2014-11-20, 11:52
Medlem
Ser nu att Leif GW tror att kroppen är nedgrävd utomhus. Även Leif GW verkar tro på LA som gärningsman då han skriver att Johan högst sannolikt mördades av en "före detta vän till mamman".
Intressant... och Leif GW vet säkert något mer som vi andra inte får reda på.

Månne blir det grävning ute vid den sommarstuga som LA tidigare ägde (fortfarande äger)?
Senast redigerad av charliemike 2014-11-20 kl. 11:58.
Citera
2014-11-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
Ser nu att Leif GW tror att kroppen är nedgrävd utomhus. Även Leif GW verkar tro på LA som gärningsman då han skriver att Johan högst sannolikt mördades av en "före detta vän till mamman".

Månne blir det grävning ute vid den sommarstuga som LA tidigare ägde (fortfarande äger)?

Vart ser du det GW säger?
Citera
2014-11-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Vart ser du det GW säger?

Sorry... skulle länkat direkt förstås.

Jag ogillar dock att länka till Expressen (eller Aftonbladet för den delen) men okej då,
GW publiceras ju däri emellanåt.

Om ev. nedgrävd kropp:
http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-kande-till-tipset-om-asplund/

Läs även detta, där GW uttrycker sina tankar om gärningsman... ganska långt ner i artikeln.
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-johan-startade-allt---och-avslutar/
Citera
2014-11-20, 14:10
Medlem
LeonVances avatar
Tänk om man gräver och hittar Olle Högbom istället...
Citera
2014-11-20, 14:30
Medlem
Rickaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

Vilken twist!
Citera
2014-11-20, 15:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

De får mer än gärna hitta båda två!
Citera
2014-11-20, 15:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamtlandoffroad
ja, jag vet, var kanske lite otydlig, TQ spåret drev av det sk. Quicklaget. Jag njuter av tanken att strö salt i såren på kwast o co

korrekt! -om det nu är nån annan, ex vis TW, undrar hur dom tar det? då har ju även föräldrarna misstagit sig menar jag.

fast jag har mer förståelse för dom då LA alltid varit rimligare än TQ

Utan att känna föräldrarna, så skulle jag tro att det skulle bli en liten överraskning eftersom de är övertygade om vem GM är. Men samtidigt spelar det säkert inte så stor roll för dem, bara de får Johan tillbaka och få veta vad som hände, av vem och varför.
Citera
2014-11-20, 16:07
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike

Han sålde den för flera år sedan.
Citera
2014-11-20, 16:25
Medlem
Tack för förtydligandet om ägarskapet, men LA ägde stugan när Johan försvann.
Jag tror jag skulle kolla lite i marken där ute... LA hade varit där ute runt tiden för Johans försvinnande.
Senast redigerad av charliemike 2014-11-20 kl. 16:31.
Citera
2014-11-21, 05:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashslack
Damen på mittnytt sa nyss att det tydligen handlar om en beslagtagen mobilfilm där någon erkänner sig skyldig till mordet på johan, hoppas på uppdateringar under dagen

"Personen som figurerar i filmen ska erkänna att denne mördat Johan Asplund. Personen ska också säga att det inte var meningen att döda pojken."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/johans-mordare-erkande-pa-mobilfilm
Citera
2014-11-21, 06:10
Medlem
Prinzezzans avatar
"Ett eventuellt mord på då 11-årige Johan Asplund preskiberades [sic!] 2005. Det polisen nu utreder är hans försvinnande. Redan i somras kom det nya tipset in och i dagsläget är det ett antal poliser som jobbar med försvinnandet. Att uppgifterna läckt ut i media förvånar polisen.

– Det här är ingenting vi har initierat att detta ska komma ut i offentligheten just nu, av den anledningen att vi vill undersöka det här i lugn och ro, säger Mikael Ahrtzing."

[---]

"Johans mamma, Anna Clara Asplund önskar mest av allt att Johans kropp återfinns. De nya uppgifterna tar hon med en nypa salt.

– Först så kändes det ju lite som att kanske att vi till slut får en grav att gå till helt enkelt. Men nu har kvällstidningarna slagit upp det här på ett sätt som gör att det inte känns seriöst längre, menar Anna-Carin Asplund."

Hoppas att detta luddiga svar pekar mot att de verkligen letar efter Johans kropp:

"SVT Mittnytt: Letar ni efter Johans kropp?

– Det är klart att vi vill få ett slut på det här, precis som Johans föräldrar vill få ett slut på det här."

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/onskar-att-kroppen-aterfinns
Citera
2014-11-21, 13:59
Medlem
Men lyssna här nu. Ett starkt trovärdigt vittne har bekräftat vad som hänt i domen. Alltså finns ingen kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in