2014-01-24, 11:49
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToHellWithGod
Det var inte alls samma magi som när jag såg dem på Metaltown 2010 och det kändes som att något fattades igår, förutom lukten då haha.
Jag var inte där igår, men jag håller med dig. Jag såg de sist i Uppsala 2013 och innan dess såg jag de två gånger 2011. 13-årsgiget på Trädgårn var i stort sett precis som metaltown-giget samma år, fastän det skulle bli, som det sas; "en kväll att minnas". Samma jävla snack var det om Uppsala-giget - "en kväll att minnas". Men NEJ, de hade lite annorlunda scéndekor, ett par blinkande jävla lampor och på det spelade de knappt några låtar från The Wild Hunt, trots att det var "release-fest".
Citera
2014-01-24, 12:22
Medlem
Marmoths avatar
Jag kan i viss mån förstå eran poäng gällande "magin" men det känns lite som om det är subjektivt utifrån egna förväntningar och hur det var förr. Klart de var roligare förr när de slog ur underläge, var argare och mera primitiva men jag tror man får leva med att de är ett mer utvecklat och samspelt band med fler skivor och stora turnéer bakom sig. De är etablerade och Grammisbelönade ju men jag tycker faktiskt de, utifrån dessa premisser, ändå håller stilen och kör på hårt och bra utan att, live, vika ner sig liksom.

Arenorna blir ju större och anslaget mer kommersiellt och visst var det roligare, och mer stämningsfullt, på mindre ställen men så här är det....inte mycket att göra något åt tror jag.
Citera
2014-01-24, 12:59
Medlem
netopyrs avatar
luktade det illa igår alltså?

senast jag såg dom och det luktade så uselt så man knappt kunde vara i lokalen var 2007, har varit lite mer städat sen dess.

vad körde dom för låtar? Ser att dom körde Holocaust Dawn iallafall. Synd att man inte gick om dom körde mycket från nya, hade förväntat mig det på releasefesten men blev inte så mycket av den varan.
Citera
2014-01-24, 14:14
Medlem
helvete!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
luktade det illa igår alltså?

senast jag såg dom och det luktade så uselt så man knappt kunde vara i lokalen var 2007, har varit lite mer städat sen dess.

vad körde dom för låtar? Ser att dom körde Holocaust Dawn iallafall. Synd att man inte gick om dom körde mycket från nya, hade förväntat mig det på releasefesten men blev inte så mycket av den varan.

Nä, det luktade inte illa. Lite svett och ölrapar, men inget från scenen.

Kändes överhuvudtaget väldigt städat, välpolerat och välregisserat. Personligen tyckte jag att det var otroligt bra och avslutningen av första akten med The Wild Hunt var bland det starkaste jag sett i konsertväg på länge.
Kan dock tänka mig att gamla hardcore-fans tycker att Watain sålt sin själ med lila spotlights och stroboskop, men för min del - awesome.

Setlist från gårdagen finns här:
http://www.setlist.fm/setlist/watain/2014/fryshuset-stockholm-sweden-2bc5ecca.html
Citera
2014-01-24, 14:48
Medlem
Tycker fan de borde kört på samma intro som de hade under Lawless Darkness-turnén. Night Vision var inte ett lika bra intro som det intro innan Death's Cold Dark. Däremot är De Profundis en kanonlåt att starta setet med!
Citera
2014-01-24, 15:01
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helvete!
Nä, det luktade inte illa. Lite svett och ölrapar, men inget från scenen.

Kändes överhuvudtaget väldigt städat, välpolerat och välregisserat. Personligen tyckte jag att det var otroligt bra och avslutningen av första akten med The Wild Hunt var bland det starkaste jag sett i konsertväg på länge.
Kan dock tänka mig att gamla hardcore-fans tycker att Watain sålt sin själ med lila spotlights och stroboskop, men för min del - awesome.

Setlist från gårdagen finns här:
http://www.setlist.fm/setlist/watain/2014/fryshuset-stockholm-sweden-2bc5ecca.html
Håller med dig exakt i din analys där men Black Flames March? Det vet i tusan....
Citera
2014-02-01, 21:30
Bannlyst
Ett av mina favoritband just nu måste jag säga och senaste skivan är guld!
Citera
2014-02-01, 21:35
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Jag var inte där igår, men jag håller med dig. Jag såg de sist i Uppsala 2013 och innan dess såg jag de två gånger 2011. 13-årsgiget på Trädgårn var i stort sett precis som metaltown-giget samma år, fastän det skulle bli, som det sas; "en kväll att minnas". Samma jävla snack var det om Uppsala-giget - "en kväll att minnas". Men NEJ, de hade lite annorlunda scéndekor, ett par blinkande jävla lampor och på det spelade de knappt några låtar från The Wild Hunt, trots att det var "release-fest".

Håller helt med om spelningen i Augusti. Det var hypat som satan som en fet releasefest man aldrig skulle glömma. Trots det spelade man knappt några nya låtar och det var inget märkvärdigt med spelningen utöver scendekoren som var... väldigt mycket. Inte något speciellt, utan bara ännu mer utav det dom brukar ha i vanliga fall.
Citera
2014-02-02, 11:46
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Håller helt med om spelningen i Augusti. Det var hypat som satan som en fet releasefest man aldrig skulle glömma. Trots det spelade man knappt några nya låtar och det var inget märkvärdigt med spelningen utöver scendekoren som var... väldigt mycket. Inte något speciellt, utan bara ännu mer utav det dom brukar ha i vanliga fall.
Nä, det är lite väl mycket snack, tyvärr.. Vem vet vad de har i sikte, men det händer alldeles för lite för att hålla mitt intresse uppe. All lycka till dem på deras jakt efter stålar och fame.
Citera
2014-02-03, 10:24
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Nä, det är lite väl mycket snack, tyvärr.. Vem vet vad de har i sikte, men det händer alldeles för lite för att hålla mitt intresse uppe. All lycka till dem på deras jakt efter stålar och fame.
I dagsläget fungerar de alldeles utmärkt för min del men oron att de följer Bathory och börjar med vikinga-metal med fågelkvitter och ubåts-körer finns ju där.
Citera
2014-02-09, 05:05
Medlem
Rebali179s avatar
Har köpt deras senaste platta The Wild Hunt.
Har dock inte hunnit lyssna på den än.
Men jag hoppas att den är bra.
Fick väldigt blandad kritik.
Citera
2014-02-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer

Hade också via kontaker fått höra att spelningen i Uppsala skulle vara "något alldeles särskilt". Var första gången jag såg dem och jag förväntade mig ruttet blod och stank av död. Aja, tyckte spelningen var fet iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in