2015-02-25, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt Skatteförvaltningen ska PW endast ha två barn, D och G. Kan J vara ett "bonusbarn" till en flickvän?

Det stämmer!
Citera
2015-02-25, 02:45
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-I-G-2
Vet inte så mycket om TW, men jag vet att han hade psykiska problem, och faktiskt legat inne på psyk samtidigt som TQ. De hade samma sal och pratade en del.

Jag har också informationen att TW hade psykiska problem. Han ska tydligen ha haft en relativt svår barndom också. Är det något du känner till?

När ska TW och TQ legat på psyk samtidigt? Och var?
Citera
2015-02-25, 02:50
Medlem
Nyligen var det tårta i fikarummet hos Sundsvallspolisen. Kwast, Lambertz och Penttinen firade deras böcker tillsammans med att hälsa på deras gamla kollegor där, bombsäkra på att det är TQ som är skyldig, det är helt galet! TQ (SB) sa till mig förut att han välkomnar sanningen, och den kommer.
Citera
2015-02-25, 03:08
Medlem
Slåttermaskins avatar
Citat:
Återställning från papperskorgen var det, inte systemåterställningen. Datorer är inte min grej!

1. Du skrev att du förstört filmen för att BA inte var intresserad av din hjälp. Detta är lögn utifrån vad andra som varit i kontakt med BA sagt. BA har aldrig varit emot något som kan leda till att Johan hittas eller att fallet klaras upp.

2. Du skrev att du förstört filmen, inte att du raderat den. Utveckla gärna!

3. När du förstörde filmen, var fanns den då?

4. Du skrev att det var konstigt att polisen inte kunnat återskapa filen, som du hade gjort med "systemåterställningen", vilket du nu ändrar till papperskorgen. Polisen hade då tillgång till filmen...ja, hur då?

För att använda engelska, som du själv gjorde: I smell a big fucking rat, and it has the word "LIAR" engraved in its forehead.

Men detta är bara kring filmen. Oh, ain't you got a ton of other things to explain, buddy! We won't let you get away that easily, although that probably was what you wanted. Eller vill du att jag ska skriva det på franska? Läs tillbaka i tråden och förklara allt. Allt.
Citera
2015-02-25, 03:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nyligen var det tårta i fikarummet hos Sundsvallspolisen. Kwast, Lambertz och Penttinen firade deras böcker tillsammans med att hälsa på deras gamla kollegor där, bombsäkra på att det är TQ som är skyldig, det är helt galet! TQ (SB) sa till mig förut att han välkomnar sanningen, och den kommer.

Så du känner alltså TQ?
Citera
2015-02-25, 03:20
Medlem
Slåttermaskins avatar
Citat:
Du påstår att du har känt LA i över tio år. Kände/kände du också till TW? (Modern A-C:s dåvarande pojkvän) Enligt uppgifter ska TW - liksom LA - också ha haft en ljus (vit?) Volvo Amazon vid tiden runt Johans försvinnande. Han ska också, enligt uppgift, ha flyttat från Sundsvall ganska omgående efter det att Johan försvunnit. Vet du om detta stämmer?

Det om TW:s eventuella Volvo Amazon tror jag vi kan lämna därhän. Jag citerar vad jag skrev i ett tidigare inlägg:

"Att misstankarna faller på LA är väl inte så konstigt? Han är ex-sambo till ACA, har uttalat hot mot henne och Johan, har visat sig extremt svartsjuk, visar sig ha varit väldigt mycket i Bosvedjan tiden innan försvinnandet, saknar alibi för tiden och många säger sig ha sett honom där med sin vita Amazon tiden för försvinnandet.

Angående just Amazonen. Då LA tidigare bott tillsammans med ACA och LA kände vittnen igen bilen och även LA när han satt i den. Vittnen mindes också början av registreringsnumret - AEG - och det stämde in på LA:s bil. Jag sökte på "AEG" i FUP och hittade på en gång 7 vittnen som säger det. Utbudet bilar av märket Amazon krymper då en del:

"Med hjälp av Sundsvallspolisen och riksmordkommissionen hade samtliga i Sverige vid den här tidpunkten befintliga vita Volvo Amazoner med bokstavskombinationen AEG kontrollerats. Totalt fanns fjorton bilar och ingen av de andra med ett undantag fanns i länet vid aktuell tidpunkt. Undantaget var en avregistrerad bil, vilken tillhörde en polisman." (Tingsrättdomen s6)

Vi kan nog utgå från att polisen kontrollerat de 13 andra Amazonernas ägare."
Citera
2015-02-25, 05:53
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Du påstår att du har känt LA i över tio år. Kände/kände du också till TW? (Modern A-C:s dåvarande pojkvän) Enligt uppgifter ska TW - liksom LA - också ha haft en ljus (vit?) Volvo Amazon vid tiden runt Johans försvinnande. Han ska också, enligt uppgift, ha flyttat från Sundsvall ganska omgående efter det att Johan försvunnit. Vet du om detta stämmer?

TW hade en vit Citroen när Johan försvann. Hur lång tid han bodde kvar efter försvinnandet vet jag inte men inte flyttade han omgående. Jag har bekanta som hade honom som vårdlärare.
Citera
2015-02-25, 05:57
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Hade i dagarna kontakt med BA, och när han kommer hem i från Falun nästa vecka ska vi ses. Beträffande sökandet, så startar vi till våren. Vi har också markradar då. Vet att många tror att jag är mytoman, men jag skulle aldrig ljuga om en sådan här känslig sak! Jag har själv förlorat ett barn, fast i sjukdom. Och BA har ingen grav, så det är värre för honom. När jag var militär deltog jag en vinter i sökandet efter en försvunnen pojke i Arjeplog, vi hittade honom ihjälfrusen under en gran. Det var hemskt, men föräldrarna fick ändå ett avslut till skillnad mot BA och ACA.

Var det inte Främlingslegionen som du tjänstgjort i?
Citera
2015-02-25, 12:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
TW hade en vit Citroen när Johan försvann. Hur lång tid han bodde kvar efter försvinnandet vet jag inte men inte flyttade han omgående. Jag har bekanta som hade honom som vårdlärare.

Enligt vittnen (flera personer) så körde TW en "mycket ljus (vit?) Volvo Amazon" ett par veckor före jul 1980. TW ska också ha flyttat från Sundsvall före jul 1980. Är du säker på att dina bekanta hade honom som vårdlärare höstterminen ut?
Citera
2015-02-25, 17:46
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Enligt vittnen (flera personer) så körde TW en "mycket ljus (vit?) Volvo Amazon" ett par veckor före jul 1980. TW ska också ha flyttat från Sundsvall före jul 1980. Är du säker på att dina bekanta hade honom som vårdlärare höstterminen ut?

Var fanns denna uppgift? I såna fall talar ju detta en aning till LA:s fördel. Inte minst med tanke på alla vittnen som sett en vit Amazon i området före Johans försvinnande. Förväxlingar kan ju skett i såna fall.
Citera
2015-02-25, 19:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Var fanns denna uppgift? I såna fall talar ju detta en aning till LA:s fördel. Inte minst med tanke på alla vittnen som sett en vit Amazon i området före Johans försvinnande. Förväxlingar kan ju skett i såna fall.

Denna information har jag fått privat från personer som "stött på" TW i december 1980, efter flytten från Sundsvall. Jag vet inte om uppgiften finns i något dokument.
Citera
2015-02-26, 00:21
Medlem
Sagacitys avatar
Att TW skulle vara gärningsman tvivlar jag på, med tanke på hur många indicier som pekar mot LA:s inblandning. Han har ett tydligt motiv, betedde sig ytterst märkligt i samband med försvinnandet, saknar alibi och har flera gångers bevisats ljuga om sina förehavanden.

Jag är förresten fortfarande intresserad av att få tag i en bild på LA och undrar således om någon som inte själv äger någon sådan kan tänka sig att erbjuda mig hjälp att leta. Har något publicerats i tidningarna genom årens lopp? Äger någon privatperson utan direkt koppling till honom någon bild?

Har någon sett honom i verkligheten? Hur ser han ut? Hur beter han sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in