2013-04-24, 18:47
Medlem
Det skickas även på analys om det säger något, dom kan väl se allt på en sån?

riktigt konstigt tycker jag att det bara fanns dom vanliga o kryssa i, har alltid trott att man inte kryssar i något när det ska på analys då dom testar allt.

Mvh
Citera
2013-04-25, 14:12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Det tror jag inte men dom kommer nog be dig att kontakta soc på ditt bedömningssamtal, vad sa dom när du ringde dit? ska du få lämna in en egen remiss eller?
Ja jag får ett bedömningssamtal om drygt en vecka efter att ha snackat på telefon med någon. Hon jag pratade med lät lite tveksam till en början men efter att ha förklarat min situation så fick jag en tid då hon tyckte att jag såklart skulle in för samtal. Så jag hoppas på att det går bra.

Vad är det för frågor de ställer på bedömningssamtalet?
Citera
2013-04-25, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja jag får ett bedömningssamtal om drygt en vecka efter att ha snackat på telefon med någon. Hon jag pratade med lät lite tveksam till en början men efter att ha förklarat min situation så fick jag en tid då hon tyckte att jag såklart skulle in för samtal. Så jag hoppas på att det går bra.

Det är en psykolog och en psykiatriker. Hoppas att du inte har barn, för då handlar allt om det...
Citera
2013-04-25, 15:45
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

Dom frågar dig mycket om ditt missbruk hur länge du tagit droger och hur länge du gått på heroin och om du tar det dagligen och om du sidomissbrukar, sen vill dom ju veta hur det liv ser ut med familj och om du har barn eller jobb.
Citera
2013-04-25, 15:47
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Det är en psykolog och en psykiatriker. Hoppas att du inte har barn, för då handlar allt om det...

Tror han sagt tidigare att han inte har barn men det ser dom ju självklart allvarligare på, för dom vill ju veta om man klarar av att samtidigt missbruka och samtidigt ta han om sitt barn som att ge mat och allt.
Citera
2013-04-25, 15:55
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Dom frågar dig mycket om ditt missbruk hur länge du tagit droger och hur länge du gått på heroin och om du tar det dagligen och om du sidomissbrukar, sen vill dom ju veta hur det liv ser ut med familj och om du har barn eller jobb.
Har undvikit sidomissbruk ett tag, antar att det ses som något bra?
Senast redigerad av Denom 2013-04-25 kl. 16:01.
Citera
2013-04-25, 17:39
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

Ja sidomissbruk gillar dom inte.
Citera
2013-04-25, 23:37
Bannlyst
Citat:

Jag vet inte. De säger ju att de är väldigt restriktiva med att ge benso. Du trappas ofta ned med sub i små mängder, typiskt 10 dar. Ibland 5 eller 3 veckor. Det beror på.
Att jag hade benso osv i blodet med oxy och spår av heroin, jag vet inte om det var dåligt. Men det ska vara dåligt som masterior säger. Antagligen för att återfallsrisken är större...vad vet jag.
Citera
2013-04-26, 13:02
Medlem
Norrens avatar
tog 1mg sub igår, är det lugnt å ta tramadol idag? ger det effekt? är det farligt?

MVH
Citera
2013-04-26, 13:29
Medlem
Äntligen känner jag det som är mitt nick här på forumet - eufori. Har mått förjävligt i en vecka, och nu har jag dragit i mig en åtta. Underbart!

Inte mycket att diskutera men jag ville meddela någon.
Citera
2013-04-26, 14:55
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Äntligen känner jag det som är mitt nick här på forumet - eufori. Har mått förjävligt i en vecka, och nu har jag dragit i mig en åtta. Underbart!

Är det känslan att bli av med en avtändning då eller? för subutex har då aldrig gett mig någon eufori, ganska dåligt välmående jämfört med många andra opi's
Citera
2013-04-26, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9

Har man lyckats gå ner i dos, typ 2mg, och sen tar 8 så visst fan blir man skön. Jag kallar det eufori, även om det inte är kick eller rush.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in