2014-11-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Även fullständig sjukdomshistoria då det gäller Rikard III, då borde ju trettio år inte vara några problem.

Jag tror tyvärr att det inte finns någon kropp eller kroppsdelar kvar att ta DNA från, den gjorde LA sig av med fortare än kvickt, intakt i förbränningsugnen eller styckad i delar bland annat medicinskt riskavfall. LA skulle inte skygga för någonting känns det som i maggropen. Han verkar vara en fullständigt vidrig typ, som antagligen lider av någon slags mental sjukdom alt. att han bara är riktigt jävligt elak och psykist mycket instabil. Att han är dominant, sjukligt misstänksam och svartsjuk torde ju redan vara väl bevittnat och bevisat flera gånger om.

LA är den person som figurerat som huvudmisstänkt, vem annars skulle nu efter så många år ha blivit intressant? En ny person? Knappast, om det inte handlar om LA:s son Patr*ck. Mördaren finns säkert redan i utredningen och garanterat i Johans omedelbara bekantskapskrets.

Måtte rättvisan komma ikapp den skyldige mördaren, bättre sent än aldrig. Vidriga as...
Citera
2014-11-19, 17:56
Medlem
Det har ju redan framkommit att det handlar om en person som sedan tidigare varit aktuell i utredningen. Däremot tror jag att LA inte planerade att döda Johan den morgonen. Att det blev så berodde nog på att LA är instabil och inte kunde behärska sin vrede.
Citera
2014-11-19, 18:20
Medlem
ST skriver att AC få något slags besked inom två veckor.

Utdrag
Citat:
Först efter att ha krävt att få information om vad som pågår fick Johans mamma Anna-Clara Asplund på tisdagskvällen träffa polisen.

– De sa ingenting på två timmar, bara att de hört en person och att jag skulle få någon form av besked inom två veckor. Jag är och Björn är vana, vi har fått det svaret i 34 år.

Hon känner en irritation över att utredarna inte var inlästa på försvinnandet.

– De är helt okunniga om vad som hände innan Quick kom in i bilden.

Polisen har inte haft någon kontakt med Johans pappa, Björn Asplund.

– Det är så nonchalant. Men jag avvaktar, polisen har misskött utredningen så fruktansvärt tidigare så jag har inte så stora förhoppningar.
Senast redigerad av pelle.snus 2014-11-19 kl. 18:24.
Citera
2014-11-19, 18:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
ST skriver att AC få något slags besked inom två veckor.

Utdrag

Tycker att det är anmärkningsvärt om det är så som AC säger, att polisen inte har koll på utredningen innan Quick. Då är det dags att de sätter i gång att läsa in sig på fallet nu då... Helst redan i förrgår.

Är det några som borde fått information om att det kommit in ett tips som ska utredas, så är det föräldrarna. Även om de inte kan få tillgång till uppgifterna som sådana, så åtminstone ATT det kommit in uppgifter. Det är ju deras son det gäller! Men det kanske funkar så här?
Citera
2014-11-19, 18:39
Medlem
jamtlandoffroads avatar
låter ju som att man väntar på något medicinskt resultat, dna?
det talar väl snarare för att TW är den skyldige då LA haft större möjligheter att göra sig av med kvarlevorna.
-och om det nu inte var avsiktligt faller ju argumentet att det måste vara en sjuk typ.

TW har väl heller inte pressats lika hårt som LA och är därför sannolikare att vilja ha lättat samvetet
-Han kom ju undan granskning iom Quick o Kwasten.

undrar hur det i så fall känns för föräldrarna som drev åtal mot fel person?

tragiskt antar jag, men samtidigt blir det en skön näsbränna för Quicklaget.
Citera
2014-11-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tycker att det är anmärkningsvärt om det är så som AC säger, att polisen inte har koll på utredningen innan Quick. Då är det dags att de sätter i gång att läsa in sig på fallet nu då... Helst redan i förrgår.

Är det några som borde fått information om att det kommit in ett tips som ska utredas, så är det föräldrarna. Även om de inte kan få tillgång till uppgifterna som sådana, så åtminstone ATT det kommit in uppgifter. Det är ju deras son det gäller! Men det kanske funkar så här?

Mmmm ... undrar hur det har påverkat det som står i utredningen .....
Citera
2014-11-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamtlandoffroad
det talar väl snarare för att TW är den skyldige då LA haft större möjligheter att göra sig av med kvarlevorna.
-och om det nu inte var avsiktligt faller ju argumentet att det måste vara en sjuk typ.

TW har väl heller inte pressats lika hårt som LA och är därför sannolikare att vilja ha lättat samvetet

Man vill ju inte dra förhastade slutsatser men det är klart att det skulle kunna vara TW. Om ni inte läst Johan fallet av Göran Elwin så kan jag rekommendera den. Kommer fram en del saker där som inte står någon annanstans. Nu kanske det inte behövs iof om ett erkännande ägt rum.

