Citat:
Ursprungligen postat av
Crime-boy2
Vad är din åsikt om vad som hände i LA:s hjärna? Du har helt rätt när du skriver att han var missbrukare men räcker det för överlagt mord?
Trots allt jag läst om detta fall så går även jag runt i cirklar utan att egentligen veta mer än någon annan. Men min känsla av allt är dock att LA ville hämnas på AC för att hon i hans tycke förstört hans liv, och det enda sättet hon skulle kunna må lika dåligt som han var att Johan försvann och hon aldrig skulle få veta vart.
Det sägs ju att de som tar livet av sig kan bli lugnare mot slutet, för att de lixom förstår att lidandet snart är över. Det kan ju vara därför som LA enligt psykologen mådde bättre strax innan mordet.
Att han på något sätt kände att nu kommer en förändring av situationen.
Och när bara han vet vad som hände Johan så ändrades ju maktbalansen totalt, helt plötsligt blev han ju en central del av ACs liv igen. Sålänge han inte erkänner dvs för när allt är berättat så finns det ju inget intressant med honom längre.
Jag var länge övertygad om att hela riskavfallsteorin egentligen var ett sätt för föräldrarna att få ett avslut. Om teorin stämmer så finns det ju ingen anledning att leta mer.
Men jag har på senare tid ändrat mig och tror allt mer på den.