2007-02-24, 13:29
Medlem
Till trådskaparen:
Det där med spam stämmer inte in för mig, jag får dubbelt så mer spam på hotmail.

Jag tycker dessutom att Gmail's layout är finare, dessutom hittar man mkt lättare där.
2007-02-24, 14:13
Medlem
Sigmaswes avatar
Citat:
Layout: Gmail: Vitt, fult, simplistiskt - Hotmail: Stilrent, genomtänkt

Just den simpla layouten på Gmail är en av anledningarna till att jag bytte. Vidare gillar jag inbox storleken (använder största delen av den), enkel och snabb inloggning.
2007-02-24, 15:32
Medlem
kronoliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Spam: Gmail: Har knappt använt denna mail, ändå kan jag få upp till 100 spambrev i månaden - Hotmail: Haft i över 3 år, får högst 1 i månaden.

Jag har haft min gmail i snart ett halvår, och jag har fortfarande inte ett enda spam. Däremot hotmailkontot (som jag använder som skräpkonto för online-reggningar etc sedan några år) är fullkomligt nerlusat med spam. Så din lilla hemsnickrade spamstatistik säger precis ingenting, för spamvolym beror till stor del på vad man använder kontot till. Skriv din hotmail-adress här i forumet så kan jag ge dig en demonstration.
2007-02-25, 10:45
Medlem
Titus pollos avatar
Bytte och bytte, hotmail har jag alltid använt som en spamadress som jag gett ut när jag velat ha nåt från nätet (nu för tiden använder jag dodgeit.com) och spam har jag fått.

Gmail använder jag just för att det är så simplistiskt. Jag vill bara se det som behövs. Jag använder customizegoogle för att göra den ännu mer simpistisk och för att begränsa dom värsta avarterna av "spioneri", eller vad man ska kalla det, som gmail har. Och naturligtvis använder man ju inte okrypterad mail till nåt som man vill hålla hemligt. Det gäller både gmail och hotmail och ISPlevererad mail, men det är väl en självklarhet vid det här laget?

Visst får jag en massa spam i gmail, ungefär lika mycket som i hotmail, men jag ser aldrig några i min inkorg. Dom hamnar alltid i spamkorgen. maken till spamfilter har jag aldrig sett förut.

Lite förvånad är jag dock att jag får spam öht eftersom jag varit betydligt försiktigare med gmail-kontot än med hotmaildito.
Måste dock säga att hotmails spamfilter verkar ha blivit bättre på senare år.
Det är inte flera hundra på en vecka längre. Men alldeles för många letar sig till min inkorg forfarande.
2007-02-25, 10:55
Medlem
Legalizelutfisks avatar
Jag använder mig av windows live mail...den nya uppgraderingen av hotmail.
Där har jag 2 gb utrymme och jag får aldrig någon spam.
Det är mycket snyggare och man kan tillochmed välja olika färgscheman.
Gmail är fult och med kasst spamskydd.
Det är främst utseendet på gmail jag irriterar mig på helt otroligt fult faktiskt ser lite ut som hotmail gjorde 1999.
2007-02-25, 11:22
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalizelutfisk
Jag använder mig av windows live mail...den nya uppgraderingen av hotmail.
Där har jag 2 gb utrymme och jag får aldrig någon spam.
Det är mycket snyggare och man kan tillochmed välja olika färgscheman.
Gmail är fult och med kasst spamskydd.
Det är främst utseendet på gmail jag irriterar mig på helt otroligt fult faktiskt ser lite ut som hotmail gjorde 1999.

Ursäkta?
Var har du fått det ifrån, om jag får fråga?
Har använt Gmail i princip sen det kom och har fått sammanlagt 2 spam! Som dessutom var lätta att få bort så man slapp dem i fortsättningen...
Så jag får anmäla motsatt åsikt, minst sagt.
2007-02-25, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Hotmail har ju dominerat "mailmarknaden" under många år, och är i dagsläget fortfarande världens största gratis mail-domän(?). Men på senare tid har allt fler börjat byta till Gmail. Min fråga är varför?

