
Yep. Gör det redan men skulle behöva ha någon hemma 8 timmar per dag.
Citera
2007-02-25, 10:31
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenienstrut
Yep. Gör det redan men skulle behöva ha någon hemma 8 timmar per dag.

Litauisk aupair?
Citera
2007-02-25, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Litauisk aupair?
Usch! Öststatstonåringar vet inte hur man arbetar! Mer jobb att övervaka dem än att göra skiten själv!
Citera
2007-02-25, 10:47
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
I likhet med många andra män avskyr jag att städa, tvätta osv. Dett gäller därför att få kvinnan i mitt liv att göra detta. Min strategi är att helt lugnt ignorera skiten. Hon orkar till sist inte se eländet längre utan tar hand om det (själv orkar jag se stöket hur länge som helst ). Ibland klagar hon ju dock och det gillar jag ju inte, förstås.
Hur brukar ni andra FB göra för att få kvinnan att ta hand om hemstöket?

Tyvärr är det lite problematiskt att få tag på någon kvinna som är villig att ta hand om stöket här hemma, en man skulle också funka fint. Jag bor så till att det blir ohyggligt dyrt att anlita en vit firma och någon polsk tant finns tyvärr inte att tillgå.

Så det enda är att dela lika på hemstöket. Ingen av oss gillar det så båda får offra sig.

Undrar hur det blir hos dig när kvinnan i ditt liv kommer till insikt att du egentligen behöver en morsa som plockar efter dig och inte en partner? Eller när hon lär sig ta stora kliv över skiten hon också?
Citera
2007-02-25, 10:48
Medlem
Fogelbergs avatar
för drygt tio år sen la jag en röd strumpa i vit-tvätten. sen dess har jag inte tvätten förutom de gånger hon varit hos sina föräldrar i Grekland.
Citera
2007-02-25, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Tyvärr är det lite problematiskt att få tag på någon kvinna som är villig att ta hand om stöket här hemma, en man skulle också funka fint. Jag bor så till att det blir ohyggligt dyrt att anlita en vit firma och någon polsk tant finns tyvärr inte att tillgå.

Så det enda är att dela lika på hemstöket. Ingen av oss gillar det så båda får offra sig.

Undrar hur det blir hos dig när kvinnan i ditt liv kommer till insikt att du egentligen behöver en morsa som plockar efter dig och inte en partner? Eller när hon lär sig ta stora kliv över skiten hon också?
GG får mig att känna mig lite (men bara lite!) skamsen. Till mitt försvar kan sägas att jag att jag tjänar mer än 10x så mycket pengar som henne som vi båda delar lika på. Dessutom är jag en god far, en öm älskare och förtrycker henne inte på något sätt (med undantag för hemarbetet, då). Dessutom arbetar hon halvtid.
Citera
2007-02-25, 11:17
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
GG får mig att känna mig lite (men bara lite!) skamsen. Till mitt försvar kan sägas att jag att jag tjänar mer än 10x så mycket pengar som henne som vi båda delar lika på. Dessutom är jag en god far, en öm älskare och förtrycker henne inte på något sätt (med undantag för hemarbetet, då). Dessutom arbetar hon halvtid.

Det var avsikten... har du provat med att anställa henne med en vettig timlön för hennes utförda arbete?

Att du tjänar mer skulle det vara en anledning till att hon ska passa upp på dig. Är hon en dålig mor och kass i sängen eller menar du att dina argumenten att du är en god far och en öm älskare skulle vara någon anledning till att hon passar upp? Hon får betala för att du är så himla bra? Du kanske är en sån som är barnvakt till dina egna barn när hon ska någonstans?

Vänd på det. Tänk nu att det är hon som tjänar mer än du. Anser du då att det är rätt att hon skiter i städningen och förutsätter att du tar hand om den?
Citera
2007-02-25, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Det var avsikten... har du provat med att anställa henne med en vettig timlön för hennes utförda arbete?

Att du tjänar mer skulle det vara en anledning till att hon ska passa upp på dig. Är hon en dålig mor och kass i sängen eller menar du att dina argumenten att du är en god far och en öm älskare skulle vara någon anledning till att hon passar upp? Hon får betala för att du är så himla bra? Du kanske är en sån som är barnvakt till dina egna barn när hon ska någonstans?

Vänd på det. Tänk nu att det är hon som tjänar mer än du. Anser du då att det är rätt att hon skiter i städningen och förutsätter att du tar hand om den?
I realiteten har hon en djävulskt bra timlön. Halva sin och halv min inkomst! Dessutom är hon vuxen (vi har i år varit tillsammans i exakt 15 år) och hon vet vilken "kålsupare" jag är. Hon är således fri att dra närhelst hon önskar. Men hon har valt att stanna med mig, kanske inseende att "även solen har fläckar". Undertecknad är långt från perfekt men, å andra sidan, hon har mindre goda sidor också.
Citera
2007-02-25, 11:54
Medlem
fbes avatar
Citat:
Du kan nog inte få generella tips om just denna specifika kvinna. Annars är ju lösningen att se till att bli ruskigt rik och sedan ragga på fattigare kvinnor som uppskattar ett uttalat traditionellt mönster. Hon kanske vill att du betalar på restaurangen, du friar, hon gör sig vacker för dig, etc. Då märker du ju om hon är beredd att avstå från jämställdhet.
Många gifter sig med ryskor.
Citera
2007-02-25, 12:55
Bannlyst
Klä dig i wifebeater, klappa till honan på rövan dagligen cch ge henne en slibbig fyllepuss då och då, så ska du se att hon förblir glad & nöjd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in