2014-12-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Eftersom det inte finns någon dömd gärningsman finns det inte heller någon bild...

Han menar nog om det finns en bild på den som
vi tror är gärningsman. LA alltså. Vilket hade varit
roligt att se.
Citera
2014-12-11, 17:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
Man blir lite smått trött på dig "kejsarinnakanel"... Du ställer frågor om redan klarlagda fakta, t.ex. ovan om TW:s alibi.

Johan sågs i dörren till lägenheten av en grannpojke efter att AC och TW åkt till arbetet, detta var 08.04 om jag minns rätt - alltså mördades eller försvann Johan bevisligen inte under natten eller tidiga morgonen.

TW har alibi för tiden mellan då han lämnade lägenheten tillsammans med AC fram till 08.40. Han var på sin arbetsplats, sedd av flera personer vid olika tidpunkter. Den tid som gick mellan gångerna han sågs på arbetsplatsen skulle inte räcka för att återvända till lägenheten, ta livet av/bortföra och säkert 'förvara' Johan.

Total tid till förfogande för detta skulle vara ca. 36 minuter. Ganska lång tid, men den 'klipps ju i småbitar' av att TW flera gånger ses på arbetsplatsen. Tvivlar starkt på TW.
Ditt resonemang bygger på att AC betros ge TW alibi.
Citera
2014-12-13, 00:03
Medlem
-Alice-s avatar
Bor någon i deras gamla lägenhet nu?
Citera
2014-12-13, 01:19
Medlem
Goza10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Alice-

Hur tänker du nu? Att den kanske stått tom sen Johan försvann?
Citera
2014-12-13, 01:29
Medlem
-Alice-s avatar
Nej det tror jag inte. Men jag skulle personligen tycka att var obehagligt att bo där och sova i hans gamla rum, skulle sitta och tänka på honom hela tiden då.
Citera
2014-12-13, 20:12
Medlem
Dharamsalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Alice-
Ja, antingen ett par 35-årsåldern eller ett i knappa 30-årsåldern. Finns två lägenheter på bv. Osäker på vilka som bor i just JAs lägenhet. Fö är din fråga fullständigt OT!

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Bra fråga! Nej då..den är omgjord med madrasserade väggar. Du får väl ställa dig i kön? Det är kanske några före i den här tråden. Eller?
Nej, Det finns ingen kö till bostadsrätter! Ganska OT det här också.
Senast redigerad av Dharamsala 2014-12-13 kl. 20:14.
Citera
2014-12-15, 13:13
Medlem
-Alice-s avatar
Inget nytt som har skett?
Citera
2014-12-15, 22:33
Medlem
Filmen ligger hos SKL för analys. LA har förhörts av polisen. Detta enligt Expressen.
Citera
2014-12-15, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Filmen ligger hos SKL för analys. LA har förhörts av polisen. Detta enligt Expressen.
Länk: http://www.expressen.se/nyheter/skl-analyserar-film-i-johan-asplund-fallet/
Citat:
I somras kom det nya tipset om mysteriet kring elvaårige Johan Asplund in till polisen i Västernorrland. Det innehöll, enligt uppgift till Expressen, mycket detaljerad information om mordet. Samtidigt lämnades en mobiltelefon in. Mobilen påstods innehålla en film, där en person erkänner mordet – och berättar hur det ska ha gått till.
Först har polisens it-forensiker analyserat mobilen.
Men utan resultat.
Nu finns telefonen hos SKL, Statens kriminaltekniska laboratorium, i Linköping.
Citera
2014-12-15, 22:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Mer från Expressens artikel, som länkats till ovan:

"Den man som påstås ha erkänt Johanmordet i mobilfilmen har förhörts av polisen.

– Jag tänker inte gå in på hur vi gjorde när vi pratade med den här personen. Personerna som berörs av tipset är vidtalade och vi har hållit förhör med dem, säger Veronica Andersson. Det gjordes för några veckor sedan. Beroende på vad telefonundersökningen ger kan vi komma att hålla ytterligare förhör.

Men det kan inte bli några rättsliga påföljder för någon?

– Nej, det kan det inte eftersom fallet är preskriberat.

Har ni grävt eller letat efter kroppen på annat sätt?

– Nej, vi har inte grävt eller sökt. Ett område pekas ju ut i tipset, men det är inget litet område och där går det inte att söka på det sättet."
Citera
2014-12-16, 11:22
Medlem
Jag läser just nu igenom hovrättsdomen.

Vad var "Torpet Fågelsången" och var låg det?
Jag har aldrig hört talas om det. Finns det kvar?
Citera
2014-12-16, 15:30
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag läser just nu igenom hovrättsdomen.

Vad var "Torpet Fågelsången" och var låg det?
Jag har aldrig hört talas om det. Finns det kvar?

Let me google that for you.....

http://www.lansstyrelsen.se/vasternorrland/Sv/djur-och-natur/skyddad-natur/naturreservat-i-vasternorrland/timra-kommun/fagelsangen/Pages/default.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in