Skön jävla ballad på skivan! Watain behåller tronen som black metal kungar!
Intressant att du tycker det. För min del känns The Wild Hunt allt annat än Black Metal.
The Wild Hunt är så Watain det kan bli. De har gjort det igen!
Nä, riktigt Black Metal är det väl inte helt. Det är WATAIN.
Har dock svårt att se hur den ska kunna växa till att bli bättre än Lawless Darkness.
Det är väl en smaksak. Kan inte säga att jag håller någon Watain-platta över en annan.
Men bara det att de har en ballad på skivan tar den till helt andra nivåer än de andra har varit på.
Gillar nya plattan som fan efter 3-4 lyssningar och håller den redan högre än "Lawless Darkness" (som jag tyckte var sämre än "Sworn to the Dark"). Tror den har potential att växa ännu mer. Som folk redan sagt så är det väl inte renodlad black metal precis - men bra likt förbannat!
Halvvägs igenom en första lyssning och det låter lovande som tusan men som det nämns ovan så känns det "mer" än ren black metal liksom. En egen grej, respekt!
Håller dock, än så länge, STTD som ett oöverträffat mästerverk.
Lyssnade på nån låt förut och tyckte sången lät som Bathory fast var inte min kopp te, ska vara blastbeats och dubbelmacka vill jag ha hissmusik besöker jag NK :-S
Jag har inte heller fått den, men vad jag har förstått ska det ha varit något problem med en stämpel(?) som gjort att en del inte har kommit iväg lika snabbt som de övriga, men de ska ha varit skickade innan helgen, så de kommer denna veckan!