• 5
  • 6
2007-05-12, 12:51
Medlem
Det var visserligen ett tag sedan du skrev ditt inlägg men jag måste ändå kommentera det.

Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Layout: Gmail: Vitt, fult, simplistiskt - Hotmail: Stilrent, genomtänkt

Hu kan du kalla Hotmail för stilrent? Vad har du för smak egentligen. Det finns v'l få sidor på nätet som är så långt ifrån stilrent som Hotmail.

Lilla du, ta en kurs i webbdesign och lär dig något.
2007-05-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Du kan väl "vidarekoppla" dina mail till gmail-adressen?

Möjligt. Men om man inte loggar in på sitt hotmail-konto med jämna mellanrum så stängs det ju av helt.
2007-05-12, 20:09
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Möjligt. Men om man inte loggar in på sitt hotmail-konto med jämna mellanrum så stängs det ju av helt.

Just det. Det suger ju verkligen.
2007-05-12, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Visserligen är Hotmails spamfilter bra, men den är också av typ opt-in vilket innebär att alla brev som vars avsändare inte finns med i vitlistan klassas som spam.

Har försökt köra med andra inställningar, men då får jag typ 20-30 spambrev om dagen.
Vaaa? Jag får ca 3 spam i månaden, de övriga sorteras bort fint och noga. Jag vet inte vad du menar med vitlista. Jag har haft mitt hotmail sen 1995. Om jag inte hade haft junk mail filter skulle jag nog få 200-300 spam om dagen.

Har ett annat hotmailkonto också, där har jag hittills aldrig fått nån spam.

Supernöjd med hotmail.
2023-06-23, 12:44
Medlem
volvo 240s avatar
Tills den dagen Hotmail blev outlook stämde det att det är bättre än Gmail. Tyvärr inte längre med andra ord. Fattar inte vad MS sysslar med.
2023-06-23, 15:24
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Hotmail har ju dominerat "mailmarknaden" under många år, och är i dagsläget fortfarande världens största gratis mail-domän(?). Men på senare tid har allt fler börjat byta till Gmail. Min fråga är varför?

Utrymme: Gmail: 2800mb - Hotmail: 1024mb

Layout: Gmail: Vitt, fult, simplistiskt - Hotmail: Stilrent, genomtänkt

Spam: Gmail: Har knappt använt denna mail, ändå kan jag få upp till 100 spambrev i månaden - Hotmail: Haft i över 3 år, får högst 1 i månaden.

Spamskydd: Gmail: Bra, men ett och annat slipper igenom - Hotmail: Har aldrig hittat spambrev i min inkorg, dom som kommer sorteras effektivt bort.

Säkerhet: Gmail: aldrig några problem - hotmail: aldrig några problem.

För mig är det självklart att jag fortsätter använda min hotmail som primär mail, det enda som lockar med gmail är ju utrymmet, men jag har ändå bara använt 5% av mitt hotmail så det är lugnt ett bra tag framöver, ser ingen anledning att byta än så länge.

Så vad är era argument, varför bytte ni från hotmail till Gmail?
Gmail använder jag som första
Hotmail som andra
Layout struntar jag totalt i den ser jag inte då jag loggar in på annat vis (Thunderbird)
2023-06-23, 17:30
Moderator
Protons avatar
Intressant bump av en 16 år gammal tråd.

Tiden har dock runnit ifrån denna och vidare diskussioner tas i tråden (FB) Tråden om webbmailtjänsten Outlook.com - före detta Hotmail

Tråd låst
/Moderator
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in