• 3
  • 4
2007-04-21, 17:00
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenienstrut
Min chef har antytt det vid löneförhandlingar... men jag tror inte han var helt allvarlig.

Jag förstår inte riktigt hur du menar. På mitt lönebesked står en viss summa. På hennes står en annan summa som inte fullt motsvarar 10% av min summa. Hade hon arbetat heltid hade det stått inte fullt 20% av min summa. Capiche?

Eller är det jag som uttryckt mig oklart?
Jag har väl missuppfattat nedanstående mening, men vad betyder den egentligen?

I realiteten har hon en djävulskt bra timlön. Halva sin och halv min inkomst!
Citera
2007-04-21, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Jag har väl missuppfattat nedanstående mening, men vad betyder den egentligen?

I realiteten har hon en djävulskt bra timlön. Halva sin och halv min inkomst!
Att hon tar hälften av sin lön och hälften av min. Jag tar hälften av min lön o hälften av hennes. Vi delar således lika! Så hemskt är jag väl inte? Mitt problem är bara att jag AVSKYR disk, städ, tvätt osv.
Finns det ingen FB kvinna som skulle kunna tänka sig vara gift med en sån som jag?
Citera
2007-04-21, 17:18
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Att hon tar hälften av sin lön och hälften av min. Jag tar hälften av min lön o hälften av hennes. Vi delar således lika! Så hemskt är jag väl inte? Mitt problem är bara att jag AVSKYR disk, städ, tvätt osv.
Finns det ingen FB kvinna som skulle kunna tänka sig vara gift med en sån som jag?
Ok. Har lite av samma uppdelning hemma, både inkomstmässigt och hushållsarbetsmässigt. Nuförtiden jobbar vi dock nästan lika mycket och letar städhjälp.

Jag tycker inte det är konstigt att den som arbetar kortare tid på sitt arbete lägger ned mer tid hemma, det hade varit ännu märkligare att dela lika på hemarbetet.
Citera
2007-04-21, 17:26
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Hur brukar ni andra FB göra för att få kvinnan att ta hand om hemstöket?

Nu har jag ju förvisso varit ensamstående i flera år, men förr brukade jag byta tjej lite då och då; det tar ett tag före de börjar gnälla och då var det lagom att ersätta med en nyare modell. I tillägg är väl det bästa tipset att hitta en skitful och dumsnäll tjej med uruselt självförtroende; hon kommer förmodligen att tycka att hon haft en jäkla tur som lagt nävarna på dig överhuvudtaget...
Citera
2007-04-21, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
Nu har jag ju förvisso varit ensamstående i flera år, men förr brukade jag byta tjej lite då och då; det tar ett tag före de börjar gnälla och då var det lagom att ersätta med en nyare modell. I tillägg är väl det bästa tipset att hitta en skitful och dumsnäll tjej med uruselt självförtroende; hon kommer förmodligen att tycka att hon haft en jäkla tur som lagt nävarna på dig överhuvudtaget...
Ni betahannar skulle bara veta vad vi alfahannar får tag på. Den kategori kvinnor du nämner brukar vi överlåta på er betor
Citera
2007-04-21, 17:46
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ni betahannar skulle bara veta vad vi alfahannar får tag på.

Duracell Bunny?

Skämt åsido; jag är ingen trofésamlare, jag bryr mig inte särskilt mycket om vad någon annan har eller vad andra anser om mina flickvänner; det är bara de sinnessvaga barnen som anser att andras leksaker per automatik är roligare än deras egna.
Citera
2007-04-21, 18:19
Bannlyst
Citat:
Duracell Bunny?

Skämt åsido; jag är ingen trofésamlare, jag bryr mig inte särskilt mycket om vad någon annan har eller vad andra anser om mina flickvänner; det är bara de sinnessvaga barnen som anser att andras leksaker per automatik är roligare än deras egna.
Betahannar är sällan trofesamlare. Det ligger liksom i sakens natur. Trofeerna brukar vi alfahannar ta hand om...
Citera
2007-04-21, 19:03
Medlem
snws avatar
Citat:
Javisst! Det är ju så babianen har gjort!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in