Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-04, 17:48
  #265
Medlem
En liten film på SVT om Watain:

https://www.svtplay.se/video/3577231...t-valanpassade
Citera
2023-11-06, 12:18
  #266
Medlem
Får väl återuppliva den här tråden. Var det någon som var på Watains jubileumskonserter på UKK i helgen? Hade gärna närvarat men kände inte för att åka till Uppsala.
Citera
2023-11-06, 12:35
  #267
Medlem
Och hur var öppningsakterna? Jag tyckte det var spännande att båda Attila och bröderna Åhman skulle uppträda, men nu verkar det ju tyvärr varit noisemusik det handlade om. Jag tror att man måste vara riktigt sjuk psykiskt för att frivilligt stå och lyssna på sån skit live.
Citera
2023-11-08, 11:29
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonsex
Och hur var öppningsakterna? Jag tyckte det var spännande att båda Attila och bröderna Åhman skulle uppträda, men nu verkar det ju tyvärr varit noisemusik det handlade om. Jag tror att man måste vara riktigt sjuk psykiskt för att frivilligt stå och lyssna på sån skit live.

Är det verkligen någon skillnad på black metal och noisemusik?
Citera
2023-11-09, 13:17
  #269
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgonsex
Och hur var öppningsakterna? Jag tyckte det var spännande att båda Attila och bröderna Åhman skulle uppträda, men nu verkar det ju tyvärr varit noisemusik det handlade om. Jag tror att man måste vara riktigt sjuk psykiskt för att frivilligt stå och lyssna på sån skit live.

Bägge akterna var bra. Var där fredagen.
Det är märkligare att lyssna på sådan musik hemma på skivspelaren. Live funkar det bra, tycker jag.
Citera
2023-12-26, 00:55
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Bägge akterna var bra. Var där fredagen.
Det är märkligare att lyssna på sådan musik hemma på skivspelaren. Live funkar det bra, tycker jag.






Vem skrev låten till melodifestivalen ? är inte Håkan med längre var väl han skrev låten?
är han med fortfarande ser inte ut som det är han som sitter bakom trummorna?
kanske han bara som skriver alla låtar .....
Citera
2023-12-26, 10:46
  #271
Medlem
Vem skrev låten till melodifestivalen ? är inte Håkan med längre var väl han skrev låten?
är han med fortfarande ser inte ut som det är han som sitter bakom trummorna?
kanske han bara som skriver alla låtar .....
Citera
2023-12-27, 15:40
  #272
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rgold1
Vem skrev låten till melodifestivalen ? är inte Håkan med längre var väl han skrev låten?
är han med fortfarande ser inte ut som det är han som sitter bakom trummorna?
kanske han bara som skriver alla låtar .....

Tänk om ett band som Watain skulle ställa upp i Melodifestivalen? Hur skulle fansen och publiken reagera?
Citera
2023-12-27, 21:38
  #273
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Tänk om ett band som Watain skulle ställa upp i Melodifestivalen? Hur skulle fansen och publiken reagera?

Fansen skulle slänga ut skivorna & kalla dem för svikare & sålt sig till Melloskiten,
Publiken skulle nog kunna headbanga eller må illa, Svettigt skulle det nog bli oavsett.
Citera
2024-01-03, 03:08
  #274
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Tänk om ett band som Watain skulle ställa upp i Melodifestivalen? Hur skulle fansen och publiken reagera?

Jag skulle jubla! Har en "hatkärlek" till Erik, han kan vara vettig när han pratar om musik. Men när han börjar babbla om Watain så kräks jag nästan. Respekterar att han kan hylla Reinkaos med Dissection, men det kanske enbart är för att han var med och spelade in den.

Ett band med en fanbase som grundar sig i osäkra individer som får blod på sig på deras spelningar. När man pratat med Watain dyrkare så kan man fråga nyfiket om deras topplåtar eller skivor men får aldrig svar. Försökt lyssna på dom flera gånger men jag kan verkligen inte förstå hypen. Tycker de spelar medioker/ointressant blackmetal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback