Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Så vad är era argument, varför bytte ni från hotmail till Gmail?
När jag bytte hade hotmail 10mb gratis utrymme och kunde ta emot max 1 megg tror jag.
Gmail = Snabbt, Ajax, Stilrent, inget spam, kan skicka mail från en annan adress, sparar mail (automatiskt) som man håller på att skriva så att inte allt försvinner ifall datorn hänger sig osv
Hotmail(när jag senast använde det) = Långsamt html-gränssnitt, fult, litet utrymme, reklam; MASSOR AV SPAM
Fick säkert 10-tals spam om dagen till min hotmail-adress, till min gmail får jag nästan inga, kanske 2-3 i månaden.
Jag använder mitt förnamn@mindomän.se som mailadress och vidarebefodrar mailen både till gmail och yahoo mail (ifall en av sevrarna skulle lägga av eller om någon hackar ett av mina konton och raderar alla mail). Tankar också ner alla mail till Thunderbird med jämna mellanrum.
När jag skickar mail från gmailen så är avsändaradressen förnamn@mindomän.se, alltså inte min gmail-adress.
Använder fortfarande min hotmail-adress som msn eftersom den är så spridd. Senast jag kollade var det drygt 700 olästa mail, kollade igenom dom två första sidorna som uteslutande bestod av skräppost innan jag tröttnade.
Förutom att Gmail är överlägsen som mail finns det en massa andra fördelar med google-konto. Har t.ex. google analytics och googles startsida med massa rss-flöden.