2013-06-17, 18:47
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Men är det pga subben, eller har du så annars också? Jag har tagit sub dagligen i en vecka ungefär och jag upplever groteska mardrömmar som känns oerhört realistiska att jag knappt vet om jag lever eller inte förrens flera timmar efter att jag vaknat. Jag vaknar även upp 5-6 gånger per natt med Sub i kroppen - Vanligt?
Jag har ju tagit sub (visserligen periodvis på någon månad per gång) så länge, men jag TROR inte det har att göra med subben för min del i alla fall.. har sagt till läkare vad jag tar osv denna gången har jag inte hållit tillbaka med något för vill veta vad det är med mig, det är dom som sagt det om PTSD, drömmarna, misstänksamheten och ångesten är bland annat tre saker hon tog vara på i min redogörelse om mitt liv.

Så därför tror jag som sagt inte det har med subben för mig att göra, men då får jag knappt nå rus av sub nu heller men minns då jag gick på tramadol för en massa år sen, då sov jag väldigt skumt faktiskt.
Citera
2013-06-18, 12:17
Medlem
Grape, 6 ksalol och en lina sub men nu har jag slut på sånt gott.. Finns det annat som kan boosta så jag börjar nodda eller nått? är för pank för att handla, tänkte om det finns nått i en vanlig affär som funkar.. Kaffe kanske bara gör att jag inte noddar? :P
Citera
2013-06-18, 12:58
Medlem
lah-mis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Men är det pga subben, eller har du så annars också? Jag har tagit sub dagligen i en vecka ungefär och jag upplever groteska mardrömmar som känns oerhört realistiska att jag knappt vet om jag lever eller inte förrens flera timmar efter att jag vaknat. Jag vaknar även upp 5-6 gånger per natt med Sub i kroppen - Vanligt?

Om jag tar sub 2 dagar i sträck eller mer får jag helt extrema, vidriga mardrömmar och vaknar till då och då under natten. Har en vän som upplever samma sak.
Citera
2013-06-18, 12:58
Medlem
Tog det sista subet i söndags, max 0.5mg. Har styrt upp lite oxy och morfinsulfat, hur länge bör jag vänta med att ta något av det?
Citera
2013-06-18, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lah-mi
Om jag tar sub 2 dagar i sträck eller mer får jag helt extrema, vidriga mardrömmar och vaknar till då och då under natten. Har en vän som upplever samma sak.

Tycker man sover bra på alla opiater. Drömmar och mardrömmar har jag nog inte haft på 10 år.
Citera
2013-06-18, 17:41
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -creed-
Grape, 6 ksalol och en lina sub men nu har jag slut på sånt gott.. Finns det annat som kan boosta så jag börjar nodda eller nått? är för pank för att handla, tänkte om det finns nått i en vanlig affär som funkar.. Kaffe kanske bara gör att jag inte noddar? :P
Det enda som får mig att nodda på sub är gabapentin eller lyrica (väljer dock gabapentin före lyrica pga jag blir så stissig på lyrica och ligger och rycker och kan inte slappna av lika bra)7
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0keyMcP0t
Tog det sista subet i söndags, max 0.5mg. Har styrt upp lite oxy och morfinsulfat, hur länge bör jag vänta med att ta något av det?
beror på vilken dos du legat på, men har du legat på 2 mg så har då 48 timmar räckt för mig när jag tagit något annan opi, men har man legat på 4-8 mg bör man nog vänta längre om man vill ha full effekt av morfinet.

finns nog andra som vet bättre än mig
Senast redigerad av undervattenfisk 2013-06-18 kl. 17:43.
Citera
2013-06-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Det enda som får mig att nodda på sub är gabapentin eller lyrica (väljer dock gabapentin före lyrica pga jag blir så stissig på lyrica och ligger och rycker och kan inte slappna av lika bra)7

beror på vilken dos du legat på, men har du legat på 2 mg så har då 48 timmar räckt för mig när jag tagit något annan opi, men har man legat på 4-8 mg bör man nog vänta längre om man vill ha full effekt av morfinet.

finns nog andra som vet bättre än mig

Det gick bara bra, har legat och noddat ett bra tag nu
Citera
2013-06-19, 12:46
Medlem
Denoms avatar
Buprenorfin + MDMA = Det var bättre än jag förväntade. Helvete vad svårt det skulle vara att skriva på flashback nu från mobilen ocxkaå...
Citera
2013-06-19, 21:05
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
du kommer inte undan abstinensen helt och när du är nere på 0.5 mg så förstår jag inte vad problemet är, visst du kommer må dåligt men det går ju över om du kanske kan fixa tram och ta i 3-4 dagar det borde underlätta abstinensen en del. 0.5 mg borde ju inte vara farligt jag har gått CT från 24 mg och det kan du kalla abstinens, hade jag lyckats komma ner till 0.5 så hade jag bara slutat och tagit några dagar illamående.
har ingen erfarenhet av opiatabs så därför jag vart orolig. bara bensoabs, och random CS (inte långvarig) abs osv..så därför jag frågar. somsagt så gick jag på högre doser förr, dock inte 24mg haha kanske 2-3 om dagen max och så boostar ju benson också som jag tar stora doser av varje dag sedan ~3 år tillbaka. men bensoabstinensen jag hade för ett tag sen var det värsta jag varit med om så därför så kanske jag nojade upp mig lite väl mycket, jag får se, jag blir ju snorig och jävlig varenda morgon om jag bara låter nån halvtimme gå typ, skitsamma, har fixat allt jag kan om det nu skulle bli svinjobbigt. lyrica bla. så det ska nog gå fint

skrev ju somsagt lite i panik, tack till alla som svarade iaf.
Citera
2013-06-19, 21:15
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Buprenorfin + MDMA = Det var bättre än jag förväntade. Helvete vad svårt det skulle vara att skriva på flashback nu från mobilen ocxkaå...
Jag brukar landa ifrån amfetamin, metylfenidat... ja osv uppåtdroger på just buprenorfin och när tjacket börjar dala och jag tar sub så känns det som ruset förlängs, jag blir som påtänd igen men sen efter några timmar somnar jag perfekt
Citera
2013-06-19, 21:23
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Jag brukar landa ifrån amfetamin, metylfenidat... ja osv uppåtdroger på just buprenorfin och när tjacket börjar dala och jag tar sub så känns det som ruset förlängs, jag blir som påtänd igen men sen efter några timmar somnar jag perfekt
Ja jag fick ett riktigt jävla snurr i skallen av den mixen men ganska häärligt!
Citera
2013-06-19, 21:42
Medlem
Jag undrar hurvida man ska ta sig till för att på bästa sätt använda plåstrena som berusningsmedel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in