2020-04-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Bra att du varierar sjukdomarna i alla fall. Sist var det väl prostatacancer?

Du menar att det ena utesluter det andra? En person som redan har prostatacancer kan alltså inte drabbas av Covid19?
Citera
2020-04-30, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viloplats-J.A.
LA svårt sjuk i covid-19, har dubbelsidig lunginflammation och är svårt medtagen meddelar CT. Han nekas intensivvård. Det här kan skicka honom till helvetet nu, där han hör hemma! 👹👹👹👹👹

Du som har kontakter, kan du inte fixa en bild på LA och publicera?
Citera
2020-05-01, 10:03
Medlem
"LA svårt sjuk i covid-19, har dubbelsidig lunginflammation ... "

En bekant som jobbar inom intensivvården säger att dö i Covid19 är förknippat med gradvis försämrad syreupptagningsförmåga då lungfunktionen packar ihop. Denna känsla av att inte få luft ger upphov till svår panik och dödsångest. Lite som att bli kvävd med en plastpåse, eller två, dragen över huvudet.

Vad kan passa LA bättre än just det?
Citera
2020-05-01, 12:40
Medlem
Om det stämmer att LA är döende, kan inte han, innan det är för sent, uppge var Johan finns. Vore väl det minsta man kan begära. Att föräldrarna åtminstone kan få en grav att besöka.
Citera
2020-05-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Du som har kontakter, kan du inte fixa en bild på LA och publicera?

Faktum är att jag har en del bilder på LA från året 2014, det var när jag började med att söka efter sanningen kring JA's försvinnande. PW's son DW var en duktig spelare i amerikansk fotboll, och han spelade i Arlanda Jets. Själv har jag ett stort intresse för den sporten, och känner till rätt mycket kring det hela. LA, CT och PW följde DW mycket på den tiden, och han hade nog kunnat gå ända till NFL om han inte kärat ner sig totalt i en viss tjej. LA och jag lärde känna varandra lite ytligt, då vi sågs på matcherna när hans barnbarn DW spelade. Eftersom jag också har tillgång till bra fotoutrustning, från den tiden jag arbetade på Expressen, så kunde jag knäppa ansiktsporträtt på LA från väldigt långt håll. Men av hänsyn till PW och DW, vill jag inte publicera bilder för vem som helst, speciellt inte för vissa "flashbackdetektiver" som bara snackar, och inte agerar framåt för en lösning på JA's försvinnande.
Citera
2020-05-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viloplats-J.A.
Faktum är att jag har en del bilder på LA från året 2014, det var när jag började med att söka efter sanningen kring JA's försvinnande. PW's son DW var en duktig spelare i amerikansk fotboll, och han spelade i Arlanda Jets. Själv har jag ett stort intresse för den sporten, och känner till rätt mycket kring det hela. LA, CT och PW följde DW mycket på den tiden, och han hade nog kunnat gå ända till NFL om han inte kärat ner sig totalt i en viss tjej. LA och jag lärde känna varandra lite ytligt, då vi sågs på matcherna när hans barnbarn DW spelade. Eftersom jag också har tillgång till bra fotoutrustning, från den tiden jag arbetade på Expressen, så kunde jag knäppa ansiktsporträtt på LA från väldigt långt håll. Men av hänsyn till PW och DW, vill jag inte publicera bilder för vem som helst, speciellt inte för vissa "flashbackdetektiver" som bara snackar, och inte agerar framåt för en lösning på JA's försvinnande.

Är LA kontaktbar? Kan ingen försöka att få han att berätta?
Citera
2020-05-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Är LA kontaktbar? Kan ingen försöka att få han att berätta?

LA har tigit i så många år, och när han pressats har han sagt att han inte har något att göra med försvinnandet och mordet på Johan. Att han nu skulle tvärvända och öppet berätta är högst osannolikt, även om han skulle vara kontaktbar.

LA är ingen bra människa, som en av våra välkända kriminalprofessorer säger. Kall, beräknande, kontrollerande, hänsynslös. Om det inte ligger i hans egenintresse skulle han aldrig göra något, och minst av allt något för att ge Johans föräldrar sinnesro. Tyvärr.

Aldrig att han erkänner ett bortförande, mord och brott mot griftefriden. Bara en enda gång har han berättat, och då för en nära anhörig.
Citera
2020-05-03, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
LA har tigit i så många år, och när han pressats har han sagt att han inte har något att göra med försvinnandet och mordet på Johan. Att han nu skulle tvärvända och öppet berätta är högst osannolikt, även om han skulle vara kontaktbar.

LA är ingen bra människa, som en av våra välkända kriminalprofessorer säger. Kall, beräknande, kontrollerande, hänsynslös. Om det inte ligger i hans egenintresse skulle han aldrig göra något, och minst av allt något för att ge Johans föräldrar sinnesro. Tyvärr.

Aldrig att han erkänner ett bortförande, mord och brott mot griftefriden. Bara en enda gång har han berättat, och då för en nära anhörig.

Det är nog som du säger, tyvärr. Fast om han är illa däran och kanske drogad finns ändå en möjlighet att han säger nåt. Kan man i alla fall hoppas.

Detta försvinnande har nu till hösten gäckat främst föräldrarna men även polis och en stor del av allmänheten i 40 år.

Att Johan avled den ödesdigra dagen i november -80 är nog ingen tvekan om. Men hur kall och jävlig kan man vara som inte upplyser om var kvarlevorna finns. Varför kan Anna Clara och Björn inte få en grav att gå till? Jag tror att det finns någon fler än gärningsmannen som vet. Det minsta man kan begära är att den som vet skickar ett anonymt brev till ex vis Sundsvallspolisen och i det ritar en skiss/karta.
Citera
2020-05-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Varför kan Anna Clara och Björn inte få en grav att gå till? Jag tror att det finns någon fler än gärningsmannen som vet. Det minsta man kan begära är att den som vet skickar ett anonymt brev till ex vis Sundsvallspolisen och i det ritar en skiss/karta.

Absolut skulle det kunna vara flera som vet, men stämmer "huvudteorin" med riskavfallscontainern så finns det ju ingen plats att peka ut.
Citera
2020-05-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Absolut skulle det kunna vara flera som vet, men stämmer "huvudteorin" med riskavfallscontainern så finns det ju ingen plats att peka ut.

Ja hamnade Johan i en container som forslades till någon förbränningsanläggning, så finns inget kvar. Jag har vacklat hit och dit genom åren. Ibland tror jag det ena ibland det andra.

Trots detta borde det vara mer sannolikt att Johan dumpades i en zon någon mil runt sommarstugan. Jag tror att GM var för smart för att köra omkring med Johan i bagageutrymmet. Han visste att fokus skulle hamna på honom tidigt i utredningen. Amazonens närvaro nära sjukhusets avfallshantering tror jag hängde samman med dumpning av tillhörigheter.
Citera
2020-05-03, 22:06
Avslutad
Om han klarar sig från sjukhusvistelsen så önskar jag ett "hembesök" av Hells Angels för att "give him an offer he can't refuse"

Ge han en stegling&rådbråkning om han inte
berättar ALLT!

Jävla ryggradslösa amöba du är Lennart...
Citera
2020-05-04, 19:29
Medlem
Här är en länk till en video,
för den som är ny i tråden:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/trots-alla-turer-och-forvecklingar-johanfallet-annu-olost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in