2022-11-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Tänkte om LA drabbas av demens eller får allvarlig sjukdom och vet att han inte har lång tid kvar.
Då kan han erkänna och tala om vad som hänt med Johan osv..
LA tjänar inget på att ta med sig hemligheten ned i graven.

Han har ju en son att skydda, det kan ju vara en drivkraft som är väldigt stark. Men som AC sa under rättegången(enligt Göran Elwin i boken Johanfallet) "Tänk om han är oskyldig" (dom exakta orden minns jag inte men nåt i den stilen).
Citera
2022-11-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Han sågs ju i Bosvedjan bara några dagar före försvinnandet? Samma morron som Johan försvann..såg en kvinna honom springa till bilen vid åttatiden. Samma tid som Johan brukade gå till skolan. Han ljög och trasslade in sig i motsägelser. Han hade motiv men inget alibi.

Som sagt, man kan diskutera det här hur länge som helst och han är väl den mest troliga GM. Men säker kan man aldrig vara ...
Citera
2022-11-08, 20:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Han sågs ju i Bosvedjan bara några dagar före försvinnandet? Samma morron som Johan försvann..såg en kvinna honom springa till bilen vid åttatiden. Samma tid som Johan brukade gå till skolan. Han ljög och trasslade in sig i motsägelser. Han hade motiv men inget alibi.

Var det inte så också att han gick en vända på stan då polisen hade span på honom. När han sedan skulle redogöra försvar han gjorde den dagen JA försvann så redogjorde han för vad han hade gjort den dagen polisen hade span.
Citera
2022-11-08, 20:27
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var det inte så också att han gick en vända på stan då polisen hade span på honom. När han sedan skulle redogöra försvar han gjorde den dagen JA försvann så redogjorde han för vad han hade gjort den dagen polisen hade span.

Japp! Det stämmer.
Citera
2022-11-08, 21:35
Medlem
Citat:
Du menar alltså att han sagt att han fått en blackout? Sen sitter han i rättegången och redogör för varenda sekund han gjorde den morronen? Rimmar det tycker du?

Om allt rimmat rätt hade väl fallet varit löst. Att en person bryter ihop privat innebär inte att samma version sägs i förhör.

Det viktiga är att uttalandet har framförts, men det i sig är inte bevisning. Fler frågor på det?
Citera
2022-11-09, 05:53
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vakthundsbolaget
Om allt rimmat rätt hade väl fallet varit löst. Att en person bryter ihop privat innebär inte att samma version sägs i förhör.

Det viktiga är att uttalandet har framförts, men det i sig är inte bevisning. Fler frågor på det?

Ja verkligen. Hur kommer det sig att bara du känner till det här? Och att du inte har nån källa på det? Naturligtvis eftersom det är lögner och fabler. Precis som alla andra "erkännanden" genom åren. Frågor på det?
Senast redigerad av Crime-boy2 2022-11-09 kl. 05:56.
Citera
2022-11-09, 06:00
Medlem
För att en mördare ska kunna fällas så krävs BEVIS. I många mordfall så vet ju "alla" vilken mördaren är men han/hon kan inte dömas för det finns inte vattentäta bevis. En man kan bli dömd för "brott mot griftefriden" för att han kånkat runt med sin frus lik men VEM mördade henne? *typ*
Citera
2022-11-09, 06:01
Medlem
Mexens avatar
Citat:
LA har sagt till kollega på sjukhuset att han är skyldig men drabbats av blackout och minns inte. Denna info har lämnats till polisen flera ggr, dvs varje gång utredningen öppnats på nytt och enl polisen ”följer inte gammalt material med”.

När sa han det till kollegan?
Citera
2022-11-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen

Vet ej exakt men vet helt säkert att det var Max två år efter försvinnandet.
Citera
2022-11-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen

https://www.st.nu/2022-03-25/nytt-tips--utpekad-man-ska-ha-erkant-mordet-pa-johan-asplund-det-stammer-inte

Han nekar förstås.
Citera
2022-11-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ja verkligen. Hur kommer det sig att bara du känner till det här? Och att du inte har nån källa på det? Naturligtvis eftersom det är lögner och fabler. Precis som alla andra "erkännanden" genom åren. Frågor på det?

Vad skulle jag få ut av lögner kring en fruktansvärd händelse där två föräldrar förlorat sitt barn? Säger mer om dig än mig. Håll sansad ton tack.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7ljgr9/erkannandet-sa-dodade-jag-johan
Citera
2022-11-10, 10:07
Medlem
Citat:
Vad skulle jag få ut av lögner kring en fruktansvärd händelse där två föräldrar förlorat sitt barn? Säger mer om dig än mig. Håll sansad ton tack.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7ljgr9/erkannandet-sa-dodade-jag-johan

Det är synd om Johans föräldrar som ofta råkat ut för mytomaner. Som den där historien du hänvisar till i Aftonbladet, som var en lögnhistoria om en film (som inte ens fanns).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in