Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-25, 09:13
  #2365
Medlem
Finns det egentligen någon annan möjlighet än att Johan försvunnit i en bil? Har väldigt svårt att se det.
Citera
2022-11-08, 00:04
  #2366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Varifrån kommer detta?

LA har sagt till kollega på sjukhuset att han är skyldig men drabbats av blackout och minns inte. Denna info har lämnats till polisen flera ggr, dvs varje gång utredningen öppnats på nytt och enl polisen ”följer inte gammalt material med”.
Citera
2022-11-08, 00:05
  #2367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Finns det egentligen någon annan möjlighet än att Johan försvunnit i en bil? Har väldigt svårt att se det.

Nej, megastort bostadsområde. Och en 11-åring följer antagligen inte med en okänd.
Citera
2022-11-08, 10:57
  #2368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vakthundsbolaget
LA har sagt till kollega på sjukhuset att han är skyldig men drabbats av blackout och minns inte. Denna info har lämnats till polisen flera ggr, dvs varje gång utredningen öppnats på nytt och enl polisen ”följer inte gammalt material med”.

Ok det var ny information för mig i alla fall, kan du berätta lite hur du vet att det är så?
Citera
2022-11-08, 12:55
  #2369
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vakthundsbolaget
LA har sagt till kollega på sjukhuset att han är skyldig men drabbats av blackout och minns inte. Denna info har lämnats till polisen flera ggr, dvs varje gång utredningen öppnats på nytt och enl polisen ”följer inte gammalt material med”.

Vilket skitsnack. Mytoman-jävel.
Citera
2022-11-08, 15:41
  #2370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Ok det var ny information för mig i alla fall, kan du berätta lite hur du vet att det är så?

Även kollegan är upp till åren. När advokat Pelle Svensson höll i detta så lämnades info. Plus två ggr till. Finns i polisens material.
Ingenting har ändå lett till att fallet blivit löst. Pojke försvinner mitt i en av de största bostadsrättsföreningar som finns. Minsta lilla motstånd, avvikande beteende borde ha uppmärksammats. Att följa med ngn bekant är mest troligt. Därmed också föräldrarnas teori. Lider med familjen och har gjort sedan den dagen J försvann.
Citera
2022-11-08, 18:07
  #2371
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vakthundsbolaget
Även kollegan är upp till åren. När advokat Pelle Svensson höll i detta så lämnades info. Plus två ggr till. Finns i polisens material.
Ingenting har ändå lett till att fallet blivit löst. Pojke försvinner mitt i en av de största bostadsrättsföreningar som finns. Minsta lilla motstånd, avvikande beteende borde ha uppmärksammats. Att följa med ngn bekant är mest troligt. Därmed också föräldrarnas teori. Lider med familjen och har gjort sedan den dagen J försvann.
Antagligen är LA skyldig.
Vad skulle annars hänt?
Men tydligen hade AC ett förhållande med en annan kollega som också var psykiskt sjuk om jag minns rätt.Troligtvis har inte man nr2 nåt med försvinnandet att göra.Men 100 går inte att vara.
Sen att kroppen inte hittats försvårar.
Finns en mikroskopisk möjlighet att Johan försvunnit utan att brott begåtts eller att det är nån annan som är skyldig.
Tror ni att LA kommer att erkänna om han blir dement?Gäller ett sånt erkännande i domstol?
Citera
2022-11-08, 18:21
  #2372
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vakthundsbolaget
Även kollegan är upp till åren. När advokat Pelle Svensson höll i detta så lämnades info. Plus två ggr till. Finns i polisens material.
Ingenting har ändå lett till att fallet blivit löst. Pojke försvinner mitt i en av de största bostadsrättsföreningar som finns. Minsta lilla motstånd, avvikande beteende borde ha uppmärksammats. Att följa med ngn bekant är mest troligt. Därmed också föräldrarnas teori. Lider med familjen och har gjort sedan den dagen J försvann.

Du menar alltså att han sagt att han fått en blackout? Sen sitter han i rättegången och redogör för varenda sekund han gjorde den morronen? Rimmar det tycker du?
Citera
2022-11-08, 18:23
  #2373
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Antagligen är LA skyldig.
Vad skulle annars hänt?
Men tydligen hade AC ett förhållande med en annan kollega som också var psykiskt sjuk om jag minns rätt.Troligtvis har inte man nr2 nåt med försvinnandet att göra.Men 100 går inte att vara.
Sen att kroppen inte hittats försvårar.
Finns en mikroskopisk möjlighet att Johan försvunnit utan att brott begåtts eller att det är nån annan som är skyldig.
Tror ni att LA kommer att erkänna om han blir dement?Gäller ett sånt erkännande i domstol?

Erkänna om han blir dement?
Citera
2022-11-08, 18:52
  #2374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Finns en mikroskopisk möjlighet att Johan försvunnit utan att brott begåtts eller att det är nån annan som är skyldig.

Jag har alltid tyckt att man låste in sig för snabbt på LA, eftersom vi inte vet vad som hänt så är det ju svårt att säga givetvis. Johans mamma träffade ju tydligen en del män och hade ju TW där natten som JA försvann så inte känner jag mig helt säker på att det gått till som alla tror.

Det här kan man älta i all evighet men man låste ju in sig på LA direkt är min uppfattning. Vad folk säger i allmänhet(vittnesmål etc.) har man ju lärt sig att ta med en nypa salt så det är svårt att veta.
Citera
2022-11-08, 18:55
  #2375
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Erkänna om han blir dement?
Tänkte om LA drabbas av demens eller får allvarlig sjukdom och vet att han inte har lång tid kvar.
Då kan han erkänna och tala om vad som hänt med Johan osv..
LA tjänar inget på att ta med sig hemligheten ned i graven.
Citera
2022-11-08, 19:15
  #2376
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Jag har alltid tyckt att man låste in sig för snabbt på LA, eftersom vi inte vet vad som hänt så är det ju svårt att säga givetvis. Johans mamma träffade ju tydligen en del män och hade ju TW där natten som JA försvann så inte känner jag mig helt säker på att det gått till som alla tror.

Det här kan man älta i all evighet men man låste ju in sig på LA direkt är min uppfattning. Vad folk säger i allmänhet(vittnesmål etc.) har man ju lärt sig att ta med en nypa salt så det är svårt att veta.

Han sågs ju i Bosvedjan bara några dagar före försvinnandet? Samma morron som Johan försvann..såg en kvinna honom springa till bilen vid åttatiden. Samma tid som Johan brukade gå till skolan. Han ljög och trasslade in sig i motsägelser. Han hade motiv men inget alibi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback