Citat:
Ursprungligen postat av RoTe
Slangarna med banjokopplingar är pressade och måste köpas endera hos volvo eller hos hyudralikfirma! Det handlar om bränsle med ett väldigt stort tryck så lek inte med slangklämmor!!
Den där extra burken kan du kasta tror jag. Har aldrig sett en sådan på någon bil jag skruvat på...
Hur kan filtret ha rosthål när det ser sprillans nytt ut? Eller har du bytt det på bilderna?
Vad hände med slangen som går till bränsleröret från filtret? Har du klippt av den? Det är den enda slangen man bör vara rädd om, de andra går lätt att byta ut.
Vad är banjokopplingar för nåt? Är det nåt man måste använda?
Bränsleslangen som går från tanken och in i pumpen va fastsatt med slangklämma....
Bilden är tagen efter jag bytte filtret.
Jag tänkte bara byta filter så byter jag resten senare.
Men när jag satt tillbaka allt och försöker starta så sprutar det bensin, så de e nån slang som är sprucken.
Filtret var trasigt för jag kunde se varifrån strålen kom innan, så slangarna måste ha blivit skadade när jag höll på å jobbade, dom verkade gamla å risiga...
Nej slangen som går från filter till motorn har jag kvar men den va också risig, varför är den svårare att byta?
Och varför är den först smal och sen blir den grövre med nån koppling som jag visade på bilden förut?
Här e en annan bild men den är suddig.
http://img250.imageshack.us/img250/3865/imag2212ir0.jpg
Varför olika dimension?