Hursomhelst blir det mest spekulationer, hoppas vi får veta sanningen.
Senast redigerad av pelle.snus 2014-11-19 kl. 18:45.
Citera
2014-11-19, 22:37
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamtlandoffroad

Föräldrarna trodde inte det var TQ. De drev heller inget åtal
Citera
2014-11-19, 23:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill

Johans föräldrar väckte väl enskilt åtal mot LA för människorov ?
Citera
2014-11-20, 01:05
Medlem
jamtlandoffroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
ja, jag vet, var kanske lite otydlig, TQ spåret drev av det sk. Quicklaget. Jag njuter av tanken att strö salt i såren på kwast o co

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Johans föräldrar väckte väl enskilt åtal mot LA för människorov ?
korrekt! -om det nu är nån annan, ex vis TW, undrar hur dom tar det? då har ju även föräldrarna misstagit sig menar jag.

fast jag har mer förståelse för dom då LA alltid varit rimligare än TQ
Citera
2014-11-20, 02:50
Medlem
Vet vem ni menar med LA, kände en som följde Johan-fallet och berättade att
han omöjligt kunde ha gjort det, han tyckte synd om honom. Sa flera ggr
att jag inte skulle ta in va man sa om honom, han är oskyldig. Han är död nu
han som berättade det för mig, därför utgår jag från att de måste vara någon
annan och reagerar på att Ni använder TW, får gärna berätta via P.M vem det är.

Han som berättade det för mig brukade vara en för jävlig gubbe på o ha rätt
och utgår från det nu också. Kan bli en riktig käftsmäll för de allra flesta om
de nu inte är LA heller. Karln fick ju flytta ifrån stan pga av föräldrarna, AC hade
lite skumma män i sitt liv och man ska inte lita för mycket på dem heller
sa han.

Han var djävulsk hemlighetsfull som person.
Senast redigerad av Arcabo 2014-11-20 kl. 02:53.
Citera
2014-11-20, 09:57
Medlem
LA är väl den som utmärker sig ordentligt t.om. för en lekman; labil av bara helvete, dominant, deprimerad, aggressiv och utagerande. LA verkade kunna göra vad som helst med de som han inte gillade. Att LAs bil (vit Amazon, reg. AEG) synts mycket vid Johans & ACs bostad i flera dagar innan försvinnandet är ställt utom allt tvivel. LA kände väl till deras rutiner och hade dessutom kvar minst en mycket till lägenheten.

Om jag minns rätt från läsning av FUP och domen så har TW, även om han var rätt märklig som person, ett hållbart alibi; TW lämnade lägenheten innan Johan försvann, Johan sågs av en granne efter att Johans mamma AC och TW lämnat bostaden tidigare på morgonen. TW sågs på vårdskolan där han var lärare vid den aktuella tidpunkten då Johan försvann på morognen. LA har däremot inte ett hållbart alibi för tidpunkten samt att han beslagits flera gånger med att ljuga om sina förehavanden och var han varit.

Skolbarnens vittnesmål är osammanhängande och inte trovärdiga då de motsäger varandra på flera punkter; ingen av dessa barn var klasskamrat med Johan och var inte helt säkra på vad de sett. En lärarinna som vittnar är bestämd på punkten att Johan aldrig var i skolan den aktuella dagen då hennes observationer och omständigheterna slår rejäla hål på skolbarnens utsagor eftersom hon varit på de aktuella platserna i skolan vid de aktuella tidpunkterna som barnen beskrivit och där de tror sig ha sett Johan. Enligt lärarinnan älskade och skötte Johan skolan och han skulle aldrig skolka för att spela pingis under lektionstid.

De vittnen som åberopats av försvaret är tämligen svaga, de kan inte ge LA konkret alibi och uttalar sig endast generellt om hans bil, hans person, osv. Slutligen, LA hade både motiv och möjlighet, samt ingick eller hade iaf ingått, den närmaste kretsen runt Johan. LA hade på arbetsplatsen även tillgång till Petidin, som kan ha använts för att ta livet av Johan. Det bedöms även att LA ringt till en präst och inlindat erkänt sin gärning.

Att en annan i utredningen redan förekommande person skulle fört bort och antagligen mördat Johan är högst osannolikt, dock förstås ej omöjligt. Alla indicier pekar dock mot LA.

Polisen fick tipset för ca. sex veckor sedan. Måtte de jobba på nu, vad jag erfar har bara tipsaren förhörts, hur märkligt det än låter. Jag hoppas verkligen att de kommit längre än så! Att de verkar dåligt insatta i fallet före Quick är ju snudd på otroligt, rena "Kling & Klang". Hoppas sanningen är en helt annan och att de jobbat på i det tysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in