Utrymme: Gmail: 2800mb - Hotmail: 1024mb

Spam: Gmail: Har knappt använt denna mail, ändå kan jag få upp till 100 spambrev i månaden - Hotmail: Haft i över 3 år, får högst 1 i månaden.

Spamskydd: Gmail: Bra, men ett och annat slipper igenom - Hotmail: Har aldrig hittat spambrev i min inkorg, dom som kommer sorteras effektivt bort.

Säkerhet: Gmail: aldrig några problem - hotmail: aldrig några problem.

För mig är det självklart att jag fortsätter använda min hotmail som primär mail, det enda som lockar med gmail är ju utrymmet, men jag har ändå bara använt 5% av mitt hotmail så det är lugnt ett bra tag framöver, ser ingen anledning att byta än så länge.

Så vad är era argument, varför bytte ni från hotmail till Gmail?
Trams.

Jag får cirka 300 spam-mail om dagen till min Gmail. En eller två slinker igenom och hamnar i inboxen. Annars får du gärna rapportera spam. När jag körde med hotmail fick jag minst 100 spam dagligen rakt i inboxen. Hotmails spamfilter suger.

Gmails interface är utan tvekan mer stilrent än Hotmails. Gmail har dessutom mycket högre säkerhet då det känner igen phishing-mail från folk som utger sig att vara från eBay, och varnar för dessa. Första gången jag blev utsatt för phishing, var genom hotmail.

Gmail kan dessutom spela upp mp3 låtar, det du
2007-02-25, 11:33
Medlem
Stewie_griffins avatar
Gick från Hotmail till Gmail p.g.a. det skamset snåla utrymmet som du fanns på hotmail. Har inte velat gå tillbaka p.g.a. allt spam jag får där som jag slipper på gmail.
2007-02-25, 11:50
Medlem
toMishs avatar
Vad är det för jävla skitargument du kommer med, Profax?

Citat:
Vitt och fult? Designen är om något stilrent. Hotmail är fullt av reklam och massa skit, vilket gör att det dröjer evigheter att komma in i mailen för mig.

Citat:

Såvida du inte har uppgett din mail på varenda Wow, klicka här! Du är besökare 100, 000, 000! så måste jag anta att du ljuger.

Citat:
Spamskydd: Gmail: Bra, men ett och annat slipper igenom - Hotmail: Har aldrig hittat spambrev i min inkorg, dom få som kommer sorteras effektivt bort.

Ett och annat? Nyligen fick du ju hundra i månaden, vilket blir tre om dagen, och det tycker jag är ganska mycket. Jag har i princip aldrig haft fått något Spambrev. Just nu finns det 3531 Spambrev i min spambox, medan cirka ett av dem har lyckats smita in i min inbox.
2007-02-25, 13:00
Medlem
Myggizs avatar
Börjar tro att folk sitter och skriver sin mail över allt och säger "jag får ju spam" på sin gmail då äre klart man får
2007-02-25, 13:05
Medlem
typhios avatar
Jag har både gmail och hotmail.
Får väl lika mycket spam till båda.

Det jag gillar med hotmail nu är att det är så enkelt att koppla in hotmailkontot i outlook (företaget är m$oftifierat). Har inte riktigt fått till samma smidiga resultat när jag kopplar in gmail i outlook.

Annars är smaken som baken här med skulle jag tro.
En del vill ha si och en del vill ha så.
2007-02-25, 13:08
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggiz
Börjar tro att folk sitter och skriver sin mail över allt och säger "jag får ju spam" på sin gmail då äre klart man får

Jag har totalt 26 meddelanden i min skräppostmapp i ett av mina Gmailkonton - trots att jag nästan aldrig lämnar ut adressen. Jag använder den nästan aldrig heller. Detsamma gäller på mina övriga Gmailkonton, de är också fyllda med spam av samma karaktär.

Mina Hotmailadresser lämnar jag dock ut hela tiden - överallt - trots detta får jag mycket sällan spam skickat till mina Hotmailkonton.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in