Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-19, 23:47
  #1705
Medlem
Allt de gjort är ju säkert preskriberat nu. Men de måste ju gjort ett jäkla jobb som lyckats övertyga någon som läst denna utredning att det är nån helt random som är skyldig.
Citera
2017-04-20, 08:15
  #1706
Medlem
Kanske skyddande av brottsling hade varit mer passande brott, då det hela gick i preskription innan TQ
tog tillbaka sina erkännanden. Den de lyckades lura hårdast var väl Lamberts, han är väl fortfarande övertygad om att den riktiga rättsskandalen är att TQ blev frikänd.
Citera
2017-04-20, 08:21
  #1707
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACAB90
Med tanke på att de fick Quick att erkänna detta så är min fråga kan man åtala Van der Kwast och Seppo för försvårande av brottsutredning?


Nej, möjligen tjänstefel. Men det kommer inte att hända eftersom att det inte gick till så att dom " fick" Thomas Quik aka Sture Bergwall att erkänna. TQ/SB gjorde sitt bästa för att bli dömd för detta och alla dom andra mord han blev dömd( och senare friad) för.
Citera
2017-04-20, 10:02
  #1708
Medlem
Spekuleras ju mycket om muffinspaket och pepsicola-burken som var i soptunnan vid sommarstugan. Om nu LA hade sådant att göra sig av med så hade det kanske varit smartare att ta med sig det till sjukhuset och kastat det i 2 olika papperkorgar som finns på sjukhuset.
Citera
2017-04-20, 10:30
  #1709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Spekuleras ju mycket om muffinspaket och pepsicola-burken som var i soptunnan vid sommarstugan. Om nu LA hade sådant att göra sig av med så hade det kanske varit smartare att ta med sig det till sjukhuset och kastat det i 2 olika papperkorgar som finns på sjukhuset.

Japp, och pepsicolaburken fanns väl inte ens. Utan det var en färgburk till bilen.
Men muffinspaketet tycker jag också är märkligt. Han måste ju gjort sig av med Petidinet, samt sprutorna han stal. Det måste ju också vara bevismaterial. Det låter däremot som något som skulle passa bra i riskavfallet. Men som Pelle Snus säger, är väl bara att kasta in det i skogen nånstans. Men varför inte kasta bort muffinspaketet samtidigt? Och vad gjorde han av de överblivna muffinsen? För jag antar att inte Johan åt upp hela paketet. Åt LA upp resten själv? Hade väl varit mer rimligt att kasta paketet med de muffins som var överblivna inuti. Och varför dela upp sprutor och medicin och muffinspaket på olika platser? Eller var han rädd att nån skulle reagera på muffinspaket i riskavfallet?
Citera
2017-04-20, 22:09
  #1710
Medlem
Här kommer Richard Nyströms förhör. Han var det sista vittnet som såg Johan i livet.
http://www.mediafire.com/file/cgnge7lulz572vl/RN.rar
Citera
2017-04-20, 22:21
  #1711
Medlem
Det jag tycker skulle kunna peka på att Johan inte var ensam i lägenheten är att Richard inte ser någon skolväska vad jag kan se i förhören. För vad jag minns var ju även väskan borta?
Citera
2017-04-21, 07:34
  #1712
Medlem
En teoretisk förklaring till Johans förvånande utseende skulle ju kunna vara att när Rickard kommer så är LA där inne och helt plötsligt så gömmer han sig bakom ett hörn för att inte bli sedd och Johan reagerar på detta.
Citera
2017-04-21, 13:11
  #1713
Medlem
Ännu mera iaktagelser som antagligen inte är relevanta. http://www.mediafire.com/file/oj6iob664oq6x58/XX2.rar bland annat att Johan skulle ha varit in på en speleria på kvällen.

Samt en pojke som lekt på isen bredvid sporthallen.
Citera
2017-04-21, 13:16
  #1714
Medlem
Här kommer något som jag faktiskt tror teoretiskt skulle kunna var en korrekt iaktagelse, även om den inte stämmer in tidsmässigt med rättegångens tidsplan att han blev upphämtad vid telefonkiosken före 0800. För att komma dit så borde han ju passera sin skola.

Antingen så hämtade ju LA upp Johan vid bostaden, eller så gick Johan nånstans. Och var det det senare så kan denna siktning nog vara korrekt.

http://www.mediafire.com/file/mi8ijudzlk3kn0v/XX3.rar

edit: Läste för snabbt, det var dagen innan tiden inte stämde. Tiden stämmer nog rätt så bra på fredagen med rättegångens tidsplan tror jag. Jämför man med domen så borde det vara Joakim Hanssons vittnesmål.
__________________
Senast redigerad av Fredrik 2017-04-21 kl. 13:22.
Citera
2017-04-22, 15:14
  #1715
Medlem
Ett mönster jag börjar se i förhören är att alla som kommit i kontakt med LA på slutet innan Johan försvann beskriver en väldigt nedgången och frustrerad man som tappat vikt. Medans hans vittnen (släktingar) inte alls verkar märka något onormalt alls. Varken den senaste tiden, och absolut inte runt och på den 7e. Tillexempel Kent Rundqvist tycker ju LA är så konstig så han ringer polisen på sin kompis.

Antingen så känner sig LA väldigt trygg runt sin familj och kan där vara "sig själv". Eller så är de inte så ärliga.

ps. Iofs verkar ju inte Hedenus vid ICA butiken tycka LA är särskilt nervös. Så han kanske kan skärpa till sig?
Citera
2017-04-23, 10:23
  #1716
Medlem
Här kommer mer läsning, återigen så är dessa dokument mest för nördar. Inget av speciell vikt står här. Det är kompisar till Johan som bakat negerbollar, spelat pingis. Sedan förhör med lärare om hur de reagerade när Johan inte dök upp. Lite uppslag om att leta i ventilationstrummor osv.

Samt ett långt stycke om en teori att Johan lekt vid sopbilen som var där på morgonen och på något sätt ramlat in i den. http://www.mediafire.com/file/02syzbb2b18615d/XX4.rar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback