2021-07-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
välrenommerad organisation med rätt resurser för uppdraget meddelat att de är villiga att hjälpa till i sökandet efter Johan.

Enligt mig så skulle det isåfall behövas en kriminell organisation som har dessa resurser att övertala mgm att sjunga ut.
Citera
2021-07-27, 00:38
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Planen var som nämnt antagligen inte att döda Johan. Men vad hade han tänkt?

Sen när det nu blev så som det blev, hade han tid att göra något noggrant eller drog han till första bästa ”säkra” ställe, exempelvis nära stugan eller liknande?

Jag tror inte att dessa personer tänker eller planerar. Det sker i stundens hetta så att säga.
Citera
2021-07-27, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Jag tror inte att dessa personer tänker eller planerar. Det sker i stundens hetta så att säga.

Om du tar del av vittnesmålen om LAs förehavanden i Bosvedjan dagar och veckor innan Johans försvinnande så tror jag du inser att bortförandet av Johan var både utstuderat och planerat.

Även LAS uppförande efteråt tyder på planering, med den av polisspanare observerade märkliga exakta upprepningen av LAs påstådda stadsbesök mm.

Sedan kan saker och ting gått snett, eller helt enligt extremt svartsjuka LAs plan.
Senast redigerad av GladaKalle 2021-07-27 kl. 09:10.
Citera
2021-07-27, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Enligt mig så skulle det isåfall behövas en kriminell organisation som har dessa resurser att övertala mgm att sjunga ut.

De ska hjälpa till med ett eftersök. Inte något hembesök hos LA. Och nej, denna organisation är inte kriminell. Tvärtom.
Citera
2021-07-28, 09:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Är han karl nog(vilket han EJ är)så erkänner han,berättar allt och tar sitt straff trots sin ålder enligt laga dom eller på eget bevåg genom självmord typ hängning,skjutning,dränkning eller gift.

Om JA blev mördad i samband med försvinnandet så är det preskriberat. GM har ingen påföljd att vänta.
Citera
2021-07-28, 09:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Planen var som nämnt antagligen inte att döda Johan. Men vad hade han tänkt?

Sen när det nu blev så som det blev, hade han tid att göra något noggrant eller drog han till första bästa ”säkra” ställe, exempelvis nära stugan eller liknande?

Om det är LA som är GM tror jag absolut planen var att döda JA.
Citera
2021-07-28, 09:51
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Absolut INTE. Jag menar att det nog är så han resonerar och alltid gjort, men att det minsta han kan göra är att berätta vart pojken finns.

Karln saknar väl empati. Hur många personer tror du skulle kunna bära på skulden av att ha mördat ett barn i 40 års tid utan att bli galen?
Citera
2021-07-28, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Karln saknar väl empati. Hur många personer tror du skulle kunna bära på skulden av att ha mördat ett barn i 40 års tid utan att bli galen?

Tänk om det inte är han då!?
Citera
2021-07-28, 12:19
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Tänk om det inte är han då!?

Jag vet inte vem den skyldige är men Johans mördare har haft 40 år på sig att i alla fall skriva ett brev till hans föräldrar och berätta hur allt gick till.
Har mördaren det minsta lilla samvete så borde han ha gjort detta.
Citera
2021-07-28, 19:01
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det är LA som är GM tror jag absolut planen var att döda JA.

Varför tror du det?
Citera
2021-07-28, 19:03
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge

Just därför tror jag att det inte fanns med i ritningen från början att Johan skulle dö. Sen när det råkade bli så är det kanske lättare att bära en olycka än ett överlagt mord? Jag vet inte men jag tror på den teorin.
Citera
2021-07-28, 19:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Varför tror du det?

Jag kan inte se vad annars som skulle ha hänt.

LA var en vuxen man, JA en ung pojke. Jag tror inte att de hamnade i slagsmål och vilket gjorde att LA av misstag dödade JA. Eller att LA skulle råkat döda JA när denne försökte rymma.

Inte heller tror jag att LA hade som plan att röva bort JA, för att misshandla honom grovt och sedan lämna tillbaka honom - en misshandel som då av misstag skulle gjort att JA dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in