Citat:
Ursprungligen postat av
What-I-Gathered
Jag Hade Ordnat Fram Ett Dykteam Bestående Av Fd. Attackdykare Från Korsö, Som Ville Ställa Upp Med Farliga Vinterdyk För Upprättelse Kring Johan. Ett Team Arkeologer Som Arbetat Att Gräva Fram Vikingastaden "Birka" Ställde Också Upp För Att Hjälpa Till. Bättre Arkeologer Och Dykare Finns Inte I Sverige. Trots Det Stoppar BA Allt Ihop! I Stället Ska Han Göra En Film Kring Det Hela Med Producenten "GMP", Med Ett Starkt Bakomliggande Löneavtal. Det Vrider Sig I Min Mage Hur En Pappa Kan Göra Så. Det Påminner Om Pigge Werkelin's Snabba Och Stora Boksuccé Efter Att Han Förlorat Sina Barn Och Fru I Tsunamin I Thailand. Att Tacka Nej Till Den Hjälp Som BA Gjort, Påminner Också Om Pengars Värde För En Del. Nu Hoppas Jag Att Jag Kan Fatta Modet, Där Varken Polis Eller BA Ställt Upp, Att Hitta Den 11-åriga Grabben Som Varit Borta I 34 år, Fina "Johan Asplund" Från Sundsvall.
Tillrättaläggande
Med anledning av de påståenden som W-I-G kom med i ovanstående inlägg 20150109, uppenbarligen under inflytande av affekt, där en del kränkande beskyllningar förekommer, har jag fört samtal med Björn Asplund.
Björn framstår för mig som en ytterst rejäl, rak och ärlig människa. Han har inte känt till den här tråden och därmed inte vetat om de nedriga anklagelser som oemotsagda riktats mot honom här. Björn har bett mig att å hans vägnar lägga vissa fakta till rätta.
Björn Asplund uppger att han aldrig skulle motsätta sig legitima åtgärder som kan leda till att Johans kvarlevor återfinns och att händelserna kring Johans försvinnande uppklaras. Det är i själva verket hans enda önskan.
Om det finns konkreta och tillförlitliga uppgifter om var Johans kvarlevor kan återfinnas vill Björn Asplund att eftersökandet sköts av auktoriserad och kompetent personal - i första hand från polisen, som han har förtroende för. Några sådana uppgifter har Björn dock inte fått del av.
Björn Asplund har inga som helst kontakter eller avtal med någon filmproducent, känner inte till några planer på att göra film om Johan, och avvisar varje tanke på att ha ekonomisk vinning av sin sons öde.
Björn Asplund har trots vädjanden till W-I-G fortfarande efter tio månader inte fått ta del av den videofil som W-I-G påstår sig ha smygfilmat, där LA skulle ha erkänt dråp på Johan och beskrivit sina gärningar.